Modernizētā BMW 5. sērija — pirmais brauciens

Pirmais brauciens
Toms Timoško
Toms Timoško
27. novembris, 2020
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Toms Timoško
BMW 5. sērijas pieprasījumu visās tā paaudzēs sekmējis vairāku kvalitāšu kopums. Paralēli lieliskām gaitas īpašībām un pievilcīgajam dizainam, tas vienmēr ieguvis jaunākās drošības un komforta tehnoloģijas. Lai turpinātu cīņu ar premium segmenta gigantiem, septītās paaudzes modelis ticis modernizēts.

Dizains & tehnoloģijas

Lai vieglāk varētu atšķirt abas G30 versijas, modernizētā 5. sērija tikusi pie nedaudz lielākiem radiatora režģiem. Nāsis nav izaugušas līdz tam risinājumam, kāds redzams neviennozīmīgi vērtētajā 4. sērijas kupejā – biznesā klasē valda stingra etiķete. Elipsveida režģi saglabāti neuzkrītošā izmērā, vienlaikus veiksmīgi kontrastējot ar šaurajiem lukturiem. Tieši modernizēto optiku var uzskatīt par būtiskāko dizaina jaunievedumu.

Pārejot no iepriekšējās paaudzes (F11), klasiskās eņģeļacis nomainīja pusapļa formu, bet tagad dienasgaismas ieguvušas stilizēta L burta veidolu, kas redzams arī aizmugures lukturos. Tas padara vieglāk pamanāmu ne tikai pašu auto, bet arī būtiski uzlabo ceļa pārredzamību nakts tumšajā laikā, lāzergaismām izgaismojot 500 metru garu ceļa posmu. Lāzergaismas pieejamas Innovation pakotnē (2686 eiro), kopā ar tālo gaismu asistentu, head-up displeju, žestu sistēmu un atslēgu ar displeju.

Atslēgas displejā iespējams redzēt nobraucamo distanci ar atlikušās degvielas daudzumu vai, piemēram, aktivizēt priekšapsildi, taču nav iespējams izbraukt ar auto no stāvvietas attālināti, operējot ar atslēgu kā rotaļu auto pulti. Stilīgs gadžets, tomēr, ja vien līdz nav rokassomiņa, šādas atslēgas nēsāšana ikdienā nebūs diez ko ērta.

Modernizācija viesusi pārmaiņas arī M Sport pakotnes dizainā, padarot to vēl nedaudz agresīvāku ar paplašinātajām gaisa ieplūdes lūkām, vizuāli līdzinoties 3. sērijas modelim.

Interjera kvalitātes virzienā pārmetumus bija grūti raidīt jau iepriekš un tas pierādās jaunajā modelī. Kvalitatīvi apdares materiāli redzami arī zemākajos salona punktos, kur ielūkojamies reti.

Turpinot spert soļus digitalizācijas virzienā, 5. sērijas salonā redzama vēl lielāka modernizācija. Vadītāja rokās atrodas jauna dizaina stūre, bet paneļa augšējā daļā uzstādīts jauns 10,25 collu multimediju sistēmas ekrāns. Par papildus maksu var iegūt 12,3 collu skārienekrānu. Galvenajā displejā pārlūkojamas arī augstas kvalitātes apkārtskata kameras, būtiski atvieglojot auto novietošanu šaurākās vietās.

Vismaz pagaidām atsakoties sekot touchscreen kultam, kuram gandrīz pilnībā padevies Audi, 5. sērijā joprojām svarīgāko funkciju pārvaldīšana tiek organizēta ar fiziskām pogām vai ērto iDrive sistēmu. Ergonomikas paraugstunda.

BMW norāda, ka jaunā 7.0 operētājsistēma ar Apple CarPlay un Android Auto atbalstu veiksmīgāk nolasa dotās balss komandas. Iespējams, tā ir tiesa, taču žestu vadība vēl joprojām uzskatāma par tehnoloģiju, kuras uztvere ir tikpat mainīga kā laikapstākļi. Brīdī, kad apļveida žestiem cenšamies mainīt radio skaļumu, tas var nedot nekādu efektu. Turpretim, aktīvi žestikulējot sarunas laikā, mums vairākkārt nejauši izdevās multimediju apklusināt pavisam.

Interesanti, ka digitālajā mērinstrumentu panelī labajā pusē novietota skala, kas atgādina tahometru. Pavirši uzmetot skatu skaitļu skalai, kurā redzamas 0, 20, 40, 60, 80 un 100 atzīmes, sākotnēji šķiet, ka šīs iedaļas atbilst motora apgriezieniem, bultiņai kāpjot līdz pat 10 000 apgr/min, kas būtu Ariel Atom 500 cienīgs rādītājs. Izrādās, ka šī skala norāda uz izmantoto jaudas apjomu procentos. Ja šādam izkārtojumam neesat piekritējs, displejā redzamos rādītājus iespējams pielāgot saviem ieskatiem.

Kas attiecas uz individualizāciju, jebkuru 5. sērijas modeli var aprīkot ar M drošības jostām, uz kurām būs redzams M īpašo krāsu salikuma izšuvums. Redzēt M5 modeļa cienīgu ekstru mazjaudīgākajā modifikācijā ir visai mulsinoši, taču no šīs papildaprīkojumā ieļautās ekstras (256 eiro) iespējams atteikties.

Tehnika & brauciens

Svarīgākais jaunievedums dzinēju gammā ir 48 voltu daļējā hibrīda (mild hybrid) sistēma, kas nedaudz uzlabo automašīnas dinamiku, kā arī sniedz artavu tīkamāku ekonomijas rādītāju veicināšanā un CO2 rādītāju samazināšanā – jauno tehnoloģiju ieguvuši praktiski visi klāsta agregāti.

Mēs testa braucienu aizvadījām ar 520i MHEV modifikāciju – bāzes 2,0 litru benzīna dzinēju, kam pievienota iepriekšminētā hibrīda sistēma. Šajā izpildījumā no 5. sērijas nevajadzētu gaidīt asumu vai, kā angliski runājošie mēdz teikt – drāmu. Nosvērts premium limuzīns ar 184 zirgspēkiem, labvēlīgiem nodomiem attiecībā uz ekoloģiju un zemu degvielas patēriņu. Veiklāka tempa noturēšanai būs jāizmanto augsts motora apgriezienu diapazons, taču tas nesniegs akustisku komfortu. Nekautrējoties izmantot sporta režīmu un straujāk pamest krustojumus, vidējais degvielas patēriņš testa brauciena beigās bija 7,7 l/100km.

Neierasti, ka mūsu testētais 520i nav aprīkots ar runflat riepām, kuras bijām raduši redzēt praktiski ikviena jaunā BMW riteņu arkās. Standarta riepas un M Sport balstiekārtas neesamība visai tieši izskaidro 5. sērijas līganās gaitas īpašības pat neraugoties uz 19 collu diskiem, sporta sēdekļiem un aktivizēto sporta režīmu, kas tā arī nespēja pamudināt sedanu uz dažādām ķecerībām pat līkumotos posmos. Tā vietā auto uzmanīgi mūs iestūrē atpakaļ joslā, kad esam pietuvojušies joslu apzīmējumiem. Drošo asistentu klāstā ietilpst arī gudrais parkošanās palīgs, kas stāvvietās prot patstāvīgi veikt ceļu atpakaļ, ja gadījies iemaldīties sarežģītākā labirintā. Drošība un vēlreiz drošība.

Miermīlīgā uzvedība varētu likt šaubīties daļai līdzšinējo fanu, kas tīksmoja par BMW rakstura īpašībām, taču satraukumam nav pamata. Pircējiem ir no kā izvēlēties! Atjauninātais G30 pieejams ar ekonomiskiem četrcilindru dīzeļdzinējiem, gruntīgākiem sešcilindru dīzeļa un benzīna motoriem, kā arī 4,4 litru V8 uguņojošajā M5 modelī. Pēdējais no tiem smēlies no M labumu groza, iegūstot M diferenciāli, M Steptronic astoņpakāpju automātiskā transmisiju, M xDrive pilnpiedziņu un pielāgojamu M balstiekārtu.

Lai pilnībā varētu izbaudīt 5. sērijas potenciālu, vienlaikus nezaudējot pārāk daudz saprāta, zelta vidusceļš vēl joprojām varētu būt 286 zirgspēku jaudīgā 530D modifikācija.

Papildus daļējā hibrīda (mild hybrid) sistēmai, Bavārijas zīmols piedāvā arī īpašāku versiju – 530e spraudņa hibrīdu (plug-in hybrid). Šeit četrcilindru benzīna dzinējs apvienots ar elektromotoru, sasniedzot kopējo jaudu 292 ZS. Elektriskajā režīmā tas spēj nobraukt līdz pat 67 km.

Vienīgais īstais benzīna motors pieejams M550i versijā, attīstot 530 ZS un līdz 100 km/h paātrinoties 3,8 sekundēs. Vairums modifikāciju var komplektēt ar xDrive pilnpiedziņu, bet pilnīgi visiem pienākas lieliskā astoņpakāpju automātiskā transmisija.

Rezumējums

Iespējams, ka ar zināmu vecumu nāk briedums. Septītajā paaudzē 5. sērija kļuvusi nosvērtāka un līdz ar modernizāciju – komfortablāka, tehnoloģiski attīstītāka un ekoloģiskāka. Iepriekšējo paaudžu huligāniskie jaunības dienu izgājieni gan pavisam nav aizmirsti – vēl joprojām ir pieejamas modifikācijas, kas asinīm liks riņķot straujāk un uz brīdi piemirst par konkurentiem. 

Testa auto īpašā piedāvājuma cena – 60 400 eiro.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+