• Latvijā pieaug pieprasījums pēc lietotiem auto vidējā un augstā cenu kategorijā

    Aktuāli
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    17. februāris, 2020
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Pixabay
    Lietotu auto iegādē pircēji vislielāko uzmanību pievērš tādiem kritērijiem kā spēkrata cena, ekspluatācijas izmaksas un auto izlaiduma gads, liecina aptauja. Kopumā katrs ceturtais (24%) aptaujātais atzina, ka pirmkārt uzmanību pievērš cenai, 13% aptaujāto lietota auto izvēlē visbūtiskākās ir spēkrata ekspluatācijas izmaksas un 12% – automašīnas izlaiduma gads.

    Vienlīdz liels skaits – 12% aptaujāto – uzsvēra, ka visbūtiskākais faktors lietota auto iegādē ir tā vizuālais izskats. Katrs desmitais (11%) aptaujātais atzina, ka, iegādājoties lietotu auto, vispirms pārbauda spēkrata nobraukumu. Kā būtiskus faktorus lietota auto iegādē aptaujātie izcēla arī pārnesumkārbas veidu (9%), auto zīmolu (8%) un pēcpārdošanas garantijas esamību (6%).

    “Arī ikdienā redzam, ka klienti minētajiem faktoriem pievērš pastiprinātu uzmanību, kad izvēlas spēkratu. Auto cena lielā daļā gadījumu ir noteicošais faktors, jo katram pircējam automašīnas iegādei ir paredzēts konkrēts budžets, tomēr svarīgi cenu izvērtēt kontekstā ar citiem kritērijiem – īpaši ekspluatācijas izmaksām.

    Būtiski painteresēties arī par garantiju – tās esamība apliecinās, ka izvēlētais spēkrats ir drošs pirkums, bez apslēptiem defektiem,” saka Longo Latvia padomes priekšsēdētājs Edgars Cērps.

    Pieaug pieprasījums pēc lietotiem auto vidējā un augstā cenu kategorijā

    Aptauja atklāj, ka vairums (41%) aptaujāto lietota auto iegādei ir gatavi atvēlēt summu no 2500 līdz 6000 eiro, katrs piektais (20%) – no 6000 līdz 10 000 eiro.  7% aptaujāto atzina, ka atvēlētu arī vairāk par 10 000 eiro.

    Uzņēmuma pārstāvis skaidro, ka auto iegāde ir pragmatisks lēmums un pircēji vienmēr vadās pēc savām finansiālajām iespējām, tomēr arvien pieaug to pircēju skaits, kuri lietotu spēkratu izvēlas kā vidējā (no 6000 līdz 10 000 eiro), tā arī augstā cenu kategorijā (no 10 000 – 15 000 eiro).

    “Latvijā, līdzīgi kā pārējās Baltijas valstīs, nav daudz iedzīvotāju, kuri var atļauties iegādāties jaunu spēkratu, tāpēc vairums iedzīvotāju sev noskata lietotu mašīnu."

    "Piemēram, 2018. gadā Baltijas valstīs kopumā tika pārdoti 440 000 lietotu auto un 80 000 jaunu auto.

    Tomēr ikviens grib sev kvalitatīvu un arī pēc iespējas jaunāku spēkratu, apzinoties, ka tas būs ilgtermiņa pirkums. Domājams, ka tieši šo apsvērumu dēļ pircēji lietota auto iegādei gatavi atvēlēt arvien vairāk līdzekļu. Nereti dārgāku un jaunāku lietotu spēkratu ar plašāku komplektāciju pircēji izvēlas ņemt arī līzingā, jo ne vienmēr ir iespēja uzreiz samaksāt pilnu summu."

    Aptauja veikta tiešsaistē 2019. gada decembrī, tajā piedalījušies 302 dažādu dzimumu un vecumu respondenti no visas Latvijas.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē