Vai tehniskajā apskatē nepieciešams kvēpu filtrs (DPF)?

CSDD
16. aprīlis, 2019
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Pixabay
Lietots dīzeļdzinējs un kvēpu filtrs. Šī ir kombinācija, kuru desmitgadīgā dīzelī varam arī neredzēt. Ražotāja paredzētais filtrs gluži vienkārši vairs nav – tas ir izgriezts. Vai nebūs problēmas tehniskajā apskatē?

Jautājums

Vai tagad vēl drīkst izgriezt dīzeļdaļiņu filtrus dīzeļiem? Manam Renault Laguna (2008. g.) ir problēmas ar šo filtru, dažkārt redzama palielināta dūmošana, bet nezinu, vai varēšu iziet CSDD tehnisko apskati saistībā ar izmaiņām, kas nesen stājās spēkā.

Atbilde

Šie jauninājumi CSDD tehniskās apskates noteikumos tika ieviesti pirms dažiem gadiem, taču uz jūsu auto tie praktiski neattiecas, tāpēc par kvēpu filtru (DPF) izgriešanas faktu varat nesatraukties. Vienīgās izmaiņas, kas skars jūsu auto, ir vecākās riepas izlaiduma gada fiksēšana, kas informatīvos nolūkos tiek norādīta protokolā.

Tāpat uz vienas ass riepām būs jābūt ne tikai viena izmēra, bet arī viena modeļa un protektora zīmējumam. Automašīnas, kuras jaunākas par 2012. gadu, tiek pārbaudītas ar diagnostikas iekārtām, novērtējot elektroniskās vadības un drošības sistēmas. Pateicoties diagnostikai, apskates inspektori analizēs bremžu antibloķēšanas sistēmas darbību, elektroniskās stabilitātes kontroles sistēmu, gaisa spilvenu drošības sistēmas, adaptīvo priekšējo gaismas ierīču darbību utt.

Tas, vai tehniskā apskate tiks izieta, ir atkarīgs no atgāzu daudzuma, nevis filtra esamības.

Līdz 2008. gada izlaidumam, atgāzu norma dīzeļdzinējiem motoriem ar turbopūti nedrīkst pārsniegt koeficientu 3, bet motoriem bez turbopūtes ne vairāk kā 2,5. Ja transportlīdzeklis pirmo reizi reģistrēts laikposmā no 2008. gada 1. jūlija līdz 2016. gada 31. decembrim, koeficienta k vērtība nedrīkst pārsniegt 1,5. Ja transportlīdzekļa atgāzu izplūdes sistēma aprīkota ar papildu cieto daļiņu filtru, dīzeļmotora atgāzu absorbcijas koeficienta k vērtība nedrīkst pārsniegt 0,7.

Ja auto tehniskais stāvoklis ir labs un kvēpu filtrs izņemts profesionāli, tad atgāzu daudzumam vajadzētu iekļauties normās. Tiesa, jāsaprot gan tas, ka DPF filtra amputācija dūmošanas problēmu var neatrisināt. Ja kāds cits dzinēja elements ir bojāts, piemēram, sprausla vai turbīna, tad dūmošana tikai pastiprināsies pēc filtra izņemšanas.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs