• Opel Corsa pirmais brauciens

    Auto testi
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    16. marts, 2020
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    4/6Tehnika un gaita

    Tehnika un gaita

    Pateicoties dalībai PSA grupā, Opel rīcībā pieejami tie paši tehniskie agregāti, kas Peugeot 208. 1,2 litru benzīna dzinējs trīs jaudas modifikācijās – atmosfēriskais 75 ZS, kā arī 100 un 130 zirgspēku turbomotori.

    Tāpat pieejamas tikpat transmisiju izvēles – piecpakāpju vai sešpakāpju mehānika un astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba. Mēs izmēģinājām cenas ziņā dārgāko salikumu, kombinējot 130 ZS ar 8AT.

    Šis 1,2 litru dzinējs atrodams pat lielākajā Opel apvidus auto Grandland X un Crossland X krosoverā, tāpēc nav brīnums, ka zem Corsa pārsega tas jūtas dzīvīgāks kā jebkad agrāk. Pilsētas režīmā regulāri piefiksējām, ka pavisam nemanāmi esam pamanījušies jau braukt virs atļautā ātrumā, trīscilindru turbomotoram bez īpašas piepūles ļaujot veikli uzņemt ātrumu.

    Līdz 100 km/h jaudīgākā versija paātrinās 8,7 sekundēs. Tas nozīmē, ka līdz pilsētā atļautajiem 50 vai 70 km/h tiksiet vienā mirklī, it īpaši, ja viduskonsolē aktivizēsiet Sport režīmu. Pilsētas satiksmē šis ir liels trumpis!

    Pilnai laimei šeit tikai pietrūka mehāniskā rokasbremze, kas atraktīvākas braukšanas piekritējiem kalpotu kā labs bonuss, taču tā ir pieejama pirmajos divos aprīkojuma līmeņos.

    Arī uz šosejas (atļautā ātruma un saprāta robežās) 1,2 litru motors neliegs veikli apdzīt un tikt priekšā kravas automašīnām vai citiem transportlīdzekļiem, kuru apdzīšana citkārt būtu jāpārdomā divreiz. Vērtējot Corsa uzvedību uz ceļa, nāksies pierast pie visai cietās gaitas. Ar 16 collu diskiem MacPherson priekšējā piekare visai sāpīgi uztvers dažādas bedres un nelīdzenumus, tāpēc mēs neieteiktu izvēlēties vēl lielāku disku diametru. Visticamāk gan, ka atbildība par šo jāuzņemas sporta piekarei. Lietderīgi, ka kompaktais hečbeks pēc tā virsbūves augstuma būs gana labs sabiedrotais arī nobraucot no asfalta vai grants ceļa. Gluži kā neliels krosovers, tas veiksmīgi pieveica arī mazākas meža takas, iztiekot bez aizsargpannu rīvēšanās pret zemi.

    Protams, būs jāsamierinās ar arī dažām trīscilindru motora īpatnībām. Tā darbība būs ne vien dzirdama, bet arī jūtama salonā, izpaužoties nelielās stūres vibrācijās paātrinājuma brīdī vai gaidot pie luksofora. Tāpat jāsamierinās ar tā patēriņu. Ražotājs norādījis, uz 100 km tas patērē aptuveni 5,6 – 6,0 litrus, taču mūsu testa brauciena noslēgumā tie bija 7,2 l/100km.

    Kas attiecas uz transmisiju, Corsa uz konkurentu fona izdevies izcelties. Kamēr Ford Fiesta aprīkots ar 6AT, bet Renault Clio, Seat Ibiza un Volkswagen Polo pieejami ar 7AT, PSA Grupa sarūpējusi astoņpakāpju automātu. Ikdienā tas atvieglo braukšanu, bet uz šosejas palīdz samazināt degvielas patēriņu.

    Corsa cenu lapā atrodams arī viens dīzeļdzinējs – 1,5 litru motors ar 100 ZS un 6MT. Tā uzrādītais degvielas patēriņš ir 4 – 4,5 l/ 100km.

    Elektriskā Corsa-e

    Iekšdedzes dzinēju versijām konkurentu netrūkst, taču mūs nepamet sajūta, ka jaunās paaudzes Corsa lielas cerības tiek liktas ar skatu nākotnē. Sestās paaudzes modelim būs pieejama arī elektriskā versija. Tas ir kas tāds, kas vairumam konkurentu nav pieejams. Tam būs 136 ZS jauda un maksimālā nobraucamā distance sniedzas līdz 330km. 55 kWh akumulatoru līdz 80% varēs uzlādēt 30 minūtēs. Corsa-e nepieciešamas vien 2,8 sekundes, lai no vietas ieskrietos līdz 50 km/h, un tikai 8,1 s, lai sasniegtu 100 km/h.

    Testa turpinājums:

    Nākamā lapa

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē