Kādos gadījumos elektroauto var aizdegties?

Elektroauto
19. augusts
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Guillaume Vachey, Flickr.com
Tradicionālo iekšdedzes dzinēju darbība un potenciālie riski ir skaidri. Kā ir elektroauto gadījumā? To skaits kļūst arvien lielāks, tāpēc rodas jautājumi par drošību. Šo neskaidrību vidū ir arī aizdegšanās risks!

Jautājums

Labdien, Auto Bild Latvija! Izlasīju jūsu žurnālā rakstu par elektroauto. Situācija mums ir interesanta, taču nekas nebija pieminēts par elektroauto aizdegšanos. Internetā esmu redzējis video, kur šīs mašīnas deg un ugunsdzēsēji neko nemaz nemēģina darīt, jo tas esot bīstami. Kā īsti ir?

Atbilde

Jebkuram auto, kas darbojas, pastāv aizdegšanās risks, taču salīdzinājumā ar iekšdedzes dzinēju darbināmiem auto elektrisko mašīnu aizdegšanās iespējama retāk. ASV bāzētā Nacionālā ugunsdrošības asociācija izskaitļojusi, ka elektroauto aizdegšanās risks ir piecreiz mazāks nekā benzīna vai dīzeļa auto, turpretim Tesla apgalvo, ka elektroauto ir pat par 11 reizēm drošāki.

Esam lasījuši ziņās par Tesla Model S aizdegšanās gadījumiem, taču uz kopējā saražoto auto skaita šie gadījumi veidotu aptuveni 0,01%. Turklāt šajos negadījumos cēlonis bija fiziska sadursme ar citu objektu, nevis akumulatora defekts. Jāņem vērā, ka iekšdedzes auto aizdegšanās nerada tik lielu ažiotāžu kā jauna elektroauto nodegšana līdz pašiem pamatiem, tāpēc šie retie gadījumi izskan ļoti skaļi.

Lai arī aizdegšanās risks jau šobrīd ir zems, nākotnē baterijas kļūs ne tikai vieglākas un ietilpīgas, bet arī drošākas, pateicoties jaunu materiālu izmantošanai.

Benzīnam nonākot saskarē ar dzirksteli vai liesmu, uzliesmošana notiek visai ātri. Lai izraisītu elektroauto akumulatora aizdegšanos, nepieciešams ilgāks laiks un augsta temperatūra. Šādā gadījumā negadījumā iesaistītajiem pieejams ilgāks laiks, lai varētu pamest automašīnu. Tomēr, ja elektroauto ir aizdedzies, tad dzēšana ir ne vien apgrūtinoša, bet arī ilgstoša.

Kompānija Tesla norādījusi, ka akumulatora pilnīgai apdzēšanai var būt nepieciešamas 24 stundas.

Elektroauto uzkrāj enerģiju īpašos akumulatoros, kas būtu vienlīdzīgi aptuveni 200 standarta automašīnas akumulatoriem. Aizdegšanās var sākties vienā no akumulatora daļām un lēnām pāriet uz nākamo, ievērojami paildzinot dzēšanu.

Iekšdedzes dzinēju dzēšana ugunsdzēsējiem ir teju vai ikdienas darbs, taču elektroauto nodzēšanā traucēs pieredzes trūkums. Bojātās baterijas degšana norit ne tikai zem auto virsbūves, bet arī akumulatora korpusa iekšpusē.

Šādā situācijā ar ūdeni ir grūti piekļūt liesmu avotam. Turklāt automašīnas virsbūvē ir īpašas zonas, kurās nedrīkst veikt griešanu ar ugunsdzēsēju speciālajiem instrumentiem augsta sprieguma dēļ. Nezinot šīs nianses, glābēji paši var tikt apdraudēti. Jāņem arī vērā, ka, degot litija jonu baterijai, izdalās toksiskas gāzes, tāpēc dzēšanas darbos nepieciešamas arī elpošanas maskas.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs