• Rallija auto ielai – Toyota GR Yaris pirmais brauciens

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    22. februāris, 2021
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Mārtiņš Tīrons
    Saka, ka neviens nav neaizstājams, tomēr jau labu laiku pēc leģendārā Mitsubishi Evolution un Subaru Impreza STI dueta aiziešanas no autosporta un auto industrijas skatuves neviens nebija stājies vietā, liekot entuziastiem meklēt lietotas versijas, kas vēl nav paspējušas izdvest pēdējo elpu. Alkas pēc jauna un īsta sportinieka pieteicās remdēt autoražotājs, no kura to negaidījām – Toyota. Vēl jo pārsteidzošāks bija fakts, ka tam būs saistība ar Yaris pilsētas hečbeku.
    Nākamais: Eksterjers

    Daudziem Toyota vārds saistās ar gluži vai hibrīdauto vēstneša statusu un ļoti labiem panākumiem kopējos pārdošanas rādītājos Latvijas tirgū. Masveidīga auto ražošana ir uzņēmuma maizes darbs, taču Toyota vienmēr turējusi roku uz pulsa arī nišas žanros. Gan JDM kultūras laikos, kad dominēja Supra, AE86, MR2, gan pēdējos gados, kad sadarbībā ar Subaru un BMW tikai laistas klajā GT86 un Supra kupejas, Toyota spītīgi centies neaizmirst aizraujoša sporta auto koncepciju.

    Nevarētu teikt, ka Toyota vārds rallija sakarā izskanējis nejauši. Tieši otrādi. Toyota Supra un Celica modeļi paspēja piedalīties A grupas neprātā, bet jau modernajā WRC ērā Karloss Sainss pasaulei parādīja, uz ko ir spējīgs Corolla WRC. Tagad čempiona kauss jau divus gadus pēc kārtas izcīnīts ar Yaris WRC.

    Ja Toyota neizlemtu atgriezties WRC apritē, šo modeli mēs diez vai jebkad ieraudzītu. Tieši tāpat, kā mēs nekad neredzētu leģendāro Audi Sport Quattro S1. GR Yaris ir pirmais Toyota WRC homologācijas modelis kopš Celica GT-FOUR ražošanas beigām 1999. gadā. Homologācijas princips ir pavisam vienkāršs – lai ražotājs varētu piedalīties sacensībās, tam uz ielas auto bāzes ir jāveido sporta auto. Tieši tāpēc WRC redzam Polo, Fiesta un citus ikdienišķus modeļus, nevis unikālus projektus. Kādreiz saražoto auto skaits homologācijai bija mērāms vien dažos simtos, taču tagad nepieciešami vairāki tūkstoši. Un šeit nu mēs esam – ar homologācijas GR Yaris aizdedzes atslēgām rokās.

    Apskata turpinājums:

    Nākamā lapa

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē