• Mitsubishi Outlander PHEV pirmais brauciens

    Hibrīds
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    7. augusts, 2020
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    3/5Tehnika

    Tehnika

    Sākotnējā Outlander PHEV izmantoto 2,0 litru hibrīda versiju tagad nomainījis 2,4 litru 135 ZS benzīna motors, kas savienots ar diviem elektromotoriem, katram no tiem atrodoties uz savas ass. Kopējā sistēmas jauda ir 221 ZS. Ikdienas braucienā pārslēgšanās starp elektrību un benzīnu nebūs jūtama, tandēmam sekmīgi strādājot bez mūsu iesaistes.

    Viduskonsolē var izvēlēties dažādus braukšanas režīmus. Ja vēlaties pielavīties un sagādāt pārsteigumu, jāizvēlas “EV” režīms, mašīnai braucot pilnībā elektriskā režīmā. Dinamiskas braukšanas nolūkos jālūkojas pēc Sport režīma, apvienojot elektromotoru un iekšdedzes dzinēju jaudu. Jāatzīst, ka šādā režīmā auto patiesi veikli paātrinās, taču, atstājot visu nastu uz benzīnmotora pleciem, 1900 kg tam ir nedaudz par smagu.

    Būdams aktīvai atpūtai paredzēts pilnpiedziņas auto, Outlander PHEV spēkos ir vilkt arī 1500 kg piekabi (vilktspēja ar bremzēm).

    Zem virsbūves atrodas 13,8 kWh litija jonu akumulators, ko iespējams uzlādēt divos veidos. Brauciena laikā ir iespējams atgūt kinētisko enerģiju ar reģeneratīvās bremzēšanas palīdzību, turklāt vadītājs var regulēt to, cik agresīvi šī sistēma strādā. Aktivizējot maksimālo enerģijas uzkrāšanas režīmu, apvidnieks ļoti negribīgi ripos lejā pat pa stāvo Turaidas kalnu, toties veikli uzkrāj papildus kilometrus tālākam braucienam.

    Otrs uzlādes veids ir līdzīgs elektroauto. Paņemam automašīnas lādēšanas kabeli un pieslēdzam to standarta mājsaimniecības rozetei. Šādā režīmā uzlāde ilgs aptuveni 5,5 – 7 stundas. Ja esat ceļā, tad var piestāt ātrās uzlādes stacijā, kur 80% akumulatora līmeni varēs sasniegt 25 minūtēs. Tāpat iespējams ierīkot uzlādes staciju mājās. Šādā gadījumā lādēšana ilgs četras stundas, bet publiskajās uzlādes stacijās, piemēram, lielveikalu auto stāvvietās, par pusstundu ātrāk. Uzlādes procesu var uzraudzīt arī viedtālruņa aplikācijā.

    Pilna akumulatora uzlāde maksās nepilnus divus eiro un šajā brīdī apvidnieks var mērot 45 km distanci, neradot nekādus kaitīgos izmešus. Tas nozīmē, ka Rīgā un Pierīgā dzīvojošie teorētiski varētu pat pilnībā iztikt bez benzīna dzinēja iedarbināšanas un tā saistītajiem tēriņiem. Maksimālais ātrums elektriskajā režīmā ir 135 km/h, padarot Outlander PHEV par piemērotu auto mūsu topošajām ātrgaitas šosejām.

    Pirmajā mēģinājumā ar vienu uzlādi mums sanāca veikt 30 km, otrajā jau 35 km. Tas atkarīgs no braukšanas stila un ātruma, laikapstākļiem, kravas daudzuma, izmantoto elektrisko funkciju skaita un dažādiem citiem faktoriem. Kombinējot šo daudzumu ar iekšdedzes dzinēju un tā degvielas tvertni, kopējais nobraucamais attālums bez papildus uzpildes ir aptuveni 650 km. Izmantojot tikai iekšdedzes dzinēju, vidējais degvielas patēriņš bija vien 6,9 l/100km.

    Cik sanāk ietaupīt? Vienotas atbildes uz to nebūs, jo vajadzības ir dažādas. Uz šo jautājumu katrs var rast atbildi kalkulatorā. Tas pieejams mitusbishi.lv

    Mums sanāca vairāk nekā 5000 eiro ietaupījums tikai nieka trīs gados. Ja šobrīd braucat tālas distances ar īpaši ēdelīgu auto, tad trīs gados būsiet jau atpelnījuši pusi no Outlander PHEV cenas.

    Līdzīgi kā standarta Outlander, arī plug-in hibrīds pieejams tikai un vienīgi ar inteliģento 4WD pilnpiedziņu. Tas nozīmē, ka prieki par ekoloģiju un rūpes par ozona slāni nav mazinājušas apvidnieka spējas iebraukt dziļākos džungļos. Ne velti viduskonsolē izveidots atsevišķs slēdzis, lai vadītājs varētu izvēlēties piemērotus regulējumus attiecīgajam apvidum.

    Pateicoties Instyle aprīkojuma līmenim, mūsu auto uzstādīti Bilstein amortizatori. Neesam izmēģinājuši versiju ar standarta piekari, taču brauciens pa līkumotāku un mazāk līdzenu ceļu pierādīja, ka šādiem uzstādījumiem būtu jābūt jau standarta aprīkojuma – nekādas liekas šūpošanās vai stabilitātes trūkuma.

    Raksta turpinājums:

    Nākamā lapa

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē