5 svarīgi jautājumi par Start-Stop sistēmas darbību

Start-Stop sistēma
16. marts
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Autobild
Šobrīd Start-Stop sistēma jauniem auto tiek iekļauta pamataprīkojumā. Tas nozīmē, ka arī lietoto auto tirgū arvien biežāk redzam šīs sistēmas klātbūtni. Kā šī sistēma darbojas? Vai tā nekaitē automašīnai? Auto Bild lūkos to noskaidrot.

Kurš izgudroja Start-Stop?

Tie šoreiz nebija šveicieši, lai nu viņiem paliek viņu naži. Start-Stop ideja ir radusies VW. Saskaroties ar pirmo naftas krīzi, volfsburdzieši jau 80. gadu sākumā piedāvāja Formel E Passat un Audi 100 modeļus ar optimizētu degvielas patēriņu un šādu sistēmu.

Autovadītājam bija nepieciešams nospiest nelielu pogu pagrieziena rādītāja svirā, lai manuāli atslēgtu motoru. Savukārt to piestartēt varēja, nospiežot sajūga pedāli. 1993. gadā tika sākta Golf III ecomatic ar Start-Stop ražošana. 1999. gadā koncerns šo sistēmu atkal atjaunoja mazajos ekonomiskajos modeļos VW Lupo 3L un Audi A2 3L.

Kā darbojas Start-Stop sistēma?

Ja automašīna stāv mierīgi un ir ielikts neitrālais pārnesums, apdziest aizdedzes dzirkstele, apstājas degvielas padeve. Kad brauciens jāturpina, pietiek tikai nospiest sajūga pedāli vai – modeļiem ar automātisko kārbu – vienkārši noņemt kāju no bremžu pedāļa, lai motors atkal sāktu darboties.

Kad Start-Stop nedarbojas?

Kad motors vēl nav uzsilis, pie īpaši zemas vai augstas āra temperatūras, kā arī, ja elektriskās ierīces, piemēram, gaisa kondicionētājs patērē pārāk daudz strāvas. Kā arī, ja akumulatora uzlādes līmenis nav pietiekami augsts vai zemspiediens bremžu sistēmā ir pārāk mazs, piemēram, pēc vairākkārtējas pedāļa izspiešanas.

Vai Start-Stop dēļ tiek vairāk nolietots starteris un akumulators?

Nē. Automašīnām ar Start-Stop sistēmu detaļas ir stiprākas. Tā, piemēram, atsevišķas papildu slodzei pakļautas startera daļas ir veidotas izturīgākas, lai tādējādi arī paaugstinātas slodzes apstākļos tās spētu kalpot visu automašīnas mūžu.

Kādēļ ir tik maz automašīnu ar automātisko pārnesumkārbu un Start-Stop?

Klasiskajā automātiskajā pārnesumkārbā ir tehniskā ziņā sarežģīti integrēt Start- Stop funkciju. Lai spētu īstenot vienmērīgu ripošanu pēc Stop fāzes, spiedienam pārveidotājā motora apstāšanās laikā jātiek uzturētam atsevišķā akumulatorā. Tādēļ, ja neņem vērā automatizētās dubultā sajūga pārnesumkārbas, piemēram, Porsche un Audi modeļos, Start-Stop sistēma ir tikai modeļiem ar ZF automātisko transmisiju (BMW, Jaguar XF 2,2 d), ar jauno Mercedes 7GTronic un Aisin astoņpakāpju transmisiju, kas tiek izmantota VW Touareg/Porsche Cayenne modeļos.  

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs