Lexus ES pirmais testa brauciens

Lexus ES kopš 1989. gada ir piedzīvojis sešus izgājienus, taču pirmoreiz tas ir izkāpis Vecajā pasaulē. Eiropieši labi pazina japāņu smalko aizmugures piedziņas GS, kas kopš 1991. gada piedzīvojis četrus iznācienus, bet šobrīd aiziet pelnītā atpūtā, paverot priekškaru praktiskākam priekšējās vilkmes brālim ar iniciāļiem ES. Protams, ar hibrīddzinēju.
Premium segments
Arnis Martinelli
7. marts

Saglabāt

Foto: Arnis Martinelli

Vidējās klases sedans ES iepriekšējās sešas paaudzēs ārpus Eiropas pārdots 17 miljonu eksemplāros, bet 7. paaudzes Lexus ES klauvē pie  Vecās pasaules robežas un nomaina luksusa GS cīņā ar tādiem neaizskaramajiem kā 5. sērijas BMW, E klases Mercedes-Benz un Audi A6. Eiropā vēl joprojām vietējie luksusa sedani ar dīzeļdzinējiem kotējas augstu, visiem zināmo dīzeļēras norietu japāņi mēģina apsteigt ar savu pārbaudīto hibrīdspēku.

Lexus ES ir būvēts uz tās pašas GA-K platformas kā Toyota Camry, kas pie mums parādīsies tuvākajā laikā.  Auto kļuvis par 6 cm garāks, taču 60 kg vieglāks kā ES iepriekšējā paaudze. Riteņu bāze arī pieaugusi par veseliem 5 cm, līdz ar to kāju vietas aizmugurējiem pasažieriem ir vairāk. Salīdzinājumā ar aizvietojamo, pirms četriem gadiem atjaunoto GS, šis ir 8,5 cm garāks, 2,5 cm platāks un par centimetru zemāks.

Ārskats

Auto kupejiskais siluets Eiropā ir šobrīd pieprasīts dizaina risinājums četrdurvju auto saimē.

Elegantā smilšu pulksteņa formas reste un trīsdaļīgie Matrix diožu priekšējie lukturi (bāzes versijā ksenona, kas pēc spilgtuma nav īpaši vājāki) nudien iekārdina nevienu vien brauktgribētāju. Kopējais tēls ar uzlabotu aerodinamiku (0,28 Cx, F-Sport 0,26 Cx) kļuvis sportiskāks, agresīvāks, un uz agresīvā ES fona vācu trijotne izstaro mieru un nesteidzību. Dizainam pievērsta liela uzmanība, taču detaļu salaidumi vietām atpaliek no vācu perfekcionisma.

Salons

Kokpits ir pietiekami ērts un saprotams, ja neņem vērā skārienjutīgā palikņa īpatnējo darbību.

Salons leksusīgs ar dažiem jaunievedumiem. Salīdzinoši mazs kokpita ekrāns ar tradicionālajiem ragu regulatoriem braukšanas režīmu maiņai. 12,3 collu centrālais monitors, kurā kopš pagājušā gada atradīsiet arī Android Auto un Apple CarPlay iespējas. Mēdiju sistēmas pogas vēl joprojām ir izmētātas pa konsoli – gan zem ekrāna, gan pie skārienjutīgā palikņa blakus virziena selektora kloķim.

Arī sēdekļu un stūres apsildes podziņas ir mazas, un tās ir izvietotas monotonā rindā. Ja neesat uztrenējis trāpīgu žestu, tad braucot var gadīties aktivizēt ne to, ko domājāt. Teiksit – ir taču automātiskais režīms, kad ES sensori dod komandu aktivizēt sildīšanu vai ventilēšanu – un jums būs taisnība. Toties jaukie klimatkontroles slēdzīši atvieglo temperatūras uzstādīšanu. Skārienjutīgā palikņa ērtumu šoreiz neiztirzāsim – to ir darījuši gandrīz visi auto apskatnieki. Īsti nav skaidrs, vai japāņi ir tik atšķirīgi no eiropiešiem, vai tā uzlabošana ir ļoti komplicēta un ilga procedūra.

Salona konturējums standartā ir ar krāsotu plastiku, F-Sport versija lepojas ar alumīnija detaļām. Viendabīgs LCD monitors, bet sportiskajam modelim spidometru alumīnija ietvaru var pabīdīt uz sānu. Head-up displejs ir labi saskatāms, taču spilgtā gaismā traucē paneļa atspīduma konturējums ap projektoru. Pieslēdzot telefonu USB ligzdai, tāpat kā BMW nevar aizvērt noslēdzamo vāciņu.

Lai panāktu līdzsvarojumu, smagā baterija atrodas aiz aizmugurējā sēdekļa, līdz ar to nav paredzēts nolaist aizmugures dalīto dīvānu. Jāsamierinās ar slēpju lūku vidējajā elkoņbalstā.  Toties ir iespēja regulēt atzveltni 8 grādu diapazonā un uzstādīt individuālu klimatu.

Ar ceļazīmju lasīšanu auto brīžiem ir uz jūs, jo ziemas sezonā nomainītās zīmes ne vienmēr sistēma spēj atpazīt, spītīgi turpinot palikt pie pierastajām un ieprogrammētajām kartē.

Hibrīds

Motoru izvēlē pie mums ir pieejams tikai populārais 2,5 l hibrīda dzinējs, kas sajūgts ar eCVT virtuālu astoņpakāpju variatoru. Testējajam priekšpiedziņas ES300h gaitas īpašibas daudz neatpaliek no Bavārijas aizmugures piedziņas klasiķa. Pie tam, ja neesat fanātisks klasiskās piedziņas piekritējs,  ziemā un slidenos apstākļos priekšējās ass stabilitāte sniedz līdzīgu sajūtu kā pilnpiedziņas auto. Piekare kādam varbūt liksies nedaudz par cietu, bet aizture, nospiežot akseleratora pedāli, par ilgu. Taču to var pieciest, ja vēlaties ko neikdienišķāku.

Comfort aprīkojums sākas no 45 300 eiro, Executive būs 52 600 eiro, F-Sport no 53 100 eiro, pieliekot vēl vienu S burtu – 56 800 eiro, bet visbagātīgākais Luxury – no 61 200 eiro. Šie pārsvarā ir materiālu un dizana uzlabojumi, jo drošības sistēmas un galvenās funkcijas ir pieejamas pēc noklusējuma.

Konkurenti

Austrumzemju varenie un pusvarenie šādā auto pārvietojas aizmugures sēdeklī, jo šoferu pārpilnība uzliek par pienākumu pašam nenodarboties ar šo arodu. Bet veltīgi. ES ir tā vērts, lai kaut brīvdienās izjustu sportiska sedana šarmu, pie noteikuma, ka neizvēlēsities bedrainos un grantētos mūsu zemes nostūrus. Uz šosejas viss ir atbilstoši etiķetei – kluss, ērts, ātrs, skaists. Ja ar vācu auto nez vai kādu pārsteigsiet, tad japānis nudien pretendē uz individuālista sapni.

Ja jūsu ES ir Matrix diožu lukturi, diennakts tumšajā laika varat atstāt ieslēgtas tālās gaismas. Auto apkalpos katru pretimbraucēju individuāli.

Ja salīdzinām ar GS, tad ES ir piezemētāks, sportiskāks un lietišķāks, kas dižošanos un majestātisku nesteidzību atstāj LS limuzīna kompetencē. Ja līdzināmies ar bavārieti, štutgartieti vai ingolštatieti, tad arguments ir zemāka cena. Piektajā sērijā var iebraukt no 46 500 eiro, iestāties E klasē – no 47 840 eiro, bet iekļauties A6 formātā – no 47 000 eiro.

Ja Lexus zīmes izstarotais siltums un pārliecība nav tik būtiska, līdzīgu braukšanas prieku var gūt ar divu V burtu kombinācijas nesatricināmo šarmu. Proti, pēc subjektīvās sajūtas gribas pielīdzināties nedaudz īsākajam kupejiskajam VW Arteon, kura dīzeļmodifikācija ir nedaudz lētāka – no 35 930 eiro, bet 2,0 TSI cena ir, sākot no 46 708 eiro.

Kas vēl? ES degvielas patēriņš testa beigās bija noapaļojies uz 5,5 l/100 km. Nav slikti, sevišķi tad, ja bonusā ražotājs dod 10 gadu garantiju hibrīda baterijai.

Atšķirībā no vācu analogiem, šim nav universāļa modifikācijas, līdz ar to nākamais ietilpības līmenis jāpārceļ uz visvairāk pārdoto un arī pie mums populāro RX krosoveru. Drīzumā ieraudzīsim arī vismazāko Lexus suviņu UX, bet par to būs atsevišķs stāsts.

Tehniskie dati

Lexus ES300h

  • Garums/platums/augstums: 4975/1865/1445 mm
  • Garenbāze: 2870 mm
  • Piedziņa: priekšējo riteņu
  • Riepas: 245/40 R18

Benzīna motors

  • Darba tilpums: 2487 cm3
  • Jauda:  131 kW (178 ZS) pie 5700 apgriez./min.
  • Griezes moments: 221 Nm pie 3600–5200 apgriez./min

Elektromotors

  • Jauda: 88 kW (120 ZS)
  • Griezes moments: 202 Nm
  • Summārā jauda: 160 kW (218 ZS)

Informācija

  • Ātrumkārba: E-CVT
  • Pašmasa: 1740 kg
  • Maksimālais ātrums: 180 km/h
  • Paātrinājums 0–100 km/h: 8,9 s
  • Bagāžas nodalījums: 420 l
  • Degvielas tvertnes tilpums: 50 l
  • Degviela/ patēriņš: benzīns / 4,5 l
  • CO2 emisija: 103 g/km
  • Cena eiro: no 45 300

Testa auto ES300h Luxury cena: 62 000 eiro

Iespaids

Kupejisks priekšpiedziņas sedans ar atzīstamām gaitas īpašībām un izcilu komfortu, ar noteikumu, ja nenogriezīsieties šaubīgos neceļos.

Rezumējums

Amerikāņi saka, ka nav neaizvietojamu cilvēku. Eiropieši oponē, ka izcilnieki ir neaizvietojami. Ko saka japāņi? Vai tā ir klasiskā GS alternatīva, rādīs laiks un pārdošanas rezultāti.

Novērtē rakstu

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs