Kāpēc jaunajiem auto vairs nav mehāniskās transmisijas?

Jauns auto
Auto Bild
Auto Bild
13. marts, 2019
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Pixabay
Mehāniskā transmisija ir gluži kā iekšdedzes dzinējs – viena no auto industrijas pamatvērtībām. Līdz ar tehnoloģiju attīstību, mehāniskās transmisijas lēnām izzūd… Kāpēc?

Jautājums

Labdien, Auto Bild Latvija! Jauna auto iegāde pagaidām man noteikti nespīd, tomēr ar skatu nākotnē izvērtēju šābrīža automašīnas. Redzētais manī raisa bažas, jo man pēc 10 gadiem gandrīz nebūs, ko nopirkt. Esmu sirdī pārliecināts mehāniskās kārbas piekritējs, bet šobrīd praktiski visi modeļi tiek piedāvāti jau ar automātiem. Visvairāk mani šokē tas, ka pat sporta vairs netiek piedāvāti ar parasto kārbu. Stāsts par jauno auto neizturību ilgu gadu griezumā nav nekāds pārsteigums, bet būtu vismaz atstājuši ar roku slēdzamu kārbu.

Atbilde

Līdzīgās domās ir ne viens vien autovadītājs, taču mēs ieteiktu to uztvert kā racionālu un saprotamu pārmaiņu procesu. Kopš AT kļuvušas lētākas izstrādē, tās no luksusa segmenta aizceļojušas līdz pat mazauto. Automātiskās transmisijas maina pārnesumus nemanāmi. Tās ietver arī daudzskaitlīgāku pārnesumu skaitu, ļaujot ekonomiski braukt arī lielākā ātrumā. Ja vēlaties slēgties mehāniski, lielākā daļa AT šādu opciju piedāvā. Dažu modeļu gadījumā ieguvumu ir īpaši daudz, liekot braukšanas prieka argumentam izskatīties vēl nenozīmīgākam. Nevar aizmirst arī par neapstādināmo hibrīdu un elektroauto attīstību – zaļi domājošajām tehnoloģijām kā cimdam ar roku ir saderība ar AT.

Vainīgi pie šādas notikumu attīstības esam arī paši.

Kamēr Eiropā situācija vēl nav tik skaudra un daudziem modeļiem vēl ir pieejama MTs opcija, ASV no pārdotā auto apjoma tikai 3% gadījumu pircējs izvēlējies mehānisko versiju. Skaidrs, ka šis apjoms turpinās samazināties. Kam nav pieprasījuma, tam nav arī piedāvājuma. Pie mums gan droši var apgalvot, ka arī pēc 10 gadiem lietoto auto tirgū manuālās kārbas būs pietiekami plaši pārstāvētas.

Par sportisku automašīnu nepieejamību vēl pāragri skumt. Jā, tiesa, vairums dinamisko modeļu pārgājuši AT aliansē ne tikai pieaugošā pieprasījuma dēļ, bet arī ātrumā pārspējot mehānisko transmisiju. Par laimi, ir vēl daži mohikāņi. Piemēram, Renault Sport Megane, ko var aprīkot ar sešpakāpju divsajūga EDC automātu vai mehāniku. Tāpat arī Hyundai i30N pieejams ar 6MT. Arī aizmugures piedziņas lauciņš nav tukšs, un pircēji labprāt dod priekšroku manuālajai versijai – Jaguar F-Type, Fiat 124 Spider, Mazda MX-5, Subaru BRZ un Toyota GT86 turas pie vērtībām.

No eksotiskākajiem aizokeānijas modeļiem, kas paredzēti biezākiem maciņiem, var pieminēt Ford Mustang, Shelby GT350, Chevrolet Camaro ZL1, Corvette Z06 un Dodge Challenger. Šie, protams, nav vienīgie modeļi, taču skaidrs ir tas, ka izvēle lietoto auto segmentā būs dažādām rocībām.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+