• Slepena tikšanās ar Lūisu Hamiltonu un hibrīda 1054 ZS

    Aizraujoši
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    29. decembris, 2018
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Auto Bild
    Mercedes AMG koncepts Project One, tagadējais F1 automobilis un vīrs, kurš šos abus auto pazīst labāk nekā jebkurš cits. Slepenā tikšanās ar Lūisu Hamiltonu.

    Trīs vēlēšanās

    Iedomājieties, ja īpaši labvēlīga auto feja jums būtu dāvājusi trīs vēlēšanās! Vienreiz izbraukt ar Ferrari 300? Vai arī ar Land Rover pa Āfrikas tuksnesi? Varbūt kabrioletā pārvarēt Route 66 slaveno lielceļu? Manas trīs vēlēšanās būtu: Mercedes AMG Project One, F1 bolīds un Lūiss Hamiltons. Visi trīs vienuviet kopā ar mani.

    Vai arī citādi sakot: es satieku visekstrēmāko šobrīd pieejamo sporta automobili, visātrāko sacīkšu automobili un droši vien mūsu paaudzes vislabāko autobraucēju.

    Labā ziņa: dažas vēlēšanās mēdz piepildīties, piemēram, manējā. Pirms neilga laika Mercedes Losandželosas autoizstādē demonstrēja savu pagaidām vienīgo vairāk nekā 1000 ZS jaudīgā Project One eksemplāru, Lūiss Hamiltons tad baudīja atvaļinājumu Losandželosā ar saviem diviem suņiem – un arī man pavisam nejauši tieši šajā laikā bija komandējums ASV.

    Koncepts Project One ar F1 tehniku. Šis automobilis maksā 2,7 miljonus eiro, un visi 275 eksemplāri ir jau rezervēti.

    Tā nu mēs sarunājam tikšanos divus stundu attālumā no Holivudas nelielajā Injokernas lidostā, kas atrodas uz pašas Kalifornijas robežas. Kā jau ar zvaigznēm ierasts, no sākuma uz skrejceļa stāvu viens pats. Hamiltona kungs kavējas. Bet ir jau arī agrs rīts.

    Toties man tagad ir daudz laika pievērsties Project One. Jau daudziem ir bijis sapnis uz ielas izvest īstu, precīzu sacīkšu autotehniku. Taču nevienam tas nav līdz šim izdevies tik konsekventi kā Mercedes meitas uzņēmumam AMG. Austošās saules staros uzreiz ir manāma līdzība ar tagadējo F1 sacīkšu auto. Abus automobiļus apvieno ne tikai uzkrītošā spura aizmugurē, bet arī tehnika.  

    F1 uz ielas

    Tā pati krāsa, tas pats motors, tā pati tēma – divi Mercedes ar F1 piedziņu lidlaukā.

    Lai gan Project One jauda ir 1054 ZS, aiz vadītāja muguras darbojas tikai 1,6 l motoriņš. Nelielais darba tilpums sadalās pa sešiem cilindriem, to atbalsta kopā četri elektromotori (viens pie turbokompresora, viens pie V6 un divi uz priekšējās ass).

    Tas nodrošina tādu braukšanas sniegumu, kas tikpat kā neatpaliek no 1. Formulas. AMG pat nenodarbojas ar tādu sīkumu kā laika no 0 līdz 100 km/h noskaidrošanu, taču līdz 200 km/h AMG nokļūst mazāk kā sešās sekundēs. Beigas ir nedaudz pāri 350 km/h. Vismaz pašlaik. Teorētiski. Jo tagad nāk sliktā ziņa – hiperautomobilis ir (vēl) tikai koncepts, un tādēļ pašlaik uz tā ir tikai elektromotori.

    Taču tas tik un tā ir labāk nekā F1 W08 EQ Power+, piedziņa, jo šobrīd tam motora nav nemaz. Tādēļ mums ir jāstumj, lai novietotu bolīdu fotografēšanai. Tomēr normāls cilvēks droši vien nekad nenokļūs šādam automobilim tik tuvu.

    Stumjot ar rokām, kļūst arī skaidrs, kāpēc 1. Formulas sacīkšu automobiļi ir tik ātri – tas ir svara dēļ. Tagadējais modelis sver vien 728 kilogramus. Vai arī pusi no Opel Astra. Tas būtu ar visu motoru.

    Mūsu eksemplārs, šķiet, nesver vairāk par ziepju trauku. Vienreiz iestumts, iepriekšējā gada pasaules čempiona automobilis vienkārši aizripo pretī horizontam.

    Vismaz uzreiz kļūst skaidrs, kāpēc 1. Formula ir viens no pēdējiem šīs pasaules piedzīvojumiem. Guļošā sēdpozīcija, nekā neredzēšana visapkārt, un apkārt priekšējam panelim tikai milimetru biezas sienas – un šādi traukties pa trasi ar vairāk nekā 300 km/h? Nē, paldies, to es nedarītu pat ļoti lielas draudzības vārdā. Lai brauc citi, piemēram, Hamiltons.

    Tas labi sader kopā – Luiss Hamiltons un Project One. Lielāka auguma braucējiem varētu būt problēmas ar visai šauro salonu

    Viņš ir klāt, un labā garastāvoklī. Skatiens slīd pāri abiem Mercedes AMG – sacīkšu automobilim un sporta auto, kuri izskatās līdzīgāki viens otram kā jebkad ir bijuši citi šo divu auto šķiru pārstāvji. Neviens cits šos abus automobiļus nepazīst tik labi kā viņš, Hamiltons jau no paša sākuma bija iesaistīts Project One attīstībā.

    «Daudzi jau to ir mēģinājuši, taču tikai Mercedes ir izdevies izvest 1. Formulas tehniku uz ielas. Tādā automobilī, ko patiesi iespējams piereģistrēt, » saka brits. Un iesēžas Project One. Tā pati guļošā sēdpozīcija kā viņa dienesta automobilī, arī stūre ar daudzajiem slēdžiem šķiet kā nākusi no sacīkšu automašīnas, arīdzan apdares materiāli.

    Oglekļa šķiedra, Alcantara jau konceptautomobilī skaisti savienoti kopā – tas ir vairāk Mercedes, nevis mazās sērijas automobilis, kas ražots ar rokām. Visi, kam bijusi iespēja izbaudīt Ferrari Enzo ar apdares virsmu brīvkustību un biežu salona paneļu nokrišanu, spēs to novērtēt.

    Guļoša sēdpozīcija, stūre no 1. Formulas: Mercedes AMG hiperautomobiļa salons bez kompromisiem.

    Hamiltons pēc īsas vizītes atkal aiztraucas prom. Vai jums ir vēl kāda vēlēšanās? Jā, reiz izbraukt apli ar jauno Project One. Ekskluzīvs prieks, visi 275 eksemplāri ir jau pārdoti. Daimler šefs Dīters Zeče to noformulē šādi: «Mēs padarīsim laimīgus dažus cilvēkus un ļoti daudziem liksim vilties.»

    Kā būtu ar jaunām vēlēšanām, dārgā auto feja?

    Uzziņai

    Lūiss Hamiltons

    • Dzimis 1985. gada 7. janvārī Stīvenedžā (Anglija).
    • Kopš 2007.g ada viņš brauc F1 sacīkstēs, 2008. gadā kļuva par visjaunāko pasaules čempionu, bet 2014., 2015., 2017. un 2018. gadā ieguva vēl četrus titulus.

    Tehniskie dati

    Mercedes AMGF1 W08 EQ Power+

    • Motors V6, turbo, kompresors un viens elektromotors 120 kW
    • Darba tilpums 1600 cm3
    • Piedziņa aizmugurējā,
    • Sekvenciālā astoņpakāpju pusautomātiskā transmisija
    • Garums/platums/augstums 5000/2000/950 mm
    • Svars 728 kg

    Mercedes AMG Project One

    • Motors V6, turbo, vidū novietots ar četriem elektromotoriem (viens integrēts turbokompresorā,
    • 90 kW; viens tieši dzinējā, 120 kW; divi pie priekšējiem riteņiem, katrs 120 kW)
    • Darba tilpums 1600 cm3
    • Sistēmas jauda 775 kW (1054 ZS)
    • Piedziņa pilnpiedziņa, 8MT
    • Riepas priekšā 285/35 ZR 19, aizmugurē 335/30 ZR 20
    • 0–200 km/h mazāk par 6 s
    • Maksimālais ātrums vairāk nekā 350 km/h

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē