KIA prezentē jauno EV6 elektroauto

Elektroauto
Auto Bild
Auto Bild
1. aprīlis
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Publicitātes foto
Jaunais Kia EV6 piedāvā lielu sniedzamību, nulles emisijas jaudu, 800 voltu īpaši ātro uzlādi un jaunu korporatīvo dizainu krosoveru SUV segmentā. EV6 ir pirmais Kia automobilis, kas izstrādāts uz kompānijas jaunās platformas, kas paredzēta tikai elektromobiļiem (BEV).

Kia jaunais dizaina attīstības virziens

EV6 dizains izstrādāts zīmola jaunajā filozofijā Pretpoli pievelkas (Opposites United), kas smeļas iedvesmu no dabā un cilvēcē atrodamajiem kontrastiem. Dizaina filozofijas centrā ir jauna vizuālā identitāte, kas atraisa pozitīvus spēkus un dabisku enerģiju, ar kontrastējošām kombinācijām no asiem stilistiskiem elementiem un skulpturālām formām.

Kia E-GMP platforma interjera izveidē ir sniegusi būtiskus ieguvumus. Neskatoties uz EV6 kompaktajiem gabarītiem, 2900 milimetru riteņu garenbāze nodrošina salona ietilpību, kas salīdzināma ar daudziem vidēja izmēra SUV.

Viens no zīmīgākajiem elementiem ir augsto tehnoloģiju izliektais vienlaidu informācijas un multimediju sistēmas ekrāns. Platā ekrāna un priekšējā paneļa vienkāršās formas interjeram piešķir plašuma sajūtu.

Relaksējošie sēdekļi ir plāni, viegli un mūsdienīgi. To apdarē izmantoti moderni, vizuāli interesanti un robusti audumi, kas izgatavoti no pārstrādātas plastmasas – ekvivalenta 111 ūdens pudelēm.

EV6 piedāvā progresīvas un elastīgas interjera aprīkojuma iespējas, dažādas sīklietu novietnes, kā arī 520 litru bagāžas kapacitāti. Ar nolocītām aizmugurējo sēdekļu atzveltnēm bagāžas ietilpība pieaug līdz 1300 litriem. Piedevām automobilis piedāvā priekšējo bagāžas novietni, kura atkarībā no piedziņas veida ietilpina 20 vai 50 litrus.

Elektriskā veiktspēja

EV6 pircējiem piedāvā izvēlēties vairākas pilnīgi elektriskas nulles emisijas piedziņas konfigurācijas, ieskaitot tālo distanču (77,4 kWh) un standarta sniedzamības (58,0 kWh) augstsprieguma akumulatoru komplektus. Kia pirmais no nulles izstrādātais elektriskais modelis būs pieejams ar aizmugurējo riteņu (2WD) vai visu riteņu (4WD) piedziņu – otrais piedāvā uzlabotas dinamiskās spējas pat vissarežģītākajos apstākļos.

2WD 77,4 kWh EV6 ar pilnu uzlādi spēj nobraukt vairāk nekā 510 kilometru (WLTP ciklā). Ar maksimālo griezes momentu 605 Nm pilnpiedziņas versijā EV6 no 0 līdz 100 km/h paātrinās 5,2 sekundēs. 77,4 kWh akumulators strādā apvienojumā ar 168 kW (229 ZS) elektromotoru, kas piedzen aizmugurējos riteņus, savukārt pilnpiedziņas versijai ir divi elektriskie motori, kas kopā attīsta 239 kW (325 ZS).

Versijā ar 58,0 kWh akumulatoru EV6 no 0 līdz 100 km/h paātrinās 6,2 sekundēs, un pilnpiedziņas versijas maksimālajam griezes moments ir 605 Nm. 58,0 kWh akumulators strādā apvienojumā ar 125 kW elektromotoru, kas piedzen aizmugurējos riteņus; pilnpiedziņas versijai ir divi motori, kas kopā attīsta 173kW (235ps).

Kia jaunā specializētā E-GMP platforma samazina tehnisko sarežģītību ar modulāru pieeju un standartizāciju, ļaujot ātri un elastīgi attīstīt produktus ar dažādām īpašībām. Šī elastīgā pieeja izstrādei ļauj apmierināt dažādas patērētāju vajadzības attiecībā uz veiktspēju viena modeļa ietvaros, piemēram, kā EV6.

Ar diviem elektromotoriem aprīkotais EV6 GT, kas kopumā attīsta 430 kW, elektromobiļu veiktspēju paceļ citā līmenī. Ar 740 Nm maksimālo griezes momentu pilnpiedziņas GT versija no 0 līdz 100 km/h paātrinās iespaidīgās 3,5 sekundēs un spēj sasniegt maksimālo braukšanas ātrumu 260 km/h (izstrādes procesā uzstādītais mērķis).

800 V īpaši ātrā uzlāde

EV6 piedāvā 800 V un 400 V uzlādes iespējas bez nepieciešamības pēc papildu komponentiem vai adapteriem. Automobilis spēj nodrošināt ātro uzlādi no 10 līdz 80 procentu līmenim 18 minūtēs, un tas nozīmē, ka 100 km sniedzamību iespējams nodrošināt mazāk nekā četrās ar pusi minūtes.

Automašīnas uzlādes sistēma ir elastīgāka nekā iepriekšējas paaudzes elektromobiļiem, pateicoties integrētai uzlādes vadības ierīcei (ICCU). ICCU nodrošina jauno V2L (vehicle-to-load) funkciju, kas ļauj enerģiju iegūt arī no elektromobiļa akumulatora. V2L funkcija nodrošina līdz pat 3,6 kW jaudu un ir spējīga, piemēram, ar elektroenerģiju nodrošināt 55 collu televizoru un gaisa kondicionētāju vairāk nekā 24 stundām. Nepieciešamības gadījumā sistēma ļauj lādēt citu elektromobili.

Ja akumulatorā palicis vairāk nekā 35% uzlādes, EV6 var vilkt līdz pat 1600 kg smagu piekabi. V2L funkcija ļauj EV6 īpašniekam aktīvās atpūtas ceļojumā ņemt līdzi visu nepieciešamo un darīt to visu ar nulles emisiju.

Tehnoloģijas

EV6 piedāvā virkni tehnoloģiju, kas uzlabo drošību, savienojamību, informāciju un multimedijus. Šīs tehnoloģijas ir radītas, lai braukšanu padarītu drošāku, vieglāku un brīvu no stresa.

Augsto tehnoloģiju informācijas un multimediju sistēmai ir divi 12 collu ekrāni. EV6 izliektie ekrāni ir plāni paneļi, kuros izmantotas progresīvas tehnoloģijas un jauna struktūra, kas mazina atspīdumus. Mērinstrumentu panelis un multimediju sistēma ir apvienota kopīgā korpusā zem viena stikla. Stiepjoties no stūresrata līdz priekšējā paneļa centram, mērinstrumenti ir autovadītājam acu priekšā, savukārt informācijas un multimediju sistēma ir nedaudz virs centrālās konsoles.

EV6 ir papildinātās realitātes (AR) projekcijas ekrāns, kas autovadītājam svarīgāko informāciju projicē vējstikla lejasdaļā. Projekcijas ekrānā ir pieejama informācija par braukšanas ātrumu, navigācijas norādes un elektronisko asistentu brīdinājuma signāli.

Jaunākās versijas Kia inovatīvā sistēma “Kia Connect”, kas līdz šim bija pazīstama kā UVO, nodrošina virkni Kia tiešsaistes servisu un atjauninājumus no interneta (OTA jeb over-the-air).

Skārienjutīgajā ekrānā Kia Connect ļauj lietotājam atrast uzlādes staciju atrašanās vietas un cenas, uzzināt sava elektromobiļa uzlādes statusu, plānot uzlādes vietas braukšanas maršrutā un pārliecināties par nobraukuma rezervi atkarībā no akumulatora uzlādes līmeņa.

Jaudīgā 14 skaļruņu Meridian telpiskā audio sistēma, kas pirmo reizi pieejama Kia elektromobilī, nodrošina iespaidīgu skaņas pieredzi. 14 skaļruņu audio sistēmu izstrādājuši Meridian inženieri un tai ir arī šī britu audio pionieru speciāli izstrādāts digitālais skaņu procesors (DSP). Meridian audio tehnoloģijas filozofija ir integrēta EV6 modelī, lai klienti braucienu laikā var izbaudīt dabīgu un autentisku skanējumu.

Skaļruņu sistēma nodrošina arī aktīvo skaņu ģenerēšanas sistēmu (ASD), kas ir Kia jaunizstrādāta funkcija, ļaujot elektromobiļa vadītājam dzirdēt sintezētu motora darbības skanējumu atkarībā no braukšanas ātruma – šo funkciju var regulēt informācijas sistēmā.

Drošība un ērtības

EV6 nodrošina pirmšķirīgu drošības līmeni un ērtības, pateicoties uzlabotam vadītāja atbalsta sistēmu kompleksam (ADAS). Sistēmas palīdz mazināt dažādus riskus un braukšanas stresu, aizsargājot pasažierus un citus satiksmes dalībniekus.

Safe Exit Assist (SEA) palīdz pasažieriem izvairīties no sadursmes ar citiem spēkratiem, izkāpjot no EV6. Kad pasažieris pēc apstāšanās atver durvis, lai izkāptu, sistēma brīdina par tuvojošos transportlīdzekli no aizmugures. SEA palīdz arī aizslēgt aizmugurējās durvis un neļaut tās atvērt no iekšpuses, elektroniski aktivizējot atslēgu bērnu drošībai.

Joslas saglabāšanas asistents (LFA) palīdz automobili nocentrēt braukšanas joslā. Braukšanas laikā LFA ir aktivizējams vai atslēdzams, vienkārši nospiežot pogu.

Lielceļu braukšanas asistents (HDA 2) ļauj ieturēt iestatīto ātrumu un distanci līdz priekšā esošajam transportlīdzeklim, braucot pa lielceļu, kā arī notur spēkratu braukšanas joslā pat ceļa līkumos. Ja blakus braucošais transportlīdzeklis ir pārāk tuvu, HDA 2 koriģē EV6 pozīciju joslā, lai novērstu sadursmes risku. Turklāt virs noteikta ātrumā, ja autovadītāja rokas ir uz stūresrata, ieslēdzot pagrieziena rādītāju, elektroniskais asistents automobili patstāvīgi novirzīs blakus joslā.

Remote Smart Parking Assist (RSPA) ļauj spēkratu autonomi novietot vai izbraukt no stāvvietas, kamēr EV6 autovadītājs to vada, stāvot ārpusē.

EV6 ražos Dienvidkorejā. Globālajā tirgū modelis nonāks 2021. gada otro pusi. Baltijas valstīs EV6 priekšpasūtīšana nebūs iespējama, taču jau tagad zināms, ka jauno modeli prezentēs oktobrī.

EV6 tehniskie dati:

Izmēri

(Eiropas modelis)

EV6

EV6 GT-line

EV6 GT

Riteņu garenbāze

2900 mm

2900 mm

2900 mm

Garums

4680 mm

4695 mm

4695 mm

Platums

1880 mm

1890 mm

1890 mm

Augstums

1550 mm

1550 mm

1545 mm

Bagāžas kapacitāte

Bagāžas nodalījuma ietilpība

*EV6 / EV6 GT-line

520 l

1300 l (*ar pilnībā nolocītiem otrās rindas sēdekļiem)

Priekšējais bagāžas nodalījums

 

*Globālais modelis: 52 l aizm. piedziņas) vai 20 l (pilnpiedziņas)

*Ziemeļamerikas modelis: 20 l (abās piedziņas versijās)

Veiktspēja

Platforma

E-GMP

 

 

 

EV6


EV6

GT-line

 

Long Range

77,4 kWh baterija

AWD

Jauda

239 kW (kombinētā jauda)

Griezes moments

605 Nm (kombinētais griezes moments)

2WD

Jauda

168 kW, aizmugurējā piedziņa

Griezes moments

350 Nm, aizmugurējā piedziņa

 

Standard Range

58,0 kWh baterija

AWD

Jauda

173 kW (kombinētā jauda)

Griezes moments

605 Nm (kombinētais griezes moments)

2WD

Jauda

125 kW, aizmugurējā piedziņa

Griezes moments

350 Nm, aizmugurējā piedziņa

EV6

GT

Long Range

77,4 kWh baterija

AWD

Jauda

430 kW (kombinētā jauda)

Griezes moments

740 Nm (kombinētais griezes moments)

Uzlāde

Atbalstītā uzlādes infrastruktūra

400 V un 800 V (nav nepieciešami papildu adapteri)

Īpaši ātrā uzlāde (800 V)

Uzlāde no 10 % no 80 % 18 minūtēs

100 km sniedzamība (WLTP) 4,5 uzlādes minūtēs

 

 

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+