Sacīkšu auto ikdienas braucieniem – Porsche nāk klajā ar 911 GT3 piekto versiju

Sporta auto
Auto Bild
Auto Bild
19. februāris
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Publicitātes foto
Štutgarte. Otrdien, 16. februārī luksus sporta auto ražotājs Porsche prezentēja līdz šim jaudīgāko 911 modeļa GT3 jauno piekto versiju, informēja Porsche Latvija centra vadītājs Ivars Norvelis.

Šajā versijā, vēl izteiktāk nekā iepriekš, ir apvienotas tīrasiņu sacīkšu tehnoloģijas. Spēcīgais sporta auto ir ātrāks par iepriekšējo 911 GT3 RS versiju un spēj sasniegt 320 km/h maksimālo ātrumu. Savukārt, lai sasniegtu 100 km/h spēkratam nepieciešamas vien 3,4 sekundes.

Jaunā 911 GT3 fenomenālā jauda un neapšaubāmās sacīkšu auto ārējās aprises piesaistīs ne vienu vien skatienu. Šajā spēkratā pat ikdienišķs brauciens autovadītājam liks justies kā īstenam sacīkšu pilotam,” stāsta Norvelis.

No panākumiem bagātā GT sacīkšu automobiļa 911 RSR aizgūta dubulto sviru priekšējā balstiekārta, izteiksmīgais difuzors un izsmalcinātā aerodinamika ar “gulbja kakla” aizmugurējo spoileri. Savukārt 375 kW (510 ZS) četru litru, sešu cilindru opozītmotors balstīts 911 GT3 R piedziņas sistēmā, kas sevi vairākkārt pierādījusi izturības sacīkstēs. Turklāt šis jaudīgais augsto apgriezienu dzinējs ar tā iespaidīgo akustiku teju bez modifikācijām izmantots arī 911 GT3 Cup sacīkšu automašīnā.

Galvu reibinošs ātrums

Izsmalcinātā auto aerodinamika veidota tā, lai spētu radīt krietni lielāku piespiedējspēku, tajā pat laikā saglabājot gaisa pretestības koeficientu nemainīgu. Turklāt manuāli regulējamais spoileris un difuzora elementi ievērojami palielina aerodinamikas spiedienu, lai auto spētu precīzi izbraukt līkumus pat lielā ātrumā. Der atcerēties, ka spoileris paredzēts tikai izbraucieniem trasē, jo tieši tur 911 GT3 spēj likt galdā visus savus trumpjus.

“Tradicionāls atskaites punkts Porsche sporta automobiļu veiktspējai ir Nurburgringas Nordšleifes trase, kas auto sportistu vidū tiek dēvēta arī par Zaļo elli. Auto sasniedzis iespaidīgu rekordu – pēdējā izstrādes posmā 911 GT3 kļuva par pirmo masveidā ražoto modeli ar atmosfērisko dzinēju, kas nobraucis apli mazāk kā septiņās minūtēs,” stāsta Norvelis.

Ar papildu komplektācijā pieejamām Michelin Pilot Sport Cup 2 R riepām un Porsche zīmola vēstnieku Jergu Bergmeisteru pie stūres jaunais modelis vairākus apļus spēja uzrādīt nemainīgi izcilu rezultātu. Bergmeisters norādīja, ka šis ir līdz šim labākais masveidā ražotais automobilis, ar kuru pieredzējušais braucējs pilotējis Zaļajā ellē.

Pārsteidzoši viegls

Lai gan vizuāli platā virsbūve, lielie diski un papildu tehniskie elementi šķietami padarītu jauno 911 GT3 smagāku par saviem priekšgājējiem, patiesībā tā svars ir tāds pats. Ar manuālo pārnesumkārbu tas sver vien 1418 kilogramus, bet ar PDK automātisko pārnesumkārbu – 1435 kilogramus. Auto izstrādē izvēlēti alternatīvi materiāli, lai saglabātu to iespējami vieglāku.

Piemēram, priekšējais pārsegs izgatavots no oglekļa šķiedras stiprinātas plastmasas (CFRP), auto logi izgatavoti no atvieglināta stikla, savukārt kaltie auto diski izgatavoti no vieglmetāla. Tāpat arī modelim tika optimizēti bremžu diski un uzstādīta sporta izplūdes sistēma, kas kopējo spēkrata svaru samazina par desmit kilogramiem.

Sacīkšu auto gēni līdz pēdējai detaļai

Jaunais 911 GT3 nepārprotami sevī glabā sacīkšu auto DNS kodu. Tā kabīne vizuāli un tehniski atbilst citām modeļa versijas paaudzēm, tomēr tajā sastopami arī jauni elementi. Viens no tiem ir ekrāns, kas īpaši piemērots braukšanai sacīkšu trasē. Tikai ar vienu pogas spiedienu centrālā tahometra kreisajā un labajā pusē esošajos digitālajos displejos tiek atspoguļoti rādītāji, kas ir īpaši svarīgi sporta auto vadītājam. Proti, riepu spiediens, eļļas spiediens, eļļas temperatūra, degvielas daudzums un ūdens temperatūra.

Digitālajos displejos redzēsiet arī vizuālu pārnesumu pārslēgšanas asistentu ar krāsu indikatoriem, kā arī pārslēgšanās gaismas, līdzīgas tām, kas sastopamas sacīkšu auto. Norvelis uzsver, ka tieši šīs auto nianses rada spilgtu asociāciju ar īstenu sporta spēkratu.

Katram savs 911 GT3

Tāpat kā citiem Porsche automobiļiem, arī jaunajam 911 GT3 pieejams Porsche Exclusive Manufaktur, turklāt to papildina īpaši tam paredzētas opcijas, tostarp vieglais jumts, kas izgatavots no redzamas oglekļa šķiedras. Tāpat ražotājs piedāvā no oglekļa izgatavotu eksterjera spoguļu korpusu, aptumšotus LED Matrix priekšējos lukturus un saskanīgus Exclusive aizmugurējos lukturus ar gaismas loku bez sarkanajiem elementiem. Savukārt melnos lietos diskus papildina Guards Red vai Shark Blue krāsas diski.

Arī interjeru iespējams papildināt ar personalizētiem elegantiem elementiem. No tahometra ciparnīcas un Sport Chrono hronometra līdz drošības jostām un apdares elementiem – auto ražotājs piedāvā šīs detaļas izgatavot virsbūves krāsā, vai jebkādā citā īpašniekam tīkamā tonī, radot unikālu un personalizētu auto interjeru.

Individuāls hronogrāfs

Tikpat ekskluzīvs, cik pats 911 GT3, ir arī individuālais hronogrāfs, ko Porsche Design piedāvā tikai augstas veiktspējas sporta automobiļu klientiem. Tāpat kā tā motorizētajam līdzgaitniekam, tam ir dinamisks dizains, nemainīgi izcila veiktspēja un augsta kvalitāte. Hronogrāfa korpuss atspoguļo tā autosporta gēnus. Tāpat kā GT3 dzinēja klaņi, hronogrāfs izgatavots no izturīga un viegla titāna. Šo pulksteni darbina atsevišķs uzvilkšanas rotors, kas atgādina 911 GT3 diskus. Ciparnīcas krāsojumu iespējams arī pielāgot atbilstoši 911 GT3 krāsām.

Porsche jauno 911 GT3 piedāvā ar sākuma cenu 167 518 eiro, iekļaujot pievienotās vērtības nodokli. Dīleriem auto tiks piegādāts 2021. gada maijā.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

 

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+