Apstiprina kravas autotransporta nozares reformu — šoferiem vairāk laika mājās un labāka atpūta

ziņas
Ziņu aģentūra LETA
9. jūlijs
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Pixabay
Eiropas Parlaments (EP) apstiprinājis kravas autotransporta nozares reformu, aģentūru LETA informēja EP preses sekretārs Latvijā Jānis Krastiņš.

Trešdienas vakarā EP deputāti bez grozījumiem apstiprināja tā saukto mobilitātes paketi – trīs tiesību aktus, kurus Eiropas Savienības dalībvalstu ministri pieņēma šā gada aprīlī. Politiskā vienošanās ar ES Padomi bija panākta 2019.gada decembrī.

Krastiņš pavēstīja, ka jaunie noteikumi attieksies uz transportlīdzekļu vadītāju norīkošanu darbā uz ārvalstīm, braukšanas un atpūtas laikiem un kabotāžu – kravu pārvadājumi, ko dalībvalstī īslaicīgi veic ārvalstu pārvadātāji. Noteikumu mērķis ir novērst konkurences izkropļojumus autotransporta nozarē.

Jaunie noteikumi kravas automobiļu vadītājiem garantēs labākus atpūtas apstākļus un ļaus vairāk laika pavadīt mājās.

Uzņēmumiem pārvadājumu grafiks būs jāplāno tā, lai transportlīdzekļu vadītāji, kas veic starptautiskus kravu pārvadājumus, varētu regulāri atgriezties mājās.

Tas varētu būt ik pēc trim vai četrām nedēļām – atkarībā no darba grafika. Obligāto regulāro iknedēļas atpūtu nedrīkstēs pavadīt kravas automobiļa kabīnē. Ja atpūtas laiks jāpavada ārpus mājām, uzņēmumam būs jāsedz naktsmītnes izdevumi.

Robežu šķērsošana tiks reģistrēta ar transportlīdzekļu tahogrāfu palīdzību, tādā veidā palīdzot novērst krāpšanu. Kabotāžas sistemātisku izmantošanu palīdzēs novērst ieviestais četru dienu nogaidīšanas periods, pirms tajā pašā valstī ar to pašu transportlīdzekli drīkstēs veikt nākamo kabotāžas pārvadājumu.

Lai cīnītos pret «pastkastītes uzņēmumiem», kravas autopārvadājumu uzņēmumiem būs jāspēj pierādīt, ka nozīmīga daļa pārvadājumu, ko tie veic, notiek dalībvalstī, kurā tie reģistrēti.

Saskaņā ar jaunajiem noteikumiem kravas automobiļiem būs jāatgriežas uzņēmuma operāciju centrā ik pēc astoņām nedēļām. ES noteikumi, ko piemēro pārvadātājiem, attieksies arī uz vieglajiem kravas automobiļiem, kas sver vairāk nekā 2,5 tonnas, piemēram, ar tahogrāfu būs jāaprīko arī mikroautobusu tipa transportlīdzekļi.

Krastiņš norādīja, ka jaunie noteikumi radīs skaidru tiesisko regulējumu, kas novērsīs atšķirības valstu pieejās un nodrošinās taisnīgu atalgojumu transportlīdzekļu vadītājiem. Noteikumi par norīkošanu darbā attieksies uz kabotāžas un starptautiskajiem pārvadājumiem, izņemot tranzītu, divpusējos pārvadājumus un tādus divpusējos pārvadājumus, kuri ietver divas papildu iekraušanas/izkraušanas operācijas.

Pieņemtie noteikumi stāsies spēkā pēc to publicēšanas ES Oficiālajā Vēstnesī tuvāko nedēļu laikā.

Noteikumus par norīkošanu darbā sāks piemērot 18 mēnešus pēc tiesību akta stāšanās spēkā. Noteikumus par atpūtas laiku, tostarp transportlīdzekļu vadītāju atgriešanos mājās, piemēros 20 dienas pēc tiesību akta publicēšanas. Noteikumus par kravas automobiļu atgriešanos un citas izmaiņas noteikumos par piekļuvi tirgum piemēros 18 mēnešus pēc tam, kad būs stājies spēkā tiesību akts par piekļuvi tirgum.

LETA jau vēstīja, ka iepriekš Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Bulgārijas, Maltas, Polijas, Ungārijas, Kipras, Rumānijas transporta un ārlietu ministri kopīgā vēstulē EP vērsa uzmanību uz Pirmās mobilitātes pakotnes negatīvo ietekmi uz ES vienoto tirgu un klimata politiku.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

 

Privātā Dzīve

Vairāk

Receptes

Vairāk

Veselība

Vairāk

Ieva

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+