Kāpēc elektroauto un hibrīda motori nekļūst populāri?

Jautājumi & atbildes
2. decembris, 2018
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Pixabay

Jautājums

Čau, Auto Bild! Ar prieku noraugos uz dažādu tehnoloģiju attīstību, un arī auto nozare iet straujiem soļiem uz priekšu. Ir viens – bet. Vai man tikai šķiet, ka elektrisko tehnoloģiju jomā notiek tāda kā mīņāšanās uz vietas? Kaut kas ir sasniegts, auto prot netērēt degvielu, bet realitātē šis progress neiet uz priekšu. Esmu novērojis, ka arī jūsu žurnāla testa sadaļā reti parādās kāds elektriskais vai hibrīda auto.

Atbilde

Paldies par jautājumu! Varam teikt, ka šobrīd auto nozare atrodas uz ievērojamu pārmaiņu sliekšņa, lai arī cilvēkiem aprašana ar elektroauto ideju nenorit tik ātri, kā tas bija ar pāreju uz viedtālruņiem. Pirmkārt, šo tehnoloģiju izstrāde ir ļoti komplicēta, tātad dārga. Tas nozīmē arī visai smagnēju pārejas procesu valstu infrastruktūras ziņā, lai varētu sagatavot šādiem auto nepieciešamo vidi.

Uzlādes punktu trūkums, pārlieku ilgs uzlādes process, augsta cena, nesakārtota nodokļu atvieglojumu sistēma, bieži vien nepieņemams auto dizains, šaurs modeļu klāsts – šie un citi argumenti kalpoja par iemeslu, kāpēc šī nozare no pircējiem negūst gaidīto atbalstu. Ražotājiem ieguldot miljardus šajā nozarē, situācija strauji mainās, vienlaikus augot arī šo auto tirgum. Vēl tikai pirms pāris gadiem elektriskās tehnoloģijas ļāva automašīnām mērot vien nelielu distanci, izmantojot tikai elektrību.

Pateicoties zibenīgai akumulatora bateriju attīstībai, tagad šī distance jau pārsniedz 500 km, lai arī ikdienas braucējam pilnībā pietiktu ar aptuveni 150 km.

Arī auto eksterjers vairs neizskatās kā no Zvaigžņu kariem. Tas ir tikai laika jautājums, kad no Tesla modeļu augstumiem šāds rezultāts būs iegūstams arī standarta ģimenes hečbekā. Pāreja uz elektrisko režīmu ir kā ilgi gaidītā sniega bumba, kuru neizdosies apstādināt. Pircēji būs spiesti pāriet uz šo tehnoloģiju.

Vieni no spēcīgākajiem ir Toyota, jau sen aiz muguras atstājot tradicionālos iekšdedzes dzinējus un dodot priekšroku hibrīdu un elektro modifikācijām. Citi ražotāji straujiem soļiem tam cenšas sekot.

Piemēram, viens no beidzamo laiku nopietnākajiem paziņojumiem šajā vasarā nāca no Volvo – jau no 2019. gada zviedru modeļu flote atteiksies no benzīna un dīzeļa dzinējiem, pilnībā pārejot uz hibrīdu un elektro tehnoloģiju. Nākamajā desmitgadē hibrīdi būs pieejami arī visiem VW un BMW. Zaļajā domāšanā aktīvi iesaistās ne vien zīmoli, bet arī valstis.

Francija plāno līdz 2040. gadam aizliegt automašīnas, kuru dzinēji darbojas ar benzīnu vai dīzeļdegvielu. Norvēģija un Nīderlande vēlas šādu rezultātu sasniegt jau līdz 2025. gadam, savukārt Indija un Vācija par beigu termiņu noteikušas 2030. gadu. Acumirklī lielas pārmaiņas nevaram sagaidīt, bet, kā redzams, pie šķietami nerealizējamu mērķu sasniegšanas tiek nopietni strādāts.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+