• Testējam auto tandēmā: aktrise Ieva Florence un Opel Adam Rocks S

    Braucam Tandēmā
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    2. decembris, 2018
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Arnis Martinelli
    Šoreiz tandēma braucienā dosimies ar Dailes teātra aktrisi Ievu Florenci. Viņas hobiju sarakstā ir peldes ziemā, CrossFit, baletdejošana un citas atraktīvas nodarbes. Ja jau Ieva, tad jāmeklē Ādams. Mēs atradām Opel Adam Rocks S.

    Vispirms noliksim malā pašreizējās pircēju prioritātes – ietilpību, ekonomiju un nelielas ekspluatācijas izmaksas. Opel šajā gadījumā piedāvā eksotiskāku kombināciju, salīmējot kopā dažādus auto segmentus. Atšķetināsim Adam Rocks S būtību. Pamatā ir mazauto Opel Adam, tam pievienojas Rocks – krosoveram raksturīgas virsbūves aizsargplastmasas un par 15 mm paaugstināts klīrenss (140 mm).

    Lai saraibinātu krāsas, tiek pielikts klāt kabrioleta tipa elektriski regulējams audekla jumts. Noslēgumā tam pievienojas sportiska rakstura S versija ar 18 collu vieglmetāla diskiem, spēcīgākām bremzēm, cietāku balstiekārtu un uz augšu vērstu jumta spoileru. Rezultātā Adam Rocks S – mazauto, krosovers, kabriolets un karstais hečbeks.

    Opel Rocks S dizains

     Mūsu Rocks S ieguvis 897 eiro vērtu Ekstrēmā oglekļa šķiedras pakotni. Tajā ietverts melns radiatora restes akcents un tumši sānskata spoguļi.

    Rocks S izstaro emocijas, un caur racionālo prizmu to vērtēt nevajadzētu. Tā vietā labāk izjust, cik lielu jautrību tas spēj sagādāt. Ar humoru nav skopojies arī pats ražotājs. Mandarīnu krāsas toni Opel nodēvējis par oranžo brīdinājumu (līdz mums gan atnācis diezgan padzeltējis mandarīns), savukārt ādas salona apdarei piešķirta 007 aģenta segvārda versija – James Blond.

    Krāsu paletē redzami arī citi humora piesātināti toņu apzīmējumi – Greyzilla, Red‘n’Roll, Goldbusters u. c.

    Salonā vieta ir diviem pasažieriem, aizmugurē atstājot rūmi sunim un lietussargam. Uz to, ka aizmugurē nav ieteicams līst, norāda priekšējo sēdekļu konstrukcija. Pavelkot aiz sēdekļa novietoto rokturi, par dažiem grādiem uz priekšu noliecas vien atzveltne, taču krēsls paliek nekustīgs. Ja varat izlīst cauri šādai šķirbai, tad esat tiesīgs atrasties aizmugurē.

    Zemā jumta līnija un mikroskopiskā kāju vieta ļaus šeit sēdēt vien gadījumā, ja jums piemīt multfilmu varoņa inspektora Gadžeta lokanība. Nolaižot sēdekļus, iegūta 663 l telpa, kas ekvivalenta nelielām bungām un dažām perkusijām. Dārga (2118 eiro), bet sportiskajā imidžā iederīga opcija ir Recaro sēdekļi ar ādas apdari. Cietā balstiekārta un 225/35 R18 zemprofila riepas uzreiz pārvilka svītru pāri sapņiem par komfortu, tāpēc, ja reiz ir ciets, tad vismaz varam ciest neērtības stilīguma vārdā.

     Priekšpusē esošo auduma malu ilgtermiņā nebūs viegli kopt.

    Latvijas vasaras temperatūra viegli var konkurēt ar vēla rudens laikapstākļiem, tāpēc paralēli atveramajam jumtam uzstādīta arī ziemas pakotne ar apsildāmo stūri un sēdekļiem. Interjera noskaņu var paspilgtināt ar astoņiem apgaismojuma krāsu toņiem.

    Centrālais septiņu collu skārienjutīgais ekrāns (303 eiro) vislabāk pilda pulksteņa funkciju, jo, atskaitot radio staciju sarakstu un telefona katalogu, ar citām nozīmīgām opcijām tas lepoties nevar. Navigācijas trūkumu neuzskatām par mīnusu, jo drebelīgā auto gaita neļautu saskatīt karti, turklāt tālu ar šo auto aizbraukt nevar – bākas tilpums 38 l. Jumta risinājums ir lietošanā ērts, un to var atvērt/aizvērt, arī lēni braucot.

    Sportista DNS

    Pirms 30 gadiem Opel klāsta niknais mazulis bija Kadett GSI 16V, kura digitālais instrumentu panelis lika to uztvert kā viesi no nākotnes. Izžmiedzot 2,0 l dzinēju, tika iegūti 150 ZS, tolaik kļūstot par ātrāko šā segmenta braucamo. Tagad šādu jaudu iespējams iegūt no Rocks S 1,4 l turbodzinēja, kas savienots ar 6MT. 8,5 s paātrinājums līdz 100 km/h neļauj starp līdzīgajiem būt ātrākajam, tomēr pilsētvides minidueļiem ir pietiekams.

     Sēdekļi veido teju desmito daļu no auto kopējās vērtības.

    Roku vingrināšanai trasē Rocks S būs piemērots gadījumā, ja galvenais brauciena nolūks ir izklaide un nav vēlme iegūt klasiska hot-hatch izveicību. Jāatceras, ka šis auto paredzēts līdzeniem ceļiem. Iegrimušie aku vāki un tramvaja sliežu pārejas R18 diskiem un sporta pakotnei ir gluži kā zobusāpes.

    Priecē, ka salonā atrodas fiziska rokasbremze, kas, līdzīgi kā rezerves ritenis, lēnām pazūd no autoindustrijas. Ja centīsieties pārkāpt fizikas likumus, ESP pretslīdes kontrole šajās izklaidēs iesaistīsies visai nesteidzīgi, ļaujot itin viegli izslidināt aizmuguri. Spēcīga mazauto standartiem Rocks S izdevies būt visai ekonomiskam. Ražotāja norādītais degvielas patēriņš 5,9 l/100 km ir tikai par nepilnu litru lielāks nekā jebkuram citam standarta Adam Rock benzīna motoram. Reālajā vidē bez pārlieku lielas sportošanas septiņos litros varēs viegli iekļauties.

    Hečbeka konkurenti

    Šādam četru segmentu salikumam šobrīd neatbilst neviens cits auto. Līdz klasiskajam hot-hatch portretam, piemēram, Ford Fiesta ST, tas neaizsniedzas. Lai arī būtisku trūkumu tam nav, trūkst pārliecinošas stājas, kādu gaidām no mazizmēra kartinga.

    Tuvākais līdzinieks Rocks S filozofijai ir Abarth 595C, kas ir visai spēcīgi uzfrišināts Fiat 500. Apvienojot vairākas personības šķautnes vienā auto, Rocks S vēlas sevi pierādīt it visur, taču, līdzīgi kā ar universālajiem tīrīšanas līdzekļiem – kas var visu, tas…

    Auto cena ir nepilni 25 000 eiro. Šī ir vieta, no kuras sāk startēt īsteni karsto hečbeku cenas, taču Rocks S ir radījis savu segmentu, un pats tam noteicis savu vērtību.

    Vērtē Ieva Florence

     Ergonomiskais salons ir kā radīts jauniešu auditorijai – košas krāsas un sportiskums instrumentu panelī. Žēl, ka desmitgadīgo sarkanās krāsas infodispleju starp tahometru un spidometru nav aizstājis kas modernāks.

    Agrāk uzskatīju, ka ar automašīnu nebraukšu, tomēr pēc vidusskolas nolēmu iegūt vadītājas apliecību. Neilgi pēc tam iestājos aktieru skolā, un tas aizņēma praktiski visu manu laiku. Šobrīd braucu ar mācību atļauju, jau pavisam drīz nokārtošu to līdz galam. Ikdienā braucu ar VW Golf 4, taču seriāla filmēšanas laikā ir bijusi iespēja izbraukt arī ar automašīnu Honda.

    Esmu sapratusi vienu – automātisko transmisiju noteikti neizvēlēšos.

    Ja pašai nav jāpārslēdz pārnesumi, ātri vien tiek zaudēta modrība un pavisam nejauši var pārkāpt ātrumu. Mazi auto man nav sveši, jo ar draugu nesen devāmies aktīvās atpūtas ceļojumā uz Alpiem ar VW Polo. Ikdienā man nav nepieciešams liels bagāžnieks, tāpēc Adam Rocks S aizmugurē pieejamā vieta mani apmierina.

    Lai arī priekšroku dodu džipiem, šī auto augstums ir veiksmīgs kompromiss. Patīkami, ka tiek lieliski apvienots sportiskums un degvielas ekonomija. Tieši šādu kombināciju meklē daudzi cilvēki. Ikdiena aizrit lielā skrējienā, mērojot daudz kilometru starp dažādām Latvijas pilsētām, tāpēc degvielas ekonomija man ir prioritāte. Protams, arī auto izskats nav mazsvarīgs. Es izvēlētos melnu virsbūves krāsojumu, taču arī šis tonis ļoti labi izceļ auto.

    Šī ir personības mašīna, kas uzreiz piesaista skatienu. Tas nebūt nav slikti, jo uzreiz var pateikt: «O, rekur Ieva ar savu Ādamu aizbrauc!»

    Jumta risinājums ir interesants un piemērots sievietēm. Klasiskie kabrioleti romantiskās filmās izskatās ļoti labi, taču realitātē vējš ātri vien izjauc frizūru un jācīnās ar lērumu kukaiņiem. Šādi atvelkams jumts ir labāka izvēle. Plašie logi un apjomīgie sānskata spoguļi veido teicamu apkārtējo pārskatāmību. Vienmēr ir kaitinājuši auto ar aklo zonu, taču šeit tādas nav. Lai arī nav atpakaļskata kameras, auto novietošana stāvvietā ir viegla. Forši, ka ir automātisko gaismu sistēma, jo savā auto allaž aizmirstu ieslēgt lukturus.

     Jumts elektriski atveras piecās sekundēs

    Trūkums – glāžu turētāji nav visai parocīgi. Iespējams, tas darīts ar nolūku, lai atradinātu no nelāgā ieraduma ēst un dzert pie stūres. Ikdienā braucu un ievēroju noteikumus, ar policiju problēmas nav bijušas, taču man patīk atraktīvs braukšanas stils. Pilsētai mazais auto ir lieliski piemērots. Jāpierod pie tā, ka mazā ātrumā stūre jātur stingri abās rokās, jo tai ir tendence ļoti ātri izkustēties jebkurā bedrē vai paātrinājuma laikā. Turpretim uz šosejas tā ir stingra, iedvešot pārliecību.

    Atzinīgus vārdus varu teikt arī par sajūgu un transmisiju – ļoti viegla braukšana! Man nav nekas pret cietiem auto, taču mūsu ceļi ir tādi, kādi ir. Vislabāk Adam Rocks S iederētos manā dzimtenē Itālijas Florencē – mazos, līkumotos un gludos ceļos. Pārsteidzoši, ka ar 1,4 l dzinēju var iegūt tādu uzrāvienu. Uzskatu, ka Adam Rocks cena ir adekvāta. Tas var kalpot arī kā vienīgais ikdienas auto, it īpaši, ja neplānojat ģimeni tuvāko piecu gadu laikā.

    Ievas Florences secinājums

    Jaudīga mašīna čikitai vai jaunam pārītim, kuri ballītē nevis iebrauc mierīgi, bet ar asumiņu!

    Mūsu vērtējums

    Testa auto Adam Rock S auto cena: 24 977 €

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē