• Šobrīd

    weather img

    Rīga +18°C

    Viss Tavas ādas skaistumam un veselībai!
    Myskin logo

    Rallija auto ielai – Toyota GR Yaris pirmais brauciens

    Karstais hečbeks
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    22. februāris
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Mārtiņš Tīrons
    Saka, ka neviens nav neaizstājams, tomēr jau labu laiku pēc leģendārā Mitsubishi Evolution un Subaru Impreza STI dueta aiziešanas no autosporta un auto industrijas skatuves neviens nebija stājies vietā, liekot entuziastiem meklēt lietotas versijas, kas vēl nav paspējušas izdvest pēdējo elpu. Alkas pēc jauna un īsta sportinieka pieteicās remdēt autoražotājs, no kura to negaidījām – Toyota. Vēl jo pārsteidzošāks bija fakts, ka tam būs saistība ar Yaris pilsētas hečbeku.

    Daudziem Toyota vārds saistās ar gluži vai hibrīdauto vēstneša statusu un ļoti labiem panākumiem kopējos pārdošanas rādītājos Latvijas tirgū. Masveidīga auto ražošana ir uzņēmuma maizes darbs, taču Toyota vienmēr turējusi roku uz pulsa arī nišas žanros. Gan JDM kultūras laikos, kad dominēja Supra, AE86, MR2, gan pēdējos gados, kad sadarbībā ar Subaru un BMW tikai laistas klajā GT86 un Supra kupejas, Toyota spītīgi centies neaizmirst aizraujoša sporta auto koncepciju.

    Nevarētu teikt, ka Toyota vārds rallija sakarā izskanējis nejauši. Tieši otrādi. Toyota Supra un Celica modeļi paspēja piedalīties A grupas neprātā, bet jau modernajā WRC ērā Karloss Sainss pasaulei parādīja, uz ko ir spējīgs Corolla WRC. Tagad čempiona kauss jau divus gadus pēc kārtas izcīnīts ar Yaris WRC.

    Ja Toyota neizlemtu atgriezties WRC apritē, šo modeli mēs diez vai jebkad ieraudzītu. Tieši tāpat, kā mēs nekad neredzētu leģendāro Audi Sport Quattro S1. GR Yaris ir pirmais Toyota WRC homologācijas modelis kopš Celica GT-FOUR ražošanas beigām 1999. gadā. Homologācijas princips ir pavisam vienkāršs – lai ražotājs varētu piedalīties sacensībās, tam uz ielas auto bāzes ir jāveido sporta auto. Tieši tāpēc WRC redzam Polo, Fiesta un citus ikdienišķus modeļus, nevis unikālus projektus. Kādreiz saražoto auto skaits homologācijai bija mērāms vien dažos simtos, taču tagad nepieciešami vairāki tūkstoši. Un šeit nu mēs esam – ar homologācijas GR Yaris aizdedzes atslēgām rokās.

    Apskata turpinājums:

    Nākamā lapa

    Nākamais: Eksterjers

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

     

    Veselība - Parūpējies par savu sirdi!

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Privātā Dzīve

    Vairāk

    Ieva

    Vairāk

    Mans Mazais

    Vairāk

    Māja un Dārzs

    Vairāk

    AutoBild.lv

    Vairāk

    Astes

    Vairāk

    Klubs

    Vairāk

    Santa+