10 kaitinoši automašīnas trokšņi, kuriem nepieciešams pievērst uzmanību

Praktiski padomi
Auto Bild
Auto Bild
30. jūlijs
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Grabēšana automašīnā – dažreiz tā ir nekaitīga, dažreiz bīstama, taču vienmēr kaitinoša. Der ieklausīties mazliet uzmanīgāk, lai saprastu, kā atjaunot klusumu jūsu mašīnā.

Spēja ieklausīties mūsdienās ir kļuvusi par visai retu īpašību. Turklāt tas attiecas gan uz cilvēku savstarpējām attiecībām, gan arī uz automašīnas ekspluatāciju. Dažs, ceļā pa mobilo tālruni nepārtraukti risinot biznesa problēmas vai pārspīlētā aizrautībā klausoties savu iemīļoto radiostaciju, pat nepamana, ka tai skumju melodiju sācis piespēlēt aizlūzis izpūtējs vai teju, teju gatavojas atdalīties kāds no auto riteņiem. Tikmēr gādīgs saimnieks tūdaļ pamanīs nejaukās skaņas, kuras neiederas un nekādi nav vēlamas viņa mašīnas harmoniskajā ansamblī.

Kolīdz ierastajai motora dziesmai un riepu šņākoņai pievienojas kāda svešāda skaņa, autoīpašnieku pārņem nelāga nojauta. Klabēšana, grabēšana un nepatīkama skrapstoņa apgrūtina līdz tam harmoniskās cilvēka un mašīnas attiecības. Ir skaidrs, ka katra nepareizā skaņa norāda uz kādu lielāku vai mazāku defektu. Arī pēc ilgākas dīkstāves jums var nākties noklausīties ne vienu vien, tostarp no motora pārsega apakšas plūstošu aizdomīgu troksni.

Šeit visbiežāk vainīgi ir hidrauliskie vārstu bīdītāji. Tie iesākumā skaļi tikšķ nepietiekamas ieeļļošanās dēļ. Ar laiku tam vajadzētu pāriet. Kādu laiku nelietotas, skaļāk mēdz čīkstēt arī bremzes. Tas ir signāls autovadītājam – jābrauc uzmanīgāk un jāieklausās. Ja nevarat saviem spēkiem atrast un novērst svešādo un nevēlamo skaņu cēloni, būs vien jādodas meklēt palīdzību autoservisā.

10 trokšņu avoti

Atsperes

  • Pazīmes: krakšķēšana, automašīna ir sašķiebusies uz vienu pusi. Defekts: vairumā gadījumu to izraisa pārlūzis pēdējais vijums.
  • Ko darīt? Salauztas atsperes jāmaina servisā, cena ir no 60 eiro, ieskaitot darba izmaksas.
  • Uzmanību: ja pats riskēsiet mainīt atsperi, kas ir nospriegota, iespējams savainoties

Steidzamība: 5/5

Salons

  • Pazīmes: krakšķēšana šuvēs.
  • Defekts: braukšanas laikā plastmasas detaļas rīvējas cita gar citu.
  • Ko darīt? Pirmā palīdzība būtu eļļošana ar silikona aerosolu – tāds pieejams autopiederumu veikalos. Tomēr labāku efektu dos gumijas vai filca gabaliņu ielīmēšana trokšņainajās šuvēs.

Steidzamība: 1/5

Vadi/caurulītes

  • Pazīmes: klaudzošas skaņas.
  • Defekts: caurulītes vibrē, sitas pret metālu un rada nepatīkamu mūziku.
  • Ko darīt? Vaļīgos vadus piestiprināt mašīnas virsbūvei ar stiprinājumiem. Ja caurulītes vēl papildus aptin ar izolācijas lenti vai gumiju, parasti klusums iestājas uz ilgāku laiku.

Steidzamība: 2/5

Bremzes

  • Pazīmes: čīkstošas un ņerkstošas skaņas.
  • Defekts: smagnēja mehānisma darbība, brīvkustība, aizsargpārsega berze.
  • Ko darīt? Servisā vajadzētu bremzes izjaukt un iztīrīt, nomainīt nolietotās uzlikas, ieeļļot skavu. Jāpārbauda aizsargpārsegs, cena no 40 eiro.

Steidzamība: 3/5

Sīkumu novietnes

  • Pazīmes: klabēšana mašīnas salonā.
  • Defekts: nevērīgi aizmirsti sīkumi – no skrūves līdz kompaktdiska vāciņam.
  • Ko darīt? Kārtīgi visu sakopt. Bieži aizmirstas vietas, kurās atstāti sīkumi var izraisīt nepatīkamu troksni: durvju un bagāžnieka sānu kabatas, rezerves riteņa niša, sīkumu novietnes un pelnutrauki salona aizmugurē, telpa zem aizmugurējā sēdekļa.

Steidzamība: 1/5

Izpūtējs

  • Pazīmes: skaļas atgāzu izplūdes skaņas, krakšķēšana.
  • Defekts: neblīvas vietas izplūdes sistēmā, plaisas izplūdes kolektorā.
  • Ko darīt? Neblīvo vietu visvienkāršāk var atrast, ja izpūtēja galu aizklāj ar lupatu. Ja ir tikai kāda neliela plaisa, varbūt ir vērts ieguldīt tās remontā (ap 30 eiro). Ja bojājumi ir apjomīgāki, ieteicams bojāto izpūtēja sekciju nomainīt.

Steidzamība: 3/5

Izpūtējs II

  • Pazīmes: klaudzošas skaņas mašīnas apakšējā daļā.
  • Defekts: ir atnākušas vaļā izpūtēja gumijas atsaites.
  • Ko darīt? Paraustot izpūtēju, noskaidrojiet, vai tas turas, kā nākas. Gumijas mehāniķi amatieri atradīs autopiederumu veikalā par nelielu summu. Ja nolūzis metāla stiprinājums, to nāksies piemetināt (servisā aptuveni 30 eiro).

Steidzamība: 3/5

Amortizatori

  • Pazīmes: grabēšana vai čīkstoņa.
  • Defekts: izsists atbalsta gultnis, vaļējs amortizators, nolietojies amortizatora stienis.
  • Ko darīt? Ja ir amortizatora defekts, palīdz tikai brauciens uz servisu; izmaksas, sākot no aptuveni 70 eiro. Mehāniķiem amatieriem vajadzētu turēties pa gabalu no šasijas daļām.

Steidzamība: 5/5

Riteņu gultņi

  • Pazīmes: malšanai līdzīgas skaņas riteņu rotācijas laikā.
  • Defekts: riteņu gultņi nolietoti.
  • Ko darīt? Šo darbu nepaveiksiet mājās! Bojātie gultņi jānomaina servisā. Atkarībā no mašīnas modeļa tas maksās no 60 un vairāk, ieskaitot darba izmaksas.

Steidzamība: 4/5

Sēdekļi

  • Pazīmes: čīkstēšana, braucot pa grambainu ceļu.
  • Defekts: nepietiekami ieeļļots korpuss vai bīdāmās sliedes.
  • Ko darīt? Ja paveicas, dažreiz pietiek tikai nedaudz ieeļļot atzveltnes regulēšanas mehānismu. Taču biežāk sēdeklis būs jāizņem no sliedēm, kārtīgi jānotīra visas savienojuma vietas un tās pa jaunu jāieeļļo.

Steidzamība: 1/5

Rezumējums

Kas prot klausīties, var ietaupīt dzīvu naudu, jo mūsu auto daudzi defekti bieži vien paziņo par savu ierašanos krietni ātrāk pirms to novēršana izvēršas par dārgu remontu. Vienīgais, kas būtu jāizdara – laikus jānogādā braucamrīks uz servisu. Tur profesionāļi atradīs un novērsīs visus nepatīkamo skaņu iemeslus.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+