BMW izmēra riepu spiedienu?

Auto riepas
13. novembris
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Mūsu lasītājs iesūtījis jautājumu, kurā vaicā par BMW riepu spiediena noteikšanas metodēm.

Jautājums

Labdien! Kā BMW 3. sērijas modeļiem nosaka spiedienu riepās? Panelī rādās sarkans paziņojums par tukšu riepu, lai arī ar spiedienu viss ir kārtībā.

Atbilde

Tas ir atkarīgs no automašīnas ražošanas gada. BMW izmanto divu veidu riepu spiediena noteikšanas tehnoloģiju – FTM un TPM. FTM sistēma (saukta arī par netiešo sistēmu) ņem vērā riteņu rotācijas ātrumu, lai noteiktu riepas spiedienu vai spiediena zudumu. Šis darbs tiek uzticēts ABS sensoriem vai vilkmes kontroles sensoriem, taču fiziski devēji riepās neatrodas. Spiediena noteikšanā tiek izmantoti divi lielumi.

  • Pirmais ir riteņa apkārtmērs. Spiedienam samazinoties, samazinās arī riteņa diametrs, tādējādi pieaug riteņa rotācijas ātrums salīdzinājumā ar citiem riteņiem. Jaunākie šāda tipa sensori izmanto arī riepu vibrāciju kā spiediena noteikšanas parametru. Šai sistēmai ir vairākas negatīvās puses. Tā nevar noteikt riepu spiedienu brīdī, kad auto stāv. Gadījumos, kad zems spiediens būs visās riepās vienlaikus (raksturīgi ziemas mēnešiem), sistēma par to visdrīzāk nebrīdinās. Turklāt ziņošana par mīkstu riepu var būt jau visai novēlota.
  • Otrs veids ir TPM (tiešā sistēma), kuru lielākoties izmanto automašīnas, kas jaunākas par 2012. gadu. Katrā riepā tiek uzstādīts devējs, kas nosaka ne vien gaisa spiedienu, bet arī riepā esošo temperatūru. Šie rādījumi tiek atspoguļoti vadības panelī skaitļu formā, ļaujot automašīnas vadītājam nepārtraukti sekot līdzi rādījumu izmaiņām. Tas palīdz novērst iespējamos bojājumus, pirms riepa kļuvusi jau pārlieku tukša. Šīs sistēmas darbība ir precīzāka, bet apgrūtina riepu maiņu. Neprofesionāli servisi šos sensorus mēdz sabojāt, tāpēc par to esamību vēlams būtu pabrīdināt iepriekš. Atkarībā no automašīnas sensora cena var būt līdzvērtīga riepas cenai.

Ja jūsu auto izmanto netiešo sistēmu, visdrīzāk pietiks tikai ar sistēmas restartēšanu, lai vēlreiz tiktu nokariblēts spiediens. Bez iDrive sistēmas tas jāveic ar virzienrādītāja slēdža galā novietoto pogu, bet iDrive gadījumā jāatrod attiecīgā riepu spiediena sadaļa. Ja auto izmanto TPM sistēmu, iespējams, bojāts būs sensors.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs