• Šobrīd

    weather img

    Rīga +24°C

    Vidusjūras diēta kapsulās
    Cardioace logo

    Lietots auto ar mazu odometra rādījumu — kur ir risks?

    Jautājumi & atbildes
    Auto Bild
    Auto Bild
    12. oktobris, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Pixabay
    Izmēros neliels auto ar mazu odometra nobraukumu. Tas var šķist vilinošs piedāvājums, bet jābūt uzmanīgam – pastāv vairāki riski.

    Jautājums

    Sveicināti! Internetā šobrīd meklēju savu nākamo auto un lūkojos lietota Audi A1 virzienā. Mulsina fakts, ka dažkārt pat 10 gadus veci eksemplāri nobraukuši tikai aptuveni 100 000 km vai pat mazāk. Kā tas ir iespējams? Citiem tikmēr nobraukums sniedzas jau pāri 350 000 km. Vai tiešām šie visi auto ir bijuši kā otrie, trešie ģimenes garāžā? Un kāpēc viņus uzreiz kāds nenopērk? Man šķiet, ka tas ir vēl pilnīgi svaigs auto!

    Atbilde

    Mazam odometra rādījumam ir vairāki izskaidrojumi, un viens no tiem ir jūsu pieminētais, ka šis bijis viens no vairākiem ģimenes auto. Ja izslēdzam gadījumu (kas gan ir ļoti biežs), ka ir notikušas manipulācijas ar odometra rādījumu, tad vēl pastāv iespēja, ka lietotais auto ir ievests no ārzemēm un pirms kāda laika pārcietis avāriju vai nopietnu tehnisku defektu. Šādā veidā visbiežāk auto atceļo no ASV, kur samērā jauns auto nokļūst ceļu satiksmes negadījumā, vēlāk tiek atvests uz Eiropu, saremontēts un pārdots kā mazlietots spēkrats. Tiesa, šeit jāatzīmē tas, ka 10 vai vairāk gadu vecs auto ar mazu nobraukumu nebūs vienmēr labs pirkums, pat ja tam nav bijušas avārijas vai grozīts odometra rādījums.

    Tā ir sena patiesība, ka nekas nenodara automašīnai pāri kā ilgstoša dīkstāve, it īpaši elektronikai.

    Tas nereti arī atsaucas uz apkopju intervāliem. Piemēram, īpašnieki mēdz domāt, ka eļļa jāmaina ik pēc 15 000 km, lai gan šāda distance tiek veikta tikai vairāku gadu laikā. Šajā laikā motoreļļa jau sen ir izstrādājusies, zaudējot savu viskozitāti un eļļošanas īpašības.

    Tas neizbēgami ietekmē arī dzinēju, tāpēc nav nekāds brīnums, ka tam būs nepieciešams kapitālais remonts jau pie 100 000 km atzīmes. Jāņem arī vērā, ka pārlieku mierīga un lēna braukšana ilgtermiņā nenāks par labu – aizsērējis kvēpu filtrs, ierūsējuši bremžu suporti u. c. likstas, kas raksturīgas gados vecāku vadītāju automašīnām ar mazu nobraukumu.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

     

     

    Veselība - Parūpējies par savu sirdi!

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Privātā Dzīve

    Vairāk

    Ieva

    Vairāk

    Mans Mazais

    Vairāk

    Māja un Dārzs

    Vairāk

    AutoBild.lv

    Vairāk

    Astes

    Vairāk

    Klubs

    Vairāk

    Santa+