Mīlestība bez durvīm - jaunais Jeep Wrangler dodas piedzīvojumos!

Jaunākajā Jeep Wragler Rubicon apvidnieka īpašības apvienotas ar augstajām tehnoloģijām. Izbrauciens laukos ar īstu leģendu.
Aizraujoši
Auto Bild
28. decembris, 2018

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild

Wrangler leģenda

Vai pašā tālākajā šīs pasaules nostūrī tiešām nepieciešams aklās zonas asistents? Vai braukšanai pa grambām un akmeņiem vajadzīga Start-Stop sistēma? Un kādēļ pēdējam mohikānim ir aizmugurējās durvis no magnija?

Jo. Tas. To. Var. Un tādēļ, ka nu izbrauciens ar Jeep Wrangler pa šauru vienvirziena ielu Neiminsterē ir krietni lielāks piedzīvojums nekā ceļojums pa Jaunzēlandes mežonīgajiem plašumiem.

No putna lidojuma: jumta rāmis, ieskaitot A un B statņus vienmēr paliek savā vietā un darbojas kā pretapgāšanās sistēma.

Taču šajā pasaules malā top visskaistākās bildes. Un te ir elpu aizraujošas upju gultnes. Un kalniem ir sniegotas virsotnes. Un pusdienlaikā saule ir tik svelmīga, ka salokāmo jumtu ar rokām aši atveram divu minūšu laikā.

Mēs braucam pa Jaunzēlandes dienvidu salu jaunajā Jeep Wrangler – automašīnu leģendas jaunākajā atdzimušajā pārstāvī, kuras sencis pirmo gaismu ieraudzījis 1942. gadā. Tas ir Jeep JL Wrangler Rubicon – «mūsu Porsche 911», kā saka Maiks Alens.

Jeep dizains

Stūraini aizmugurējie lukturi: dizains no Jeep Renegade, bet tagad ar sensoriem

Jeep galvenais dizainers ar šo drosmīgo salīdzinājumu vēlējās pateikt, ka, gluži tāpat kā vācu sporta automobilis, arī amerikāņu apvidnieks iemieso gadu desmitu gaitā iegūtu nemainīgu ārējo izskatu savienojumā ar konsekventi tikai konkrētam lietojumam optimizētu tehniku. Wrangler tas nozīmē pamatmorēnu, nevis pamatskolu. Bet laiki mainās.Tikai ne pamata dizains.

«Kolīdz mēs paziņojam par mūsu markas ikonas vizuālajām pārmaiņām», ar nolaistiem mutes kaktiņiem skaidro Maiks Alens, «Jeep fanu lokā sākas kliegšana. Un tiek izteiktas prasības nekādā gadījumā neskarties klāt dizainam.»

Tad pēkšņi Alans sāk smīnēt: «Taču mēs to tik un tā izdarījām!»Tomēr izskatās, ka dizaina komanda jaunā Wrangler attīstību pēdējo desmit gadu garumā ir uztvērusi visai relaksēti.

Ārējais izskats nepārsteidz, proporcijas palikušas nemainīgas. Tikai radiatora reste tagad ir veidota trapeces formā un ar savu horizontālo izliekumu ir izbīdīta uz priekšu. Buferi ir kļuvuši filigrānāki, riteņi ir vienā līmenī ar arkām, kas pieejamas virsbūves krāsā, bet uz tām atrodas LED dienasgaismas lukturu līnija. Arī apaļie priekšējie lukturi tagad spīd ar LED gaismu. Motora pārsegs ir horizontāls, un uz tā ir divas gaisa atveres, skursteņi, kā tās sauc Marks Alens.

Priekšējais stikls ir plakanāks... «un tas ir lielāks,» piebilst galvenais dizainers. Tāpat arī visi pārējie logi nodrošina labāku pārredzamību, pateicoties zemākajai plecu līnijai. Ar pāris rokas kustībām vējstiklu iespējams noliekt uz priekšu un izņemt durvis. Sveicieni no vecvectēva Vilīša!

Ikona turpina īstenot savu arhaisko stilu

Kamēr mēs divdurvju modelī ar īso riteņu bāzi centimetru pēc centimetra cenšamies tikt pāri spurdzošam kalnu strautam, sarunā iejaucas modeļa līnijas vadītājs Džons Mrozovskis: «Mēs esam pilnībā atjaunojuši Wrangler.» Kā jau īsts apvidus automobilis, Wrangler, protams, turpinās izmantot rāmja konstrukciju. Tagad tas par 57% sastāv no izturīga, viegla tērauda un par trim procentiem no alumīnija.

Durvis, motora pārsegs, vējstikla rāmis un riteņu arkas pilnībā veidotas no alumīnija. Tādēļ jaunais Wrangler ir ne tikai ievērojami robustāks, bet arī ar savu 1894 kg svaru vieglāks par savu priekšteci. Taču tas vēl aizvien ir tālu no iespējas tikt nosauktam par vieglās svara kategorijas pārstāvi.

Bezceļu tehnika

Tieši šādu amīši mīl savu Jeep: bez jumta, bez durvīm, bez logiem. Vējstikls, protams, ir nolokāms.

Kamēr modernie SUV brauc pa lielpilsētas džungļiem ar pašnesošo virsbūvi, amerikāņu apvidnieku ikona īsteno arhaisku stilu. Tā tiek uz priekšu bezceļa apstākļos ar pilnpiedziņu, pazemināto pārnesumu un bloķējošajiem diferenciāļiem. Un uz asfaltētiem ceļiem Wrangler tagad arī brauc izsmalcinātāk.

Par to jāpateicas arī tā divlitru četrcilindru turbodzinējam ar astoņpakāpju automātisko kārbu, kura nodrošina līdz pat 272 ZS un 400 Nm. Šī kombinācija nākusi no Alfa Romeo, tā atstāj ēnā Amerikas tirgum domāto 3,6 l sešcilindru motoru.

Tie laiki, kad šī mašīna lēkāja un meklēja trajektoriju, ir beigušies.

Jaunais JL pārsteidz ar amortizatoru komfortu un elektrohidraulisko stūri, kas seko katrai vadītāja vēlmei.

Tā nu moderna tehnika ienāk arī klasiskajos apvidus automobiļos. Ieskaitot TFT ekrānu, atpakaļskata kameru un citu drošības aprīkojumu. Bet tie, kuri vīrišķību mēdz uztvert citādi, ar šā gada beigām var sākt gaidīt elektriski nolokāmu jumtu. Vācijā Jeep JL Wrangler Rubicon gaidāms gada vidū – Neiminsteres vienvirziena ielas to nevar vien sagaidīt.

Jeep vēsture

1941. gadā American Bantam prezentēja viegla, bezceļu apstākļiem piemērota automobiļa prototipu ASV armijas vajadzībām. Taču, kad bija jāuzsāk tā ražošana, izrādījās, ka Bantam nebija pietiekami liela ražošanas jauda. Rezultātā Bantam konstrukcijas plānus pārņēma Willys Overland un sāka šo automobili ražot ar nosaukumu Willys MB. Turpmākajos gados tas kļuva par ASV armijas standarta automobili un ieguva iesauku Jeep. Mūsdienās šī marka pieder Fiat Chrysler.

Tehniskie dati

  • Motors četrcilindru, turbo, priekšā garenvirzienā
  • Darba tilpums 1995 cm3
  • Jauda 200 kW (272 ZS) pie 5200 apgr./min
  • Maks. griezes moments 400 Nm pie 3000 apgr./min
  • Piedziņa aizmugurējā/pilnpiedziņa, 8AT
  • Garums/platums/augstums 4238/1875/1868 mm
  • Pašmasa 1894 kg
  • Bagāžnieks: 142–430 l
  • Cena aptuveni 38 000 eiro.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs