• Eksperts: Satiksmes drošības uzlabojumi jāveic pat tad, ja tas ir nepopulāri

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    24. februāris, 2021
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: LVC
    Lai gan reizēm iedzīvotāji sākotnēji ir neapmierināti ar atsevišķiem satiksmes drošības uzlabošanas pasākumiem uz ceļiem, Satiksmes ministrija (SM) tos turpinās īstenot, jo vietās, kurās veikti drošības uzlabojumi, sarūk ceļu satiksmes negadījumu skaits.

    Pārsvarā uzlabojumi satiksmes drošībā tiek veikti vietās, kurās ir liels satiksmes negadījumu skaits jeb tā saucamajos “melnajos punktos”, ar atsevišķiem izņēmumiem, kā, piemēram, ceļu horizontālo marķējumu uzklāšana un signālstabiņu uzstādīšana.

    Pagājušajā gadā SM nācās izjust cilvēku neapmierinātību saistībā ar atsevišķiem satiksmes drošības uzlabošanas pasākumiem, piemēram, Medemciema krustojuma pārbūvē. Bīstamā krustojuma sakārtošana ir uzlabojusi ceļu satiksmes drošību.

    Krustojumā līdz pārbūvei reģistrēti 48 ceļu satiksmes negadījumi, 2019. gadā vien bija notikuši deviņi satiksmes negadījumi, kurus pārsvarā bija izraisījuši pieredzējuši autovadītāji ar vidējo stāžu 19 gadi. Pēc pārbūves – satiksmes negadījumi nav bijuši. Līdzīgi ir ar pārējiem veiktajiem pasākumiem satiksmes drošības uzlabošanā, kur satiksmes negadījumu skaits būtiski sarūk, salīdzinot ar situāciju, kāda tā bija pirms uzlabojumu veikšanas.

    “Satiksmes drošības pasākumi sākotnēji ne vienmēr ir populāri, nereti tie pat izraisa negatīvu rezonansi, bet fakti liecina, ka tie attaisnojas, un satiksmes negadījumu skaits pēc drošības pasākumu īstenošanas sarūk."

    "Tāpēc arī turpmāk satiksmes drošības uzlabojumi ir jāveic, lai mazinātu gan ceļu satiksmes negadījumu, gan cietušo skaitu,” uzsver Saeimas deputāts un Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Jānis Butāns.

    “Apkopojot ceļu satiksmes negadījumu datus par laika periodu no 2017. gada līdz 2019. gadam uz valsts galvenajiem autoceļiem ir konstatēti 48 “melnie punkti”, kas ir uz pusi mazāk nekā iepriekšējā periodā. Bet tas nozīmē, ka darbs jāturpina, lai novērstu jaunus ceļu satiksmes negadījumus bīstamajos posmos un krustojumos,” saka J. Butāns.

    2020. gadā satiksmes drošības projektiem uz Latvijas valsts ceļiem novirzīti aptuveni 8 milj. eiro, kas ir būtiski vairāk nekā iepriekšējos gados, veicot gājēju un velo ceļu izbūvi, barjeru uzstādīšanu kopumā 105 km garumā un ribjoslu – 122 km garumā.

    Arī 2021. gadā plānots īstenot vairākus satiksmes drošības pasākumus, tostarp par dažiem no tiem tiks lemts jau 25. februāra Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē