Lietots auto: Opel Zafira (05–11) — ekspertu atsauksmes

Opel Zafira tiek uzskatīts par septiņvietīgu minivenu pionieri. Trešās sēdekļu rindas transformējamība ļāva tam savulaik kļūt par mērauklu konkurentiem. Kā mainījies otrās paaudzes Opel Zafira imidžs un uzticamība vairāk nekā 10 gadus pēc tā ražošanas uzsākšanas?
Minivens
Toms Timoško
26. marts

Saglabāt

Foto: Toms Timoško

Minivenu klāstā izvēles netrūkst, tomēr, atskaitot franču ražotāju centienus segmentu atsvaidzināt ar jaunām un drosmīgām idejām, šo varēt uzskatīt par vienu no konservatīvākajām klasēm. Lai pircēju maciņiem liktu skatīties Opel virzienā, jau pagājušā gadsimta beigās pirmās paaudzes Zafira nāca klajā ar risinājumu, kas tika saukts par Flex 7 – aizmugures sēdekļi tiek viegli ielaisti grīdā, transformējot septiņiem cilvēkiem paredzēto laineri par plašu piecvietīgu minivenu. Apvienojot vēl iepriekš neredzētu praktiskumu ar pieņemamu cenu, Zafira veiksmes formula bija rokā.

Stājoties līdzās tādiem konkurentiem kā Toyota Verso, VW Touran, Renault Grand Scenic, Seat Altea XL un citiem, pieredzējušajam Opel ir vairāki trumpji. Izņemot visai garlaicīgo viduskonsoles dizainu, otrās paaudzes modeļa salons izstrādāts atzīstami. Otrās rindas sēdekļus nav iespējams izņemt. Bet, pabīdot tos uz priekšu un nolokot aizmugures sēdekļus, var iegūt 1820 litrus. Trešā sēdekļu rinda komforta skalā nesaņems 10 balles, tomēr sēdvietas nav tik miniatūras kā Verso un derēs arī garāka auguma pasažieriem. Aiz papildu sēdekļiem atlikusī vieta ir visai maza, tomēr ikdienas pirkumiem vietas būs gana.

Opel dzinēji

Dzinēju klāsta populārākais pārstāvis ir 1,9 CDTI. Atkarībā no jaudas versijas tas attīsta 100–150 ZS, vidējam patēriņam svārstoties ap 6,1 l/100 km. Otrs dīzelis ir 1,7 l CDTI, kas pievienojās klāstam līdz ar feislifta versiju. Benzīndzinēju saraksts ir garāks, ietverot visai kūtru 1,6 l motoru un pieņemamu 1,8 l agregātu, kā arī jau nedaudz azartiskākus 2,0 l Turbo un 2,2 l 16V motorus. Benzīna dzinēji kā allaž biežāk liks piestāt degvielas uzpildes stacijā, patēriņam svārstoties no 7 līdz 10 litriem.

2008. gadā Zafira tika atsvaidzināts, un kosmētisko izmaiņu vidū vērts pieminēt pilnībā hromēto radiatora režģi, pārveidotos bamperus un optiku. Līdzšinējo 105 ZS 1,6 l benzīna dzinēju aizstāja jauna 1,6 l Ecotec versija ar 115 ZS, bet dīzeļu klāstu papildināja iepriekšminētais 1,7 l CDTI ar 110 un 125 ZS jaudu.

OPC versija

Bet Zafira spēj arī ko vēl vairāk. Sportisks minivens – tas izklausās pēc līdzīgas utopijas kā praktisks kabriolets. Opel ir viens no retajiem ražotājiem, kas minivena versijai ir sarūpējis arī dinamikas paketi ar OPC. Lietoto tirgū salīdzinoši reti atrodamais debeszilās krāsas minivens no standarta versijas atšķiras ar aerodinamikas paketi, kurā iekļauti uzlaboti bamperi, radiatora reste, aizmugures spoileri, lielizmēra vieglmetāla diski, sānu sliekšņi, divas hromētas izplūdes caurules, pazemināts klīrenss, cietāka balstiekārta un sportiskāks interjers. Lai dinamika atbilstu agresīvajai ārienei, tas tika aprīkots ar 2,0 l V16 turbo dzinēju, kura spēkos ir attīstīt 240 ZS un 320 Nm, bet 100 km/h tas sasniedz 7,8 sekundēs.

Zafira cena

Zafira tālākpārdošanas vērtība nav tik augsta kā VW Touran, toties tas atspēkojas cenā. Latvijā lietotu eksemplāru ar 1,9 CDTI dīzeļdzinēju var iegādāties jau no 1700 eiro, bet feislifta modelis maksās līdz 5500 eiro. Raksta tapšanas brīdī Latvijas sludinājumu portālos nav atrodama neviena OPC versija (tikai OPC-line pakotnes), bet Vācijā šīm modifikācijām cenas svārstās no 6500 līdz pat 13 000 eiro.

Testa brauciens

Mūsu testa auto

Atceļojis 2011. gada sākumā no Itālijas. Mūsu minivens sasniedzis jau 250 000 km robežu un 150 000 km ir mērojis pa Latvijas ceļiem. Tas ieguvis labu aprīkojumu, ietverot pusādas salona apdari, kruīza kontroli, multistūri, četrus elektriskos logus un citas ekstras, par kurām, piemēram, VW Sharan īpašnieki lielākajā daļā gadījumu varētu tikai sapņot.

Mūsu iespaidi

1,9 litru CDTI dīzeļdzinējs darbojas pārsteidzoši žirgti, un testa brauciena laikā uzrādītais degvielas patēriņš tikai par nepilnu litru pārsniedz ražotāja solīto 6,1 l/100 km, kas nav slikti septiņvietīgam auto. Dzinēju ir grūti nodēvēt par klusu, tomēr, ja salīdzinām ar Seat Altea, spāņu radiniekam motora troksnis ir dzirdams vēl izteiktāk. Vērtējot auto manevrētspēju asākos līkumos, tas krasi neatšķiras no konkurentu iespētā, nedaudz grīļojoties un svārstoties. Par to gan nevar nosodīt, un, kritiski vērtējot, jāteic, ka labāku sniegumu vadāmībā varētu uzrādīt vien VW Touran. Opel Zafira pilda visas viņam uzticētās funkcijas un netraucē tas, ka auto pēc būtības ir budžeta klases minivens.

Tas mūs nokaitināja

  • Problēmās ar elektrisko logu atvēršanu vainojami vadi durvju ailē;
  • Virsbūvi daudzviet skārusi korozija;
  • Vadītāja sēdeklim redzami nelieli bojājumi;
  • Balstiekārtā visbiežāk būs jāmaina stabilizatora atsaites;
  • Nedarbojas EGR vārsts, un aizaudzis DPF filtrs nav retums. Darba izmaksas ir aptuveni 300 eiro;
  • Sešpakāpju mehāniskā transmisija slēdzas pietiekami gludi un ļauj uz šosejas saglabāt mazu degvielas patēriņu, bet sajūga komplekta un spararata nomaiņai ir jābūt gataviem, izdevumi būs vairāk nekā 500 eiro.

Iespaids

Salona apdare ir kvalitatīva, paneļos nav lieku spraugu, un brauciena laikā nedzirdam arī lieku graboņu no salona vai balstiekārtas

Rezumējums

Minivens, kas ne ar ko nepārsteigs, bet arī vairāk nekā 10 gadus pēc ražošanas tas joprojām ir konkurētspējīgs minivens, vērtējot tā zemo cenu, pieņemamās ekspluatācijas izmaksas un salona ietilpību.

 

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs