Leģendāro Mustang vārdu mantojis jauns elektriskais krosoversFord Mustang Mach-E

Elektroauto
21. novembris
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Publicitātes foto
Leģendārais Ford Mustang automobilis tiek ražots jau 55 gadus, un šajā laikā neviens nav iedomājies, ka tas varētu būt kas cits kā sporta kupeja. Izrādās – var gan. Losandželosas automobiļu izstādē nule debitējušais Ford Mustang Mach-E automobilis ir pa pusei kupeja, pa pusei hečbeks un krosovers, turklāt tas ir darbināms ar elektrību.

“Jau pašā pirmajā Detroitas automobiļu izstādē Henrijs Fords teica, ka rada automobili, kas spers kā zibens. Ar to viņš domāja Ford T, kas izmainīja automobiļu vēsturi. Jaunākais koncerna automobilis arī sper kā zibens – tas ir lielisks, ātrs un elektrisks jaunās paaudzes Mustang jaunās paaudzes pircējiem,” stāstīja Ford Motor Company izpilddirektors Bills Fords.

Ford ir radījis eleganta izskata un grūti raksturojama virsbūves tipa visurgājēju, ņemot vērā tā nākamo īpašnieku vajadzības. Elektromobilis ir saglabājis viegli atpazīstamos Mustang ārējos akcentus un vadāmības īpatnības.

Kad Mustang Mach-E nākamgad parādīsies tirgū, lietotāji varēs izvēlēties standarta vai palielinātas ietilpības akumulatoru baterijas, aizmugurējās piedziņas vai pilnpiedziņas šasiju. Atbilstoši WLTP metodikai ar pilnībā uzlādētu akumulatoru varēs nobraukt gandrīz 600 km. Elektrodzinēju jauda sasniegs 248 kW (337 ZS), bet griezes moments būs 565 Nm.

Tiem, kas alkst pēc karstākiem iespaidiem, tiks piedāvāta jaudīgāka versija Mustang Mach-E GT, kuras dzinēja attīstītie 465 ZS un 830 Nm vilce ļaus mazāk nekā 5 sekundēs ieskrieties līdz 100 km/h.

Mustang Mach-E ir viens no visu laiku aizraujošākajiem Ford automobiļiem. Lai gan elektromobilis radīts no baltas lapas, tas ir īsts Mustang, un es uzskatu, ka Eiropā tas parādīsies īstajā laikā,” atzīmēja Ford of Europe prezidents Stjuarts Roulijs.

Mach-E autovadītājs varēs izvēlēties no trim braukšanas režīmiem – Whisper, Engage un Unbridled. Ikviens no tiem izceļas ar atšķirīgu vadāmības un enerģijas patēriņa veidu, dinamikas vadību un pat īpaši režīmam raksturīgu dzinēja skaņu. Ford lepojas arī elektroauto pilnpiedziņas sistēmu – tā ļauj neatkarīgi sadalīt vilci uz priekšējo un aizmugurējo asi. Lai nodrošinātu drošu un kvalitatīvu braukšanu, Mach-E izmantoja Brembo Flexira bremzes un MagnaRide piekares sistēmu.

Jaunajā Mustang debitē ar balsi vadāmā jaunās paaudzes komunikācijas sistēma SYNC , kurā iekļauts arī Al modulis, kas sistēmai ļauj iemācīties un iegaumēt autovadītāja preferences. Uzmanību piesaista Mach-E priekšējā paneļa 15,5 collu ekrāns, kas ļauj izmantot jauno Ford SYNC lietotāja saskarni.

Lai gan Mach-E virsbūves forma ir kupejas un hečbeka krustojums (vislīdzīgāko virsbūves tipu dēvē par shooting brake), tajā pietiek vietas 5 pasažieriem un bagāžai.

Šis automobilis pārspēj citus Mustang modeļus ar savu ietilpīgo bagāžas nodalījumu. Noliecot aizmugurējos sēdekļus, tiek iegūta 1420 l tilpuma telpa.

Izstrādātāji ir parūpējušies arī par nelielām vietām un nišām mantu uzglabāšanai salonā, kurā dzirdama arī dzidra B&Q Sound System sistēmas atskaņotā skaņa.

Mach-E ierobežotās pirmās sērijas First Edition automobiļiem būs liels panorāmas jumta logs, un tie tiks piedāvāti Brabber Blue Metallic zilajā krāsā.

Šis elektromobilis ir pirmais Ford modelis, kuram ir tā sauktā Phone As A Key sistēma, kas ļauj atslēgas vietā izmantot autovadītāja mobilo tālruni. Sistēma izveido Bluetooth savienojumu ar telefonu, atslēdz automobili un ļauj to iedarbināt. Ja ar tālruni kaut kas atgadās, sistēma ļauj automobili atslēgt un aktivizēt ar rezerves kodu, kas jāievada statnī iemontētajā pultī.

Kā iepriekš minēts, Mustang Mach-E tiks piedāvāts ar divu tipu akumulatoru baterijām. Standarta baterija ir 75,7 kWh, un palielinātā attāluma – 98,8 kWh. Otrā baterija veidota no 288 litija jonu šūnām, un tā ar vienu uzlādi ļaus nobraukt gandrīz 60 kilometru.

Baterijas ir uzstādītas automobiļa grīdā starp asīm, un tās tika izmēģinātas ekstremālos režīmos, tostarp – 40 grādu salā.

Pētījumi liecina, ka 80 % elektromobiļu īpašnieku akumulatorus uzlādē mājās, tāpēc Ford piedāvāja piecreiz jaudīgāku sistēmu par parasto elektrības rozeti – mājas uzlādes staciju Ford Connected Wallbox. Tā stundas laikā ļauj uzlādēt elektromobili aptuveni 62 kilometru braucienam. Cits risinājums – izmantot parasto mājas rozeti un īpašu kabeli Ford Home Charge Cable, kas stundas laikā uzlādēs elektromobili 14 km braucienam.

Elektromobiļa uzlādes iespējas izvērš piekļuve FordPass uzlādes tīklam, kas tiek paplašināts kopā ar NewMotion. Savienojums FordPass Connect un lietotne FordPass ļaus lietotājiem izmantot Eiropā vislielāko un visstraujāk augošo uzlādes staciju tīklu, kurā jau tagad ir 125 tūkst. staciju 21 valstī.

Ford ir arī starptautiskā konsorcija IONITY biedrs. IONITY ir paredzējuši līdz 2020. gadam Eiropā uzstādīt 400 uzlādes stacijas.

“Mustang Mach-E ir Ford jaunās ēras sākums. Diez vai šobrīd varam iedomāties ko iedvesmojošāku par šī automobiļa prezentēšanu Eiropas patērētājiem. Šis pilnībā jaunais Ford mākslas darbs ir vairāk nekā braukšana bez emisijām, tā ir braukšanas pieredze, kas atbrīvo no stresa un rada pilnīgu sirdsmieru,” apgalvo Ford of Europe prezidents S. Roulijs.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs