• Testējam ārzemēs — Toyota Camry pirmais brauciens

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    10. maijs, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Augošais pieprasījums pēc hibrīdauto bruģējis ceļu uz Toyota Camry modeļa atgriešanos Rietumeiropas tirgū. Teju piecus metrus garais sedans ieradies brīdī, kad Avensis modeļa konveijers pārstājis rūkt, skaidrojot to ar nepietiekamo pieprasījumu pēc šāda tipa automašīnām. Mēs devāmies uz Horvātiju, lai noskaidrotu, vai japāņu sedans būs piedzīvojis atgriešanos īstajā brīdī.

    Camry modeļa stāsts aizsākās 80. gadu sākumā un neilgi pirms 40. jubilejas mūsu krastos ieradies jau astotās paaudzes modelis. 15 gadus ilgā prombūtne atstājusi neglābjamu iespaidu uz šī modeļa popularitāti, padarot šo par reti sastopamu auto gan ceļu satiksmē, gan auto tirgū.

    Aizvadītie gadi citviet pasaulē bijuši pilnīgi pretēji – Camry kļuva par īstenu veiksmes stāstu. Vairāk nekā 100 valstu tirgos Camry ticis pārdots 19 miljonos vienību. Ik gadu tiek piegādāti vairāk nekā 700 000 Camry, padarot to visvairāk pārdoto D/R segmenta sedanu visā pasaulē.

    Jaunais Camry veidots uz Toyota New Global Architecture (TNGA) platformas, ko izmanto arī Toyota RAV4 un Lexus ES. Atšķirībā no sava priekšteča, kas izmantoja jau novecojušo K platformu, šis Camry no vecajiem laikiem neesot aizguvis praktiski neko. Atskaitot modeļa nosaukumu, viss redzamais radīts no jauna.

    Eksterjers

    Jaunā GA-K platforma atraisījusi dizaineru rokas, ļaujot radīt aerodinamisku un elegantu virsbūves siluetu. Plata virsbūve, zema jumta līnija un liela riteņu bāze (2825 mm) rada pārliecinātības un pamatīguma tēlu. Uzlūkojot auto no priekšas, galveno lomu šajā ainā uzņēmies masīvs bampers, padarot Camry vizuāli uzkrītošāku nekā jebkad agrāk. Ja kādam šis dizains atgādina jūru vai kuģus, tad būsiet visai tuvu. Toyota šo dizaina valodu pielīdzinājusi katamarānam. Virsbūves krāsojumam pieejami 8 dažādi toņi, savukārt riteņu arkās varēs izvietot saprātīga izmēra diskus – 17 vai 18 collas.

    Interjers

    Camry grīda un sēdekļi atrodas zemāk, uzlabojot sedana smaguma centru. Šīs izmaiņas ļaus ērtāk pie stūres iekārtoties arī garāka auguma braucējiem. Tomēr, lai arī cik raženi nebūtu priekšā sēdošie, aizmugurē vieta būs lielākā savā klasē. Iespaidīgā telpa kājām un kopējais telpas plašums lika mums secināt, ka šis auto ir radīts, lai braucēji vienlīdz labi justos kā priekšā, tā aizmugurē.

    Atliek tikai atrast sev uzticamu šoferi un Camry var kalpot kā transports prezidenta kandidātiem ceļā uz vēlēšanām par valsts galvenās personas amatu. Aizmugures rokubalstā iebūvēts vadības panelis, no kura iespējams kontrolēt gaisa temperatūru, izvēlēties mūziku un regulēt tās skaļumu, pavirzīt sēdekļa atzveltni turp un atpakaļ, kā arī pacelt vai nolaist aizmugures loga saulessargu.

    Ja amatpersonas vietā aizmugurē gribat ievietot golfa nūju komplektus visam kolektīvam, sēdekļu atzveltnes var nolaist attiecībā 60:40 vai 40:20:40. Atkarībā no tā, bagāžas nodalījuma izmērs būs 500 – 524 l ietilpīgs. Dziļā un garenā telpa panākta, pateicoties akumulatora bateriju novietojumam zem aizmugures sēdekļiem. Lai aizsniegtu mantas, kas novietotas pie pašas sēdekļu atzveltnes, nāksies krietni pastiepties.

    Digitalizācijas iespaidā Camry ticis pie vairākiem ekrāniem. Vadītāja acu priekšā atradīsies 10 collu head-up displejs, attēlojot informāciju par navigācijas maršrutu un braukšanas ātrumu. Tiešos saules staros rādījumus gan būs grūti saredzēt. Instrumentu paneļa viducī būs krāsains 7 collu ekrāns, bet paneļa vidū atrodas 7 vai 8 collu skārienjūtīgais displejs ar Toyota Touch 2 multimediju sistēmu. Šī sistēma atbalsta arī Wi-Fi savienojumu. Par klimatu un gaisa tīrību rūpēsies nanoeTM trīszonu klimata kontrole.

    Ceļā uz premium vai tomēr Avensis aizstājējs?

    Dažkārt pircēji izdara pārsteidzīgus secinājumus pat tad, ja ražotājs uz šādām pārdomām nav tiešā veidā uzvedinājis. Camry ierašanās daudziem likusi izsvērt divas iespējamības. Pirmkārt, Camry atgriezies vienlaikus ar Avensis modeļa aiziešanu. Būdams brangs savos izmēros, teorētiski tas varētu aizstāt Avensis sedanu. Otrkārt, Camry ir veidots uz kopīgas bāzes ar Lexus ES. Vai tiešām šis būs sapnis par premium auto, kas pieejams par saprātīgu cenu? Kamēr Lexus ES maksās ne mazāk kā 45 300 eiro, Camry turpretim būs par teju 17 000 eiro lētāks. Pat dārgākajā komplektācijā Camry cena vēl joprojām būs par 6700 eiro mazāka.

    Testa brauciena noslēgumā izkristalizējās Camry raksturs, jo tas gluži vienkārši neaizstāj nedz Avensis, nedz ES. Tas ir patstāvīgs.

    Vairākos elementos tas ir augstvērtīgāks nekā Avensis, vairāk akcentējot ērtības un braukšanas komfortu visiem salonā sēdošajiem, tomēr tas mazāk vērsts uz praktiskā latvieša vajadzībām. Camry nav pieejama universāla modifikācija, un šis aspekts mūsu reģionā ierobežos potenciālo pircēju auditoriju. Tāpat tas nespēs vilkt nekāda veida kravu – tam noteikta 0 kg vilktspēja. Piekabju seglos Camry nebūs iejūdzams, taču salonā un bagāžas nodalījumā vieta būs pāri pārēm.

    Vienlaikus tam nedaudz pietrūkst, lai iekāptu premium vagonā. Durvju slēdžu kvalitāte, ne pārāk veiksmīgi centieni imitēt koka apdari, multimediju sistēmas grafika un skaņas izolācija lielākā ātrumā – šīs lietas liek Camry vēl uzkavēties peronā, acīm pavadot aizejošo Lexus vagonu. Tiesa, tas nebūt nav būtisks trūkums, jo Camry sākumcena ir vien 28 500 eiro. Šāds ietaupījums dažiem varētu ļaut pievērt acis uz pāris interjera nebūšanām.

    Pilsētā Camry ir ļoti kluss un rāms auto. Pateicoties jaunizveidotajiem četriem montāžas punktiem, motors nerada praktiski nekādu vibrāciju, bet elektriskajā režīmā tas lavās pilsētas labirintos bez skaņas. Priekšējā balstiekārtā izmantots Makfersona (MacPherson) risinājums, bet aizmugurē jauna dizaina divsviru piekare. Lai arī Adrijas jūras piekrastes ceļi nav gluži meteorītu skarto Latvijas ceļu kopija, pat bez pneimopiekares Camry gaita ir līgana un relaksēta, pietiekami precīzi veicot līkumu virāžas.

    Konkurenti? Toyota norāda, ka jaunā Camry tuvākie sāncenši ir Opel Insignia, Škoda Superb un Volkswagen Passat GTE. Liekot roku uz hibrīddzinēja motora, Camry droši var teikt: “Neesmu tāds kā visi citi”. Hibrīdmotors ir tikai pēdējam no uzskaitītā trio, turklāt tā ir plug-in jeb spraudņa hibrīdsistēma. Vēl šim sarakstam mēs varētu pievienot Ford Mondeo, kuram paralēli benzīna un dīzeļa versijām pastāv arī hibrīda modifikācija.

    Aprīkojums

    Horvātijas saule jau aprīļa mēnesī parūpējās par sakarsētiem saloniem. Trijos no pieciem aprīkojuma līmeņiem pieejami sēdekļi ar ādas apdari, tāpēc īpaši izjutām sēdekļu ventilācijas trūkumu. Šāda tipa automašīnai šī ekstra patiesi piestāvētu, it īpaši zinot to, ka atvēsinošā ventilācija mūsdienās pieejama pat ekonomiskās klases hečbekos.

    Bāzes versija ieguvusi nosaukumu, kas citviet atrastos pašā augšgalā – Luxury. Šeit ietilpst LED priekšējie lukturi un dienasgaismas, salons ar koka imitācijas apdari, adaptīvā kruīza kontrole, un atpakaļskata kamera. Arī Toyota Safety Sense iekļauta jau bāzes aprīkojumā un tajā ir viss nepieciešamais drošības sfērā – joslu asistents, ceļa zīmju atpazinējs, automātiskas tālās gaismas, kā arī sadursmes novēršanas sistēma (PCS), kas strādā ātruma diapazonā no 10 līdz 180 km/h. Šī sistēma spēs uztvert ne vien automašīnas, bet līdz 50 km/h ātrumam atpazīs arī uz ceļa esošus gājējus.

    Premium aprīkojuma līmenis ir bagātīgākais, un tajā atradīsim 9 skaļruņu JBL audiosistēmu, krāsaino vējstikla displeju, bezvadu viedtālruņa lādētāju, aizmugurējā loga saulessargu un aklās zonas monitoru.

    Dzinējs

    Brīdī, kad Eiropā dīzeļdzinēji sāka piedzīvot uzplaukumu, Camry devās prom no šī reģiona. Tagad dīzeļu popularitātes līkne ieņēmusi negatīvu trajektoriju, veicinot Camry atgriešanos. Toyota hibrīddzinēju izstrādē ir vairāk nekā 20 gadu pieredze, tāpēc nav pārsteigums, ka Latvijā un lielākajā daļā Eiropas Camry tiks piedāvāts ar 2,5 litru pašuzlādes hibrīddzinēju, dīzeļdzinējus atstājot pagātnē. Četrcilindru motors attīsta 218 zirgspēkus un 221 Nm griezes momentu, ļaujot nesteidzīgi kruīzēt.

    Pilsētas apstākļos hibrīdsistēma strādās patstāvīgi, kustinot auto tikai ar elektrību vai darbosies tandēmā ar benzīnmotoru. Uz šosejas iekšdedzes dzinējam būs jāuzticas pašam saviem spēkiem. Ekoloģiskais hibrīds līdz 100 km/h var paātrināties nedaudz vairāk kā 8 sekundēs, taču lielceļu skriešana nebūs šī auto pašmērķis – maksimālais ātrums ierobežots pie 180 km/h atzīmes.

    Degvielas patēriņš būs atkarīgs no vadītāja braukšanas paradumiem. Sasniedzot Horvātijas divjoslu šoseju, Camry burtiski slīd pa gludo segumu, itin ātri sasniedzot atļauto 130 km/h atzīmi. No spidometra bultas augšupejas cenšas neatpalikt arī patēriņa rādītājs, straujiem soļiem uzkāpjot līdz aptuveni 8 l/100km atzīmei.

    Tiklīdz maršruts aptvēra Latvijas ātruma limitiem tuvākus ceļus un ciemus, ietilpīgā sedana patēriņš nokritās tuvāk cienījamiem 6 litriem.

    Ne velti šis auto ir iecienīts taksometru firmu autoparkos. Lai sasniegtu ražotāja norādītos 5,3 l/100 km, nebūs pat jāapgūst kāds japāņu eko kultūras noslēpums, vienkārši jābrauc hibrīdam piemērotā vidē un tempā.

    Kā ierasts hibrīdu gadījumā, ekoloģiskais motors sajūgts ar e-CVT transmisiju. Mierīgā braucienā šī pārnesumkārba uzvedas gluži kā tradicionālās kārbas. Bezpakāpju variatora esamību pamanām vien straujākā paātrinājumā, liekot motoram strādāt skaļas virsstundas. Toyota parūpējies, lai vadītājs “pārnesumus” varētu mainīt arī mehāniski. Sešpakāpju kārbas darbības imitēšana teju piecmetrīgajam kuģim veiklības ziņā gan maz palīdzēs, tāpēc mēs labāk izvēlamies atstāt D pārnesumu.

    Plusi

    • Degvielas patēriņš atļautā ātruma robežās
    • Bagāžnieka ietilpība un plašums aizmugurē sēdošajiem
    • Pievilcīga sākumcena

    Mīnusi

    • Statusam un laikam neatbilstoša multimediju sistēma
    • Apdares kvalitāte nesniedzas līdz premium līmenim

    Tehniskie dati

    Toyota Camry

    • Garums/platums/augstums: 4885/1840/1445 mm
    • Garenbāze: 2825 mm
    • Piedziņa: priekšējo riteņu
    • Riepas: 235/45 R18

    Hibrīddzinējs

    • Darba tilpums: 2487 cm3
    • Jauda: 131 kW (178 ZS) pie 5700 apgriez./min.
    • Griezes moments: 221 Nm pie 3600–5200 apgriez./min

    Elektromotors

    • Jauda: 88 kW (120 ZS)
    • Griezes moments: 202 Nm
    • Summārā jauda: 160 kW (218 ZS)

    Informācija

    • Ātrumkārba: E-CVT
    • Pašmasa: 1595 – 1660 kg
    • Maksimālais ātrums: 180 km/h
    • Paātrinājums 0–100 km/h: 8,3 s
    • Bagāžas nodalījums: 500 – 524 l
    • Degvielas tvertnes tilpums: 50 l
    • Degviela/ patēriņš: benzīns / 5,3 l
    • CO2 emisija: 119 g/km
    • Cena eiro: no 28 500

    Rezumējums

    Neraugoties uz popularitātes lauriem citviet pasaulē, Eiropā tam būs jāizcīna sava vieta zem saules. Tikai laiks rādīs, kā japāņu sedanam izdosies atkārtoti integrēties mūsu tirgū, taču Camry piemīt vairākas īpašības, kas ir tīkamas jebkuram pircējam – zemās lietošanas izmaksas, iespaidīgs salona plašums un braukšanas komforts.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē