Porsche Cayenne ar dīzeļdzinēju - tās ir Porsche tradīcijas!

Aizraujoši
Auto Bild
Auto Bild
20. jūnijs, 2018
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
Pat ja visa ģimene rauc degunus par Porsche un dīzeļdzinēja savienojumu, tā ir sena tradīcija. Jau pirmie Porsche traktori uztankojās ar dīzelīti, tāpat kā tagad Cayenne. Mēs noorganizējām tikšanos laukos.

Porsche un sporta auto – šie divi jēdzieni sader kopā tāpat kā boksera tips un seši cilindri, kā ZS un apgriezieni. Cufenhauzenieši ar saviem sporta auto ir radījuši īstas ikonas, motosporta pasaules čempionus, gadu desmitiem piešķīruši paātrinājumu vīriešu sapņiem. Viņi ir likuši mūsu asinīm vārīties. Un nu Porsche uzpildīsies ar dīzeļdegvielu. Tas šķiet tikpat ticami kā Madonna, kas raksta grāmatu par šķīstību. Un tieši Porsche! Cayenne pārkāpj visas robežas. Vai tad nepietika jau ar to, ka resnais apvidus rūcējs pabojā Porsche aristokrātisko ģenealoģisko koku? Tagad dižciltību aptraipīs arī eļļas motors.

Dīzelis Porsche? Tas taču nav iespējams!

Un kā vēl ir! Porsche ar kvēlsvecēm aizdedzes sveču vietā pārstāv senu tradīciju. Šā sporta auto veiksmīgākos dīzeļdegvielas patērētājus sauc Junior, Standard, Master un Super. Tie visi ir traktori, fermera sapņu agregāti, arāja sacīkšu zirgi. Un patiesi, reiz Porsche ar šiem lēnajiem auto pelnīja lielu naudu, no 1956. līdz 1963. gadam pat tika pārdots vairāk traktoru nekā 356. modeļa auto. Porsche traktori bija pietiekami lēti, robusti un daudzpusīgi, ar pārskatāmiem tehniskajiem risinājumiem.

 Ar saviem 25 ZS sarkanais traktors sasniedz maksimums 25,1 km/h... tas ir par gandrīz 200 km/h mazāk nekā Cayenne ar dīzeļdzinēju. Par spīti iespaidīgam griezes momentam, 550 Nm un 240 ZS, super SUV vidēji patērē tikai 9,3 l. Un ar pilnu bāku var nobraukt veselus 1000 km.

Standard 218 V. Karmīnsarkans darba zirgs, ko pirms desmit gadiem ieguvu no kāda zemnieka pie Ditmaršenas. Protams, tagad ir īstais laiks pirmajam dīzeļu duelim: neaptēsts zemnieks, kas dzimis 1959. gadā, tiekas ar savu stilīgo mazdēlu. 25 ZS divcilindru motors tarkšķ pret 240 ZS V6 Common-Rail dzinēju. 7800 vācu marku sacenšas ar tā laika Cayenne vērtību - 56 436 eiro.

Cayenne pneimatiskā piekare vien ir dārgāka par visu aizvēsturisko senci ar tā pusgadsimtu seno cenu.

Nu, nekas. Nauda tikai sabojā raksturu, un šie abi tomēr nāk no viena staļļa Standard 218 V arī pieder pie ģimenes, vienalga, vai Porsche to grib vai ne. Ja runājam pavisam konkrēti, traktora izcelsme ir pat nedaudz tīrāka nekā Cayenne. Traktoros Porsche mēdza iebūvēt tikai savus motorus, no viena līdz četriem cilindriem, no galvas līdz pat rumpim no alumīnija. SUV savu lējuma bloku saņem no Audi.

 Vai starp jauno un veco uzplaiksnīs dzirkstelīte? Traktors prot labāk rāpties, toties Cayenne braucējs vienmēr sēdēs sausumā.

Labi, labi, ir redzēti arī sliktāki orgānu donori, un mans Standard ne tuvu nav tik enerģisks kā šis modernais Audi dzinējs. 218. pirms pirmās ieklepošanās pamatīgi ilgi ievelk elpu. Rokasgāzi līdz pusei, ar divām sūkņa svirām 20 līdz 30 reižu jāiesūknē ar roku, kvēlsveces aizdegšanās, līdz pēdējai sekundei izbaudām dīzeļa piemiņas minūti, aizdedzes slēdzi līdz atdurei – un nu jau man dārgums ir modies.

Bububu-tak... tak... tak... Mašīna pukst, kaklā kasās, acis sūrst. Beidzot varētu braukt... ja vien… ja vien ātrumkārbas kloķis neķertos un neuzvestos tik stūrgalvīgi. Sajūgs ir tik stīvs, ka jau pēc otrās ātrumu pārslēgšanas sāk sāpēt augšstilba muskuļi, it kā kāds uz tiem lietu karstu eļļu.

 Ieskatīšanās lietošanas pamācībās rāda: Standard vecmodīgi kvēlo, bet Cayenne valda elektronika. Lejā redzami slēdži apvidus braukšanas palīgierīcēm, šasijai, transmisijas programmai un līmeņa regulēšanai.

Nepaiet ne desmit minūtes, kad večukiņš sasniedz savu maksimālo ātrumu – 25 km/h. Taču cīņa ar mašīnu vēl ir tikai sākusies – Standard gaita līdzinās kravas kuģim, nekādu amortizatoru un gandrīz nekādu bremžu. Toreiz bija tādi laiki.

Porsche ar dīzeļdzinēju bija domāti, lai novāktu ražu, nevis vestu sievu iepirkties.

Jo tieši tāds ir Cayenne liktenis šodien. Ar savu smalki sašūto ādas salonu, guldīts uz jutīgām pneimatiskajām atsperēm, noblīvēts ar vairākām kārtām skaņu izolējoša, bieza vilnas auduma, šis luksusa auto apdveš savus pasažierus ar komfortu un eleganci, pasargā ar iespaidīgo izskatu, iepriecina dvēseli ar jaudu. Kas attiecas uz piederību pie augstākās klases, Cayenne ir Porsche caur un cauri. Tas vieglā gaitā traucas cauri līkumiem, uz šosejas nemaldīgi turas joslā. Neviens konkurents nespēj to izdarīt labāk.

 Caur un cauri Porsche… vismaz tik ilgi, kamēr ignorējam tahometra skalu. Cayenne ar dīzeļdzinēju izpilda visas parastās prasības. Lieliski apstrādāta āda, pilnīgs luksuss.

Tik daudz pirmklasīgu braukšanas izjūtu nespēj sabojāt pat dīzeļdzinējs. Audi V6 transplantācija drīzāk vēl vairāk paaugstina prasību latiņu. Jau tāpat jaudīgo 3,0 TDI Porsche ir uzlabojuši, kā vien mācējuši, arī motora skaņas līmenis kļuvis zemāks. Dzinējs nu murrā tikpat klusi kā benzīnnieks, tikpat ātri reaģē uz gāzes pedāļa nospiešanu, brīnišķīgi vienmērīgi atbrīvo jaudu un ar 9,3 litru degvielas patēriņu uzlabo arī cufenhauzeniešu ne pārāk labo CO2 bilanci. Žēl tikai, ka auto ne pēc kā neskan. Šādu bālumu mans Standard 218 neatļautos nekad – jau Ditmaršenā dzirdēsi, kā tas pukšķina Hamburgā.

Rezumējums

Porsche un dīzeļdzinējs – tīras aprēķina laulības. Pat ja traktors un SUV nāk no viena staļļa, pat ja tie ēd vienu un to pašu barību, tie tomēr ir divi pilnīgi nesalīdzināmi braucamie. Skaidrs, ka tehniķi arī pēc 50 gadu ilgas atturības vēl arvien perfekti pārzina dīzeļdzinēju tematiku. Vienkārši agrāk to nedrīkstēja.

Taču nu jātaupa arī Porsche un tā klientiem, bet visvairāk jāpiestrādā pie CO2 izmešu samazināšanas. Tādējādi beidzies ir dīzeļdzinēju embargo. Taču man Cayenne ar dīzeļdzinēju, par spīti jaudai un temperamentam, tomēr nešķiet īsts Porsche, jo vēderu kņudinošas skaņas un apgriezienu orģiju vietā nu ir vairs tikai tāli rūcieni un sintētiska piedziņa. Īstas aprēķina laulības.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

GADA KOSMĒTIKA 2020

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+