Rīgā sākuši kursēt ar ūdeņradi darbināmi trolejbusi

Sabiedriskais transports
Auto Bild
24. marts
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Kadrs no Rīgas Satiksmes video
Rīgas satiksme informē, ka 4.trolejbusa maršrutā pasažieru pārvadājumi tiek veikti ar ūdeņradi darbināmiem trolejbusiem. Minētais maršruts izvēlēts, jo tas ir gan ekonomiski, gan tehniski pamatotākais.

No marta sākuma testa režīmā darbojas Baltijā pirmā ūdeņraža uzpildes stacija, kas atrodas Vienības gatvē 6.

Rīgas satiksmes valdes loceklis Jānis Golubevs: “Februāra vidū uzņēmumā bija ieradušies firmas Nel Hydrogen pārstāvji no Dānijas, lai veiktu pēdējos iekārtu salāgošanas darbus. Šobrīd ir uzsākta stacijas darbība testa režīmā, kā ietvaros notiek arī trolejbusu uzpilde ar ūdeņradi un tiek veikti pasažieru pārvadājumi, izmantojot ūdeņraža dzinēju.

Pirmie testa rezultāti ir veiksmīgi un redzam, ka visas iekārtas darbojas, taču vēlamies būt 100% droši, ka viss darbojas nevainojami, tāpēc veiksim atkārtotus testus, ceram, ka process būs veiksmīgs un tuvāko mēnešu laikā stacija uzsāks savu darbu pilnībā. Svarīgi, ka šobrīd visi projekta realizācijas termiņi tiek ievēroti un uzņēmumam ir atbalsts no Eiropas Savienības.”

Starptautiskā projekta H2Nodes ietvaros Rīgas satiksme ir saņēmusi 10 ar ūdeņradi darbināmus trolejbusus. Un izmantojot ūdeņraža šūnas trolejbusi var nobraukt līdz 150 kilometriem, savukārt viena trolejbusa uzpilde ar ūdeņradi aizņem līdz 10 minūtēm.

Eiropas Savienība līdzfinansē 50% no Rīgas satiksmes projekta kopējām izmaksām, kas tiek lēstas EUR 16,1 miljona apmērā.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs