• Intervija ar DBS dibinātāju Artūru Priednieku

    Auto dzīve
    Aldis Bite
    2. decembris, 2018
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Auto Bild
    Bijušais motobraucējs un autosportists, viens no rallijkrosa komandas PSRX Volkswagen World RX Team Sweden vadītājiem un Drošas braukšanas skolas dibinātājiem Artūrs Priednieks uzskata, ka šis ir tikai karjeras loģisks turpinājums, 30 gadu darbojoties ar motoriem un ap tiem.

    Artūrs Priednieks un autosports

    Kontaktējoties ar allaž smaidīgo optimistu, kļūst skaidrs, kāpēc Priednieks kļuvis par autosporta menedžmenta autoritāti arī starptautiskajā līmenī. Ik vārdā jaušama citkārt diplomātiem piemītoša pārdomātība un kompetence, turklāt šim cilvēkam galīgi nepiemīt dižošanās ar sasniegto. Artūrs ar dzirkstošu prieku atceras gan savu bērnību Grīziņkalnā, gan nodarbības tautas deju ansamblī Ķimenīte.

    Sporta karjeru sācis ar daiļslidošanu, vēlāk trenējies hokejā un pat izmēģinājis zemūdens orientēšanās sportu. Priednieks ar nožēlu piemin faktu, ka pēc slimošanas treniņā vairs nav varējis tikt līdzi riteņbraukšanas grupas biedriem, tāpēc nācies pamest velosportu. Vācu valodas skolotājas un profesionāla šofera laulībā dzimušais puisis savu talantu – mācīt pareizi braukt – un karjeru motoru sportā drīzāk uzskata par liktenīgu nejaušību, nevis gēnu pārmantotu (tēvs šoferis) rezultātu.

     Priednieks ar tehniskajiem sportaveidiem nodarbojas jau 30 gadus

    Savu pievēršanos tehnikai Artūrs sācis vēlu – 16 gadu vecumā, 1987. gadā sāka nodarboties ar motošoseju, pārstāvot Mārupes motokluba krāsas. Tiesa, mamma Artūram izvirzīja noteikumu, ka motobraukšana būs iespējama vienīgi tad, ja tiks dziedāts 77. vidusskolas korī pie slavenā kordziedāšanas pedagoga Jāņa Erenštreita. Šo dzīves lappusi Priednieks atceras ar patiku un dziedāšanu par ļoti tīkamu nodarbi arī savā pašreizējā vecumā.

    Motošosejā pavadījis 10 gadus un 1997. gadā piedzīvojis avāriju, trenējoties sacīkstēm visu motobraucēju Mekā, slavenajā Menas salā, Artūrs nolēma savu hobiju pamainīt uz kaut ko veselībai mazāk bīstamu.

    Vēl līdz šai dienai atceras izjūtas, traucoties ar 270 km/h ar 6. pārnesumu pilnībā atgrieztu vaļā akseleratora rokturi. Savas motobraukšanas prasmes Priednieks uzskata par talanta un emociju rezultātu, taču auto braukšanai pievēršanās notika, tikai apmeklējot daudz dažādu auto vadīšanas profesionālas pilnveides kursu un nodarbību. Tas sakāms gan par šosejas auto braukšanas skolu Anglijā, gan rallija akadēmiju Somijā, kurā Artūrs no pašiem pamatiem mācījās ne tikai pilota iemaņas, bet arī prasmi pierakstīt, stenografēt trasi.

    Vienīgais talants, ko Artūrs pats sev spēj piedēvēt nesamulstot, ir oratora iemaņas un pārdevēja prasmes. Mīlestība uz angļu valodu Priedniekam ļāva gan startēt angļu motosporta komandas sastāvā, gan kļūt par ASV vēstnieka šoferi, gan pavēra daudz dažādu citu iespēju. Būtībā Priednieks autosportā ir spilgts self made man. Artūrs atceras, ka bieži pa taisno no skolas braucis uz Mārupes motoklubu, tur pēc treniņa un moča skrūvēšanas arī nakšņojis, lai nākamajā rītā celtos un tieši dotos uz stundām Rīgas 77. vidusskolā.

    Tiesa, Priednieks atzīst, ka dzīves līkloči viņu vadījuši tik gudri, ka pareizajā laikā izdevies ieraudzīt, satikt un turēties kopā ar vajadzīgajiem cilvēkiem, kas no mehāniķiem, inženieriem vai treneriem kļuvuši ne tikai par Priednieka skolotājiem, bet arī vislabākajiem draugiem.

    Pedants

    Artūrs uzskata, ka latviešu auto darbnīcām neraksturīgo sterilitāti, kas valda Race Transport Solution boksos, jaunībā iemācīja viņa motobraukšanas treneris. Iespējams, tieši tīrība, augstā darba precizitāte un rūpes par reputāciju ir stūrakmeņi, kuru dēļ Priednieka uzņēmums izgatavojis tehniskā atbalsta transportu Makinena komandai vai Ģirta Krūzmaņa SRT.

    Kopā ar SRT Priednieks darbojās jau vairāk nekā piecus gadus, un abu kopdarbība un draudzība tad arī noveda pie loģiskas notikuma attīstības un Priednieka dzīves pašreizējās lappuses. Artūra draugi uzskata, ka Priedniekam nemitīgi vajadzīgs izaicinājums, tāpēc šā brīža sadarbība ar Volkswagen Motorsport ir likumsakarība.

    Rallijkrosa komandas darbs

     PSRX Volkswagen World RX Team Sweden komandas braucēju Petera Sūlberga un Johana Kristofersona auto, kurš ir Priednieka aprūpē

    Šogad pasaules rallijkrosa čempionātā startē vācu auto ražotāja paspārnē nonākusī PSRX Volkswagen World RX Team Sweden komanda, kuras sastāvā brauc divkārtējais pasaules RX čempions Peters Sūlbergs un Johans Kristofersons. Komanda izveidota, apvienojoties Sūlberga PSRX komandai un Volkswagen Motorsport. Saprotams, ka VW atbild par tehnisko daļu.

    Šajā komandā par vienu no komandas vadītājiem kļuvis Artūrs Priednieks. Drošas braukšanas skolas dibinātājs un tās apmācību programmas direktors agrāk veiksmīgi startēja moto un auto šosejā, arī rallijā. Beidzamajos gados Priednieks paralēli nodarbojas ar tehniskās apkalpes mašīnu pārbūvi sacīkstēm, pildot SRT komandas vadītāja posteni. Pašlaik rallijkrosa apritē oficiāli ir četri latvieši, no kuriem Artūrs komandu hierarhijā nokļuvis visaugstāk, jo pašlaik ir Petera Sūlberga rallijkrosa komandas koordinators.

    Viss komandas loģistikas darbs gulstas uz Priednieka pleciem, tiesa, virsuzraudze ir Sūlberga sieva Pernilla. Pienākumi ir strikti sadalīti.

    Mārketinga jautājumos ir viens atbildīgais, bet tehniskā daļa ir vāciešu pārziņā. Artūra pienākumos ir koordinēt darbu starp Vāciju (Ingol-štati) un Zviedriju, kā arī sekmīgi pārvaldīt komandas darbu Zviedrijas bāzē. Sacīkšu laikā Priedniekam ir lērums rūpju, sākot ar komandu telšu uzstādīšanas kontroli, ekipējuma pārbaudi un beidzot ar sarunām ar organizatoriem, FIA un citiem.

    Artūrs vada starptautisku 40 darbinieku kolektīvu un uzskata, ka šābrīža amats ir loģisks karjeras turpinājums, jo motoru sportā pavadīti turpat 30 gadi, no kuriem beidzamie padsmit aizritējuši rūpēs par autosporta komandas menedžmentu un pakalpojumu sniegšanu klientiem. Iespējams, ka Artūrs Priednieks ir īstais cilvēks, lai leģendārā Petera Sūlberga dēls sešpadsmit gadus vecais Olivers nākotnē kļūtu par pasaules čempionu rallijkrosā vai rallijā.

    Uzziņai

    Artūrs Priednieks

    • Dzimis 1972. gadā Rīgā
    • 1990.–1991. g. Latvijas Ugunsdzēsības un glābšanas dienesta vadītājs
    • 1992.–1996. g. ASV vēstnieka administratīvais asistents ekonomikas jautājumos
    • No 1997. g. Race Solution komandas vadītājs
    • 2002.–2004. g. SIA Miesassargu aģentūra instruktors; Drošas braukšanas skolas (DBS) programmas direktors
    • 2005.–2009. g. DBS apmācību direktors, no 2009. g. valdes loceklis
    • No 2013. g. SIA Race Transport Solutions (RTS) īpašnieks
    • No 2014. g. Sports Racing Technologies (SRT) komandas vadītājs. Divkārtējs Latvijas čempions motošosejā
    • Rallija Kurzeme-Žemaitija 2005 uzvarētājs A7 klasēRallija Talsi 2005 uzvarētājs A-8 klasē
    • 2008. g. 1000 km sacensības Palangā, A 3000 uzvarētājs
    • 2010. g. rallijsprinta Kalnmuiža 2WD uzvarētājs
    • Rallija Talsi 2010 2WD uzvarētājs
    • Rallija Madona 2010 2WD uzvarētājs
    • No 2017. g. PSRX Volkswagen World RX Team Sweden komandas koordinators

    Race Transport Solution (RTS) ir uzņēmums, kuru dibinājuši Artūrs Priednieks un Ģirts Krūzmanis, kuru pieredze sporta automašīnu ražošanā un apkopē, ir vairāk nekā 15 gadi. Pieprasījums pēc augstas kvalitātes tehniskās palīdzības automašīnām, lika izmantot līdzšinējo pieredzi un izveidot uzņēmumu, kas projektē, ražo un pārbūvē dažādu veidu individuālos projektus.

    Intervijas publikācija – 2017. gada septembris  

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē