Testējam ārzemēs — Alpine A110 un Renault Megane R.S. Trophy

Pateicoties Renault uzaicinājumam, mums bija iespēja doties uz ļoti īpašu testu dienu. Izmēģināt auto, kuru dzīvē nebijām redzējuši. Iespējams, izbraukt vienīgo reizi savā dzīvē. Sacīkšu leģendas atdzimšana Alpine A110, ko papildināja jaunais Renault Megane R.S. Trophy.
Sporta auto
Toms Timoško
3. jūnijs

Drukāt

Saglabāt

Foto: Toms Timoško

Pērnajā gadā mums bija iespēja doties uz Polijā organizēto Renault Sports Days, kas vienlaikus bija gan kā motorsporta saldais ēdiens auto žurnālistiem, gan kā simbolisks sportisko aktivitāšu pasākums par godu 120. Renault Group dzimšanas dienai. Lielākajā Polijas sacīkšu trasē, kas atrodas aptuveni 15 minūšu braucienā no Poznaņas,  mums bija iespēja izmēģināt tā brīža karstāko jaunumu – Renault Megane R.S. Šogad saņēmām atkārtotu uzaicinājumu doties uz Poliju, lai sēstos ne vien pie jaunā Megane R.S. Trophy stūres, bet arī izmēģinātu atdzimušo leģendu – Alpine A110. Tikšanās vieta atradās līdzās Modlinas lidostai.

Zem jumta

Pasākuma galvenais viesis neapšaubāmi ir Alpine A110 un, mums par pārsteigumu, klātienē varējām ieraudzīt ne tikai A110 modernizēto versiju, bet arī tā vectētiņu. Lieliski sasniegumi pasaules rallija čempionātā un Montekarlo rallija uzvaras padarījušas šo auto par īstenu autosporta leģendu. Cienot šī auto statusu, A110 atradās siltumā un sausumā, vienlaikus ļaujot to iepazīt tuvāk. Izmantojot iespēju, ierausāmies arī ikoniskās kupejas salonā, kurā vēl joprojām bija sajūtama 70. gadu sacīkšu aura. Pēc sajūsmas brīžiem par A110, bija laiks trasei!

Instruktāžu vadīja daudzkārtējais Polijas rallija čempionāta uzvarētājs Leszek Kuzaj, kurš ir viens no pieredzējušākajiem un ātrākajiem poļu rallija braucējiem. Kamēr četrus kilometrus garajā Poznaņas trasē bija plašums un vēriens izpausties pat iespaidīgajam Renault Sport RS01 sacīkšu auto, Tor Modlin trase vairāk atgādina kartingu trasi. Daudz līkumu un īsas taisnes – kārtīgs roku treniņš.

Alpine A110

Jaunais Alpine A110, kas dienas gaismu ieraudzīja aptuveni 50 gadus pēc sava pasaulslavenā priekšteča, ir īpašs auto ne tikai dižciltīgo ciltsrakstu dēļ. Vizuālais tēls un virsbūves aprises tikušas saglabātas līdzīgas, radot modernu retro dizainu. Arī salonā ir vien divas sēdvietas, braucējiem ieguļoties ķermeni aptverošos un zemu pozicionētos sporta sēdekļos, kas sver vien 13 kg – īstenā Alpine garā. Tas ir uz pusi mazāk nekā Renault karstajos hečbekos izmantotie sēdekļi. Ikdienišķai braukšanai šeit ekstru netrūkst – liels multimediju ekrāns, USB ligzdas, kruīza kontrole, gaisa kondicionieris utt.

Pārnesuma pārslēgšana no Park uz Drive norit pavisam vienkārši, atliek tikai nospiest pogu piepaceltajā viduskonsolē. Līdzās atrodas arī sarkans slēdzis dzinēja iedarbināšanai, atgādinot filmas par raķešu palaišanu kosmosā.  Ja vēlamies paši kontrolēt AT darbību, aiz stūres uzstādītas pārnesumu maiņas lāpstiņas. Mugursomai vietas salonā nebūs, taču par bagāžas nodalījumiem nav aizmirsts. Virsbūves priekšā būs visai sekls 100 litru nodalījums, bet aizmugurē 96 litri. Tātad aptuveni diviem koferiem un mugursomai. Tieši laikā!

Divdurvju kupeja no Renault Megane R.S ieguvusi 1,8 litru benzīna turbomotoru, taču šeit izmantoti atšķirīgi vadības bloka uzstādījumi, kā arī cita turbīna, izplūdes sistēma un gaisa ieplūde. Tā jauda ir 250 zirgspēki. Teiksiet – tas ir mazāk nekā vienā otrā ģimenes universālī. Jā, cīņai ar Audi TT šie parametri varētu izrādīties nepietiekami, taču noslēpums slēpjas inženierijas gudrībā.

Alumīnija virsbūve, alumīnija balstiekārta un aiz sēdekļiem novietots četrcilindru dzinējs, kas sūta jaudu uz aizmugures tiltu. A110 svars ir tikai 1100 kg, kas ir aptuveni 300 kg mazāk nekā sāncenšiem. Svars, kas sasniegts pat neskatoties uz septiņpakāpju Getrag automātisko transmisiju.

Mehāniskā transmisija šeit nav pieejama, jo Alpine izpētījis, ka tikai retais no A110 pircējiem šo opciju uzskatītu par vēlamu.

Alpine skrupulozā uzmanība auto masas samazināšanai bijusi panākumu atslēga. Šī pieeja ļāvusi iztikt bez lielizmēra bremzēm, milzīgām riepām un galu galā arī bez iespaidīgiem jaudas rādītājiem. Tas savā ziņā atsauc atmiņā Lotus Elise, kas, pateicoties 725 kg pašmasai, ar 118 ZS dzinēju spēja sasniegt 100 km/h ātrāk nekā 6 sekundēs.

Megane R.S. modelī 1,8 litru dzinējs var kļūt par īstu sparinga partneri ne vienam vien karstajam hečbekam, bet A110 virsbūvē tas jūtas kā ieguvis pamatīgu dopinga devu. Ar sarkanas pogas nospiešanu uz stūres, Normal režīms pārtop par Sport, padarot asāku ne vien stūres vadību, bet pieskaņojot atraktīvai braukšanai arī automātisko pārnesumkārbu un dzinēju. Vienlaikus tiek izmainīts arī izplūdes tonis, kas saglabā dobju, bet ne pārlieku uzmācīgu toni.

Pateicoties īsajiem pārnesumiem, dzinējam bieži atļāvām uzturēties augstos motora apgriezienos. Tas ļauj franču kupejai ļoti dinamiski traukties ārā pat no 140 grādu līkuma izejas. 100 km/h tiek sasniegti 4,5 sekundēs un trasē, kur līkumi seko cits citam, šāds paātrinājums liek neatslābt un ar azartu gaidīt nākamo kaskādi. Brīdī, kad taisnes galā pienācis laiks strauji samazināt ātrumu, 320mm bremžu diski šo procesu padara necerēti vieglu.

Atšķirībā no Porsche 718 Cayman izmantotās MacPherson piekares, Alpine nosliecies par labu tā saucamajam Double wishbone risinājumam gan priekšā, gan aizmugurē. Tas ļauj saglabāt pietiekami komfortablu gaitu un nodrošina riepu saķeri ar segumu pat vissarežģītākajos apstākļos. To papildina arī 44:56 izsvarojums par labu aizmugures tiltam. Rezultāts?

Vadāmība, īpaši šādā trasē, nebija agresīva vai uzbrūkoša. A110 ļauj izbaudīt sportisku un pat plūdenu braucienu atkarībā no vadītāja iespēju robežām. Niecīgais svars un aizmugures piedziņa līkuma izejās viltīgi cenšas pārtapt par driftējošu kanoe laivu, tomēr pretslīdes sistēma pat lielas spriedzes apstākļos izmirkušajā trasē spēja savaldīt A110 seglus. Daļēji par to jāpateicas arī Michelin riepām, kas nepieļāva akvaplanēšanu vai citas vaļības.

Lai arī mūsu trases diena neparedzēja izbraucienus uz publiskiem ceļiem, kas ļautu noskaidrot A110 gatavību ikdienas pārbaudījumiem, tā apsolītais vidējais degvielas patēriņš ir visnotaļ pārsteidzošs – 6,2 l/100km.

A110 nenoliedzami ir īpašs auto, kas sagādās apreibinošu braukšanas prieku pat salīdzinot ar divkārt jaudīgākiem konkurentiem. Šo auto ir iespējams iegādāties, un Baltijā pārdoti trīs šī modeļa eksemplāri. Viss trio aizceļojis uz Igauniju, tomēr sākot no aptuveni 50 000 eiro jebkuram ir iespēja kļūt par A110 īpašnieku. Uz papīra šim auto konkurentu netrūkst – BMW M2, Porsche Cayman, Audi TT RS utt, tomēr A110 dizains, tā leģendas stāsts un atšķirīgā pieeja jaudas/svara attiecībai spēj izcelt Alpine no kopējā pūļa.

Kā ierasts, ekskluzīviem auto būs ekskluzīvas prasības. Pirmkārt, vispirms nāksies pagaidīt no 6 līdz 9 mēnešiem līdz tas tiks piegādāts. Otrkārt, līdzīgi kā Tesla modeļiem, kuriem remontdarbi veicami vien Zviedrijā, Vācijā vai Nīderlandē, arī Alpine A110 īpašniekiem būs jādodas uz ārvalstīm. Tuvākais dīlercentrs atrodas Polijā. Šīs gan būs salīdzinoši mazas rūpes tiem, kuriem sirdī Alpine ir kas vairāk nekā vienkārša sporta kupeja.

Renault Megane R.S. Trophy

Testu dienā bija iespēja izmēģināt arī jaunāko no Renault Megane hot hatch versijām – R.S. Trophy. Atšķirībā no standarta R.S., Trophy 1,8 litru motors ieguvis papildus 20 ZS un 30 Nm griezes momentu, sasniedzot 300 ZS un 420 Nm. Tas ļāvis 100 km/h sasniegt par 0,1 sekundi ātrāk – 5,7 s. Šīs versijas iegūs īpaša dizaina 19 collu diskus un CUP piekari ar stingrākiem amortizatoriem un atsperēm, kā arī šķērsstabilizatoru un mehānisko Torsen diferenciāli.

Lai netraucētu A110 testiem, R.S. Trophy izmēģinājuma braucieni aizritēja atsevišķā trasē, kas bija vēl kompaktāka un šaurāka. Pussliku riepas un spēcīga lietusgāžu kombinācija lika braukt piesardzīgi, asākos likumos un paātrinājuma brīžos riepām netiekot galā ar paātrinājumu. Lai pilnībā izmēģinātu tā dotības, mēs labprāt atgrieztos Tor Poznan trasē, kurā iespējams attīstīt lielāku ātrumu. Kamēr mēs izmēģinājām Trophy modifikāciju, Nirburgringas trasē jaunu rekordu priekšpiedziņas klasē uzstādījusi šī modeļa niknākā versija Trophy-R. Jaunais rekords ir 7 minūtes un 40,1 sekunde. Jauns karalis!

Jaunā R.S. Trophy cena mehāniskās pārnesumkārbas versijā ir 27 640 eiro, bet EDC automāta modifikācija maksās no 29 240 eiro.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs