Titānu cīņas — trasē tiekas divas Mercedes AMG V8 leģendas

Pirmais AMG sacīkšu Mercedes tika saukts 300 SEL 6.8 un gāja tik zvērīgi, ka to nodēvēja par sarkano vepri. Tā pēctecis ir S 63 AMG ar 571 ZS. Jaunais AMG debitēja slavenajā Spa-Francorchamps trasē, un uz svinībām tika ielūgts arī leģendārais priekšgājējs.
Mercedes AMG
Auto Bild
12. augusts

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild

AMG leģenda

Pāris sitienu pa gāzes pedāli, un miegainajos Spa boksos sāk kūsāt dzīvība. Slotas tiek noliktas malā, durvis atvērtas un rokās parādās telefoni ar fotokamerām ātru kadru noķeršanai. Burbuļojošā V8 vulkāna izvirdumi no sarkanā Mercedes AMG 300 SEL dzinēja pārsega vēl aizvien pievelk pūli kā magnēts metāla skaidiņas.

 Šis padarīja AMG slavenu - 300 SEL 6.8 Spa 24 stundu maratonā dodas augšup pa slaveno Eau-Rouge virāžu. Šajā stāvajā līkumu kaskādē 1971. gadā AMG-Benz ar 428 ZS bija viens no ātrākajiem

Ar senatnīguma piegaršu caur izplūdi katapultējas dobjš rūciens, apkārtējiem izraisot zosādu un patīkamas tirpas. Tieši tāpat kā toreiz, 1971. gada jūlija pēdējās nedēļas nogalē, kad vēl jaunā AMG komanda ar pamatīgo 6,8 litru agregātu pieteica sevi 24 stundu sacīkstēs. Turklāt sensacionāli uzvarēja savā klasē, kopvērtējumā ierindojoties otrajā vietā un sarkano vepri padarot par leģendu, bet abreviatūru AMG – slavenu visā pasaulē.

 Zem abiem dzinēja pārsegie m darbu veic V8 agregāti. S63 AMG ir tikai 5,5 litri. Ar divām turbīnām aprīkotais 571 ZS dzinējs ir roku darbs – to kopā liek viens mehāniķis

Šajā sasniegumā nozīmīgs bija Hans Heijers, kas pārmaiņus ar Klemensu Šikentancu pilotēja 1,6 tonnas smago sportistu 14 km garajā ātrumtrasē. Heijeru nesatrauca tas, ka 428 ZS bolīda standarta bremzes bija pamatīgi pārslogotas.

«Galvenais bija nebremzēt, jo tad uz katru apli zaudējām četras līdz piecas sekundes. Tādēļ mēs vienkārši kreiso kāju uzlikām uz labās, lai mums nemaz nerastos doma atlaist gāzes pedāli, » ar smīnu uz lūpām atmiņās kavējas Heijers.

Šodien bijušais sacīkšu braucējs labprātāk trasē dotos ar sarkanā vepra mazdēlu, atvieglinātu S 63 L (Long) ar drošības karkasu un tradicionālajām sponsoru uzlīmēm. Daudz labāk Heijeram patiktu ģimenes picas izmēra keramikas bremžu diski, kas nodrošina ekstrēmus pēdējā brīža bremzēšanas manevrus. Ekstrēms ir arī S klases uznāciens ar 20 collu riteņiem (275/35 priekšā, 325/30 aizmugurē) un paplašinātiem spārniem.

 Leģendas replika aprīkota ar mūsdienīgiem sēdekļiem, kuriem gan plecu rajonā pietrūkst stabilitātes

Zem iespaidīgās virsbūves darbojas attiecīgs spēka agregāts – pilnīgi jauns 5,5 litru Biturbo V8 ar tiešo degvielas iesmidzināšanu un automātisko Start-stop sistēmu (sacīkšu mašīnai!). Iespaidīgāks par 571 ZS un 900 Nm maksimālo griezes momentu ir degvielas patēriņš – standarta S 63 AMG solās vidēji nosvilināt vien 10,5 litrus uz 100 kilometriem. Salīdzinājumam – līdzšinējais 6,2 litru atmosfēriskais dzinējs patērēja par 3,9 litriem vairāk.

 Sporta sēdekļi un sešu punktu jostas nodrošina perfektu sēdēšanu, masīvais drošības karkass iedveš paļāvību

Mazs patēriņš ir skaisti un labi, tomēr galvenais AMG trumpis vēl aizvien ir dinamika. Paātrinājumu no vietas līdz simtam sarkanais milzis veic 4,4 sekundēs, maksimālais ātrums elektroniski ierobežots pie 300 km/h. Elpu aizraujoši, neko teikt.

 Laiks ir apstājies - muskuļaino 300 SEL 6.8 konkurenti toreiz vēroja no aizmugures. Šodien priekšā ir S 63 AMG, taču no leģendas auras tam tomēr neaizbēgt

Šaubas gan ir par to, vai S 63 AMG ies priekšteča leģendārajās pēdās, tas ir, vai tam ļaus iztrakoties sacīkšu trasēs. Šeit, Spa, viņš šo ticību uztur pavisam vienkārši – ar kareivīgu izskatu un, protams, pērkona dārdoņai līdzīgo V8 skaņu.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs