Mercedes-Benz GLE Coupe pirmais testa brauciens

Premium segments
Arnis Martinelli
28. septembris, 2018

Drukāt

Saglabāt

Foto: Arnis Martinelli
Vai ilgi gaidītā Mercedes-Benz GLE kupeja var augstprātīgi skatīties uz pārējiem no augšas vai vismaz no malas, to centīsimies pārbaudīt pirmajā braucienā.

No Jaunās pasaules atceļojušais un Dzintarkrastā izkāpušais X6 konkurents ir uzsācis savu godpilno triumfa braucienu pa Latvijas ceļiem un bezceļiem. Ilgstoši sekojot līdzi tiešā konkurenta veiksmēm, Daimler AG izlaiduši savu kroskupeju, lai ar cēlu žestu parādītu – redz, mēs varam arī tā, un iepūt…

Iepūst mēs varam tikai alkometrā, bet pie GLE sportiskās stūres nudien jābūt mundram, lai sportiskais SUV neizskrien no dibena apakšas (jaudīgākā AMG GLE63 ar 585 ZS 0–100 km/h veic 4,2 s, kas ir analoģiski X6M). F1 līderi Mercedes-AMG arī šeit grib būt līderi. Bet nu par visu pēc kārtas…

Dizains

GLE Coupe ir ne tikai jauna segmenta atklāšana Mercedes-Benz apvidus automobiļu ģimenē (turpmāk visi apvidnieki būs GL+attiecīgā klase), bet arī jauns papildinājums kupeju portfelim (C, E, S, CLA, CLS). Bezkompromisu muskuļauto ar izteiksmīgi drosmīgu profilu, valcētu Powerdome motorvāku, apjomīgu resti, adaptīvajiem LED starmešiem un no S klases kupejas aizlienēto hromēto līsti ar horizontālajām bloklampām aizmugurē. Atpakaļskata kamera, sensori, kondicionētājs, elektriska beņķu bīdīšana ir bāzes aprīkojumā.

Salons dižojas ar izciliem sildāmiem un ventilējamiem sēdekļiem (taču bez izbīdāma ceļu balsta un diezgan vāju sānu atbalstu bāzes versijā) ar augstu sēdpozīciju (26 cm augstāk nekā E klasei). Aizmugurē par papildu samaksu (arī aizmugurējie sēdekļi pieejami ar sildelementu) var sildīties arī svētie – to galvām būtu pietiekamas rūmes, jo var pasūtīt iedobi auras apveidā griestos, bet salona gaisu var jonizēt.

Salīdzinājums

Kupeja ir 81 mm garāka, 68 mm platāka un 28 mm zemāka par standarta GLE. Tā ir 9 mm īsāka, 14 mm platāka un gandrīz vienādā augumā ar BMW X6, toties bagāžnieka telpa štutgartietim no ASV būs par 70–175 l plašāka. Atšķirībā no X6, kuram ir tikai priekšējā pneimopiekare, GLE Airmatic nodrošināta abiem tiltiem, taču visiem modeļiem uzstādītā 4Matic pilnpiedziņa prasa vairāk degvielas, kas būs par litru vairāk nekā konkurentam. Praksē ar sportisku braukšanu BMW izdzers 9 l/100 km, MB – visu spaini, turklāt jaudīgākajiem modeļiem vajadzēs tīrāku dziru.

 Emblēma šim auto ir reljefa. Tā būs gluda, ja GLE aprīkosit ar Distronic.

Brauciens

Varat izvēlēties starp Dynamic Select braukšanas režīmiem – Individual, Comfort, Slippery, Sport un jaudīgākajiem Sport+. Airmatic versijā ir iespējams auto pazemināt par 1,5–2,5 cm (automātiski no 80 km/h) vai paaugstināt par 5 cm no standarta 20,6 cm klīrensa.

Ja komforta piekare ir par mīkstu, bet stūrēšana patīk, visu labāko varat personalizēt.

Sportā ir garāki ātrumu stiepieni, gan uzņemot, gan samazinot gaitu. Ja aktivizēta kruīzkontrole, ātruma samazinājums notiks straujāk. Mersedesiem raksturīgais izcilais apgriešanās rādiuss (11,8 m) ir saglabāts. Daļēja koka stūre (590 eiro) un analogie mērpulksteņi dod nesintētisku sajūtu, līdzīgi kā Rolls-Royce Wraith.

 Ekrānā var kontrolēt augstumu un braukšanas leņķi. Salona dizainā baudāma klasikas un sportiskuma mijiedarbība.

Atkarībā no izvēlētā motora dinamika ir ļoti laba vai izcila. Skāriennejutīga 20,3 displeja un pseidopeles simbioze ir jāapgūst. Auto ir pārgudrs un bieži piedāvā ne to, ko vēlaties, vai nelasa labi jūsu vēlmes. Mediju sistēmas Comand kartes bāzējas uz Garmin, kas atpazīst zīmes, ja kāds tās pa nakti nomainījis.

Atkarībā no komplektācijas akustisko sistēmu veidojuši Bang&Olufsen vai Harman Kardon inženieri. Parkošanās asistents palīdzēs apstāties dažādās pozīcijās, taču ne vienmēr ierauga vietu vai noparkojas ar pirmo griezienu, tad jāslēdz D, tad R, bet nespiežot bremzi, ko GLE dara pats.

Mīnusi

Nav rezerves riteņa – labākajā gaidījumā zem bagāžnieka grīdas varat ievietot kādu superkompaktu alternatīvu. Pie komforta mīnusiem, drīzāk diskomforta, jāmin slikta pārredzamība aizmugurē – šāds niķis un klaustrofobiska sajūta raksturīga arī X6, kuram, tāpat kā GLE, nav arī aizmugures slotiņas.

Kruīza kontrole ir ērta, taču apļveida krustojumos to var sajaukt ar pagrieziena rādītāju. Tās atmiņas rādījums nepaliek uz ekrāna, līdz ar to –atcerieties paši, cik ātri braucāt! Aizmugures distances kontroliera diodes, kas piemontētas jumtam iekšpusē, spogulītī nevar ērti saskatīt – jāskatās displejā.

 Pseidopelei uzvedība vēl jāmācās.

Cipari

Papildaprīkojums nav lēts. Airmatic pakotne 1710 eiro, tikpat maksā lielā panorāmas lūka, parkošanās pakete 1390 eiro, visas drošības sistēmas ar aktīvo kruīza kontroli Distronic par 2250 eiro, nakts redzamība 490–950 eiro, treilera vilkšanas komplekts 960 eiro, bezkontakta atslēga 890 eiro, temperatūru regulējošs dzēriena turētājs 210 eiro, Ekskluzīvās dizaina paketes pat nepieminēsim. GLE uzbūvē 45 dienās, piegāde var ieilgt, garantija 2 gadi, pieejama apkopes programma 4 gadiem vai 80 000 km.

Personība

Šis auto ir radīts personībai, kas ne tikai zina, ko vēlas, bet ir neapturams ceļā uz savu mērķi. Noieta tirgus ir ASV, Austrumeiropa un Ķīna, lai ikviens pamanītu, ka Mercedes-Benz GLE Coupe cena ir no 67 680 eiro līdz pat 127 450 par AMG S versiju. Drīzumā Latvijā gaidāma nekupeja –ML reinkarnācija, kuras sākumcena GLE250d modelim būs no 55 280 eiro. Tāpat GLC paralēli klasiskajai modifikācijai (no 44 900 eiro) nākamgad prezentēs X4 konkurentu.

Rezumējums

Auto ir tā vērts, lai uz jums atskatītos ne tikai meitenes bruncīšos, bet arī kungi uzvalkos un kundzītes briljantos.

Testētā GLE350 4M Coupe cena: 90 458 eiro

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs