izdevīgāk pārdot auto — pašam vai uzticēt citiem?

Praktiskie padomi
Auto Bild
Auto Bild
5. jūlijs
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Autobild
Mēdz teikt, ka autoīpašnieks ir laimīgs divreiz – kad mašīnu nopērk un kad veiksmīgi to pārdod. Šoreiz par to, kā visizdevīgāk atrast savam auto nākamo saimnieku. Varam to censties pārdot pašu spēkiem, bet varam arī izmantot profesionāļu pakalpojumus.

Neņemot vērā mūsu valsts ekonomikas stāvokli, dzīve tomēr neapstājas – pa ielām brauc automašīnas, benzīntankos tām tiek pirkta degviela, un autoservisos kūsā darbs. Tirdzniecība ar pašiem spēkratiem krietni piebremzējusies, turklāt ne tikai jauniem, bet arī lietotiem. Kaut cik jūtama aktivitāte vērojama tikai lētāko lietoto auto segmentā.

Taču šoreiz pievērsīsimies ne tik daudz auto pirkšanai, bet pārdošanai. Apskatīsim trīs populārākos automobiļa pārdošanas variantus. Katram no tiem ir savi trūkumi un priekšrocības, turklāt piemērotākā varianta izvēle atkarīga no vairākiem aspektiem (auto stāvokļa, aprīkojuma un cenas, modeļa pieprasījuma tirgū u.tml.).

Nodot tirdzniecībai autoplacī

  • Priekšrocības – Mašīnas glabāšana un atrādīšana potenciālajiem pircējiem; autoplacis var uzņemties visas ar dokumentu kārtošanu saistītās formalitātes; auto īpašnieks var arī pats meklēt pircēju ar interneta vai avīžu sludinājumu starpniecību.
  • Trūkumi – Paliec bez auto; tirdzniecības vieta ir lokāla un pieejama ierobežotam cilvēku skaitam; jāmaksā par auto glabāšanu.

Autoplači parasti par mašīnas pārdošanu ietur komisijas maksu (aptuveni 3–5% no auto vērtības vai vecāka auto gadījumā noteiktu summu). Savukārt, ja automobili pārdot neizdodas un īpašnieks pēc kāda laika mašīnu vēlas no plača izņemt, tiek aprēķināta maksa par turēto laiku, līdzīgi kā par maksas stāvvietu. Konkrēti skaitļi ir atkarīgi no katra autoplača (atrašanās vietas, prestiža, darbības specifikas). Piemēram, par mašīnas turēšanu telpās, kur parasti notiek tirdzniecība ar salīdzinoši dārgiem mazlietotiem automobiļiem, jāmaksā dārgāk.

Plači, kas specializējas mazlietotu auto tirdzniecībā, to skaitā arī oficiālo dīleru paspārnē esošie, parasti piedāvājumu ievieto savā interneta mājaslapā vai arī papildus vēl paši izvieto sludinājumus citos vietējos un ārzemju specializētajos portālos. Turpretī nelielos, nomaļos placīšos pārsvarā tiek tirgoti salīdzinoši lēti automobiļi. Arī maksa par mašīnas turēšanu autoplacī attiecīgi ir mazāka, bet piedāvātie pakalpojumi aprobežojas ar pārdevēja–sarga nodrošināšanu.

Pārdošana paša spēkiem

  • Priekšrocības – Viszemākās izmaksas (lielākā daļa specializēto interneta portālu standarta sludinājumus ievieto bez maksas); pārdevējs pats var brīvi mainīt cenu atkarībā no konkrētās situācijas un garastāvokļa.
  • Trūkumi – Rezultāts atkarīgs vienīgi no tā, cik izdomas un laika veltīs pats pārdevējs; jābūt gatavam ik brīdi atbildēt uz potenciālo pircēju zvaniem un e-pastiem; jāprot komunicēt vairākās valodās ar dažāda rakstura un temperamenta cilvēkiem; pašam jārāda un jādemonstrē pārdodamais auto.

Lētākajā cenu grupā – līdz pāris tūkstošiem eiro – automobili pārdot ir diezgan vienkārši. Daudz grūtāk šajā tirgus situācijā pārdot salīdzinoši solīdu automobili, kura cena ir virs pieciem tūkstošiem eiro. Jebkurā gadījumā visbiežāk tiek izmantotas neierobežotas interneta iespējas.

Populārākais vietējais sludinājumu portāls – www.ss.com. Lai savu piedāvājumu reklamētu plašāk, var arī ņemt palīgā Eiropā populārākās automobiļu interneta tirdzniecības vietnes, piemēram, www.mobile.de, www.autoscout24.de u.tml. Jāuzsver, pasākums nesākas un nebeidzas ar formālu sludinājuma ievietošanu. Pirmkārt, jāsāk ar pareizi, varētu pat teikt gudri, izveidotu konkrētā automobiļa piedāvājumu.

Ļoti svarīgi ir labā valodā un precīzi aprakstīt mašīnas aprīkojumu, tehnisko stāvokli un citas potenciālo pircēju interesējošas lietas.

Ne mazāk svarīgi ir ievietot pēc iespējas vairāk kvalitatīvu un mašīnu vispusīgi atspoguļojošu attēlu. Turklāt rūpīgi jāseko tirgus situācijai un konkrētā automobiļa vietai citu līdzīgu spēkratu piedāvājumā. Visbeidzot jāspēj korekti komunicēt ar potenciālajiem pircējiem un darījumam jābūt ar rezultātu, lai apmierinātas ir abas puses – pārdevējs un pircējs.

Profesionāli auto pārdevēji

  • Priekšrocības – Piedāvā pakalpojumu kompleksu gan pārdošanai, gan iegādei; īpašnieks iesniedz informāciju par automobili un turpina to ekspluatēt, līdz uzrodas pircējs; visas ar pārdošanu saistītās formalitātes veic nolīgtais pārdevējs.
  • Trūkumi – Lai lētākā segmenta auto pārdošanai izmantotu profesionāla tirgotāja palīdzību, trūkst ekonomiska pamatojuma.

Līdzīgi kā ar savu frizieri vai automehāniķi, laimīgs tas autobraucējs, kuram ir savs tirgotājs – uzticams profesionālis, kas palīdzēs gan auto iegādē, gan pārdošanā. Mūsdienās, lai veiksmīgi tirgotu automobiļus visā pasaulē, nav nepieciešams ne autosalons, ne placis. Viss tiek paveikts virtuālajā vidē jeb internetā. Profesionāla auto tirgotāja galvenie trumpji ir pieredze, tirgotāja talants, valodu prasmes un spēja komunicēt ar sadarbības partneriem dažādās pasaules malās.

Viedoklis

Vilmārs Millers – automobiļu tirgotājs ar vairāk nekā divdesmit gadu stāžu, sācis ar lietotu mašīnu meklēšanu Vācijā, vēlāk strādājis Auto Rīga par mazlietotu spēkratu tirdzniecības vadītāju, tagad izveidojis uzņēmumu Auto Expo-Impo, kas palīdz klientiem pirkt un pārdot automobiļus: «Visvairāk strādāju ar daudziem labi zināmo interneta mājaslapu mobile.de. To apmeklē ne mazums pašmāju auto pircēju un pārdevēju, tomēr līdz reāliem darījumiem nonāk tikai retais. Lai šādi veiksmīgi pārdotu vai pirktu automobili, nepieciešami vairāki priekšnoteikumi. Jāspēj pareizi izveidot sludinājumu, izmantojot visas vietnes sniegtās iespējas.

Nepieredzējušam individuālajam pārdevējam šajā Eiropas populārajā lapā notirgot mašīnu ir grūti, lai neteiktu – pat neiespējami.

Lielāku uzticību izpelnās tirdzniecības uzņēmumi vai virtuālie autoveikali. Jāprot ieinteresēt eventuālo pircēju, pārliecināt par mašīnas tehnisko stāvokli. Ja klients piekrīt darījumam, jāpalīdz dokumentu kārtošanā un auto nogādē jaunajam saimniekam. Tas prasa ne mazums pūļu. Mūsu uzņēmums to visu paveic klienta vietā. Turklāt praktizējam arī tādu pakalpojumu kā automobiļa nogādāšanu, piemēram, Vācijā, lai tālāk tirgotu turienes autoplacī. Reizēm tā ir vienīgā iespēja, kā pārdot salīdzinoši dārgas un ekskluzīvas mašīnas, pēc kurām Latvijas tirgū pieprasījuma praktiski nav. Vācietis labprātāk nopirks auto, ko var uz vietas apskatīt un aptaustīt.»

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

 

Privātā Dzīve

Vairāk

Receptes

Vairāk

Veselība

Vairāk

Ieva

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+