• Desmit gadi tirgū un sasniegti pārdošanas rekordi — seši interesanti fakti par Nissan LEAF

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    7. septembris, 2020
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    2020.gadā aprit desmit gadi kopš Japānas ražotājs pasaulē pieteica Nissan LEAF – tolaik vienu no pirmajiem, plaša patēriņa, no nulles radītajiem, pilnībā elektriski darbināmajiem automobiļiem pasaulē.

    “Pašlaik Nissan jaunākais veikums elektromobilitātes jomā ir ARIYA. Kaut arī šis modelis ir pilnīgi citādāks nekā LEAF, tos vieno kas kopējs, proti, Nissan jaunatklājēja gars un drosme pilnībā mainīt kategoriju. Varētu teikt, ja savulaik nebūtu bijis LEAF, tad tagad mēs nerunātu par tehnoloģiski pārāko ARIYA,” uzskata Nissan dīleris Latvijā, auto salona Norde īpašnieks, Dainis Bremze.

    Bremze piebilst, ka līdz ar ARIYA pasaulei tika pieteikts jauns Nissan logo, kas lielā mērā atspoguļo, kā līdz ar tehnoloģijām mainījusies sabiedrība. Ražotāja jaunais logo simbolizē fiziskās pasaules apvienošanu ar digitālo, Nissan vēsturisko mantojumu un tā inovēšanas tradīcijas.

    1. Viens no pirmajiem elektroauto, kas radīts no nulles

    Pirms desmit gadiem LEAF bija viens no retajiem auto modeļiem, kas tika būvēts pilnībā kā elektriskais auto. Tolaik lielākā daļa auto ražotāju elektrificēja standarta degvielas auto.

    “Elektroauto ēras sākumā tā bija būtiska inovācija. Jebkuram auto aerodinamika ir būtiska, taču elektroauto gadījumā – tā kļūst vēl svarīgāka, jo no tās ir atkarīgs, cik efektīvi tiek izmantota akumulatora jauda. Tieši tāpēc Nissan inženieri LEAF dizainā ir līdzsvarojuši ērtu un kompaktu pilsētas spēkratu un aerodinamikas efektivitāti,” skaidroja Bremze.

    Pēc eksperta teiktā, arī auto smagākās detaļas – akumulatora – novietošanai zem sēdvietām un brīvajai vietai kājām aizmugurē ir noteikts mērķis – iespējami pazemināt auto smaguma centru, lai uzlabotu auto strukturālo izturību un braukšanas stabilitāti.

    Jāpiebilst, ka tieši akumulators ir tas, kas turpmākajos LEAF uzlabojumos piedzīvoja vienas no lielākajām pārmaiņām. Proti, no 24 kWh jaudas sasniedzot 62 kWh, palielinot attāluma veiktspēju no 177 km līdz 385 km.

    2. Plastmasas pudeles atdzimst auto interjerā

    Aptuveni 60% no pirmās paaudzes Nissan LEAF interjera veido pārstrādāti materiāli. Lielākā daļa šo materiālu ir plastmasas ūdens pudeles. Ne mazāk svarīgs fakts – dzelzs rumaka dzīves cikla beigās 99% no tā var pārstrādāt atkal – plastmasas pudelēs vai jaunos LEAF auto.

    3. Priekšējie lukturi padara auto vēl klusāku

    Piešķirot auto priekšējiem lukturiem spārnveida formu, tika panākts, ka braukšanas laikā vējš tiek novirzīts gar spoguļiem, tā samazinot trokšņu līmeni auto salonā līdz minimumam.

    Lukturi nav vienīgā Nissan inženiertehniskā inovācija. Vēlākajiem modeļiem tika iestrādāts arī tā dēvētais E-pedal, to aktivizējot nav nepieciešams lietot bremzēšanas pedāli. Proti, atlaižot gāzes pedāli, auto pietiekami strauji sabremzējas. Turklāt visu bremzēšanas uzkrāto enerģiju elektronika izmanto akumulatoru uzlādei. Šādi pilsētas ciklā LEAF ir pārsteidzoši ekonomisks – spējot nobraukt bez uzlādes līdz pat 528 km.

    4. Pirmais elektroauto ar pārdošanas rekordiem pasaules mērogā

    2019. gadā tika pārdoti 400 tūkstoši Nissan LEAF modeļi, tādējādi kļūstot par pirmo pārdotāko elektrisko automašīnu togad. 1.septembrī kāda Norvēģijas galvaspilsētas Oslo iedzīvotāja kļuva par 500 tūkstošā Nissan LEAF laimīgo īpašnieci.

    “Arī Latvijā mēs redzam stabilus pārdošanas rezultātus. Atbilstoši Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem no 2014.gada līdz šā gada jūlija beigām Latvijā pirmreizēji reģistrēti 122 Nissan LEAF modeļi. Turklāt 2020.gada pirmajos septiņos mēnešos reģistrēti 19 auto, tāpēc ceram, ka šogad, neskatoties uz Covid-19 radītajiem izaicinājumiem, noturēsim pērnā gada pārdošanas līmeni, proti, 24 elektroauto,” sacīja Bremze.

    5. Viens no apbalvotākajiem elektroauto

    Pirmās paaudzes modelis saņēmis vairākas balvas. Tostarp – Green Car Vision 2010 balva, ko žurnāls Green Car pasniedz ik gadus auto izstādē Vašingtonā, Eiropas gada auto 2011, Pasaules gada auto 2011 un Japānas Gada auto 2011–2012.

    6. Nissan LEAF akumulators darbina ne tikai auto, bet arī dod enerģiju ēkām

    Aptuveni trīs mēnešus pēc pirmās paaudzes LEAF laišanas tirgū Japānas Ziemeļaustrumu krasts piedzīvoja spēcīgu zemestrīci un cunami. Pēc katastrofas 4,8 miljoni mājsaimniecību palika bez elektrības. Nissan piešķīra 66 LEAF spēkratus glābšanas dienestiem. Martā šajā apvidū vēl ir gana auksts, tāpēc evakuācijas centra mediķi bija pirmie, kuri auto ražotājam vaicāja, vai spēkrata baterijas var izmantot arī pretējā virzienā, proti, lai no tām iegūtu elektrību.

    Tieši šī pieredze iedvesmoja Nissan pasteigties ar jaunas akumulatora tehnoloģijas – divvirzienu uzlādes – attīstīšanu. Proti, lai Nissan LEAF akumulatora varētu enerģiju izmantot ne tikai braukšanai, bet arī mājām, ēkām un kur vien citur tas ir nepieciešams.

    2020.gadā Nissan par šīs tehnoloģijas attīstīšanu un īstenošanu saņēma Japānas Best Resilience Award biznesa un industrijas kategorijā. Nissan bija vienīgais auto ražotājs, kas bija šīs balvas laureātu sarakstā.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē