• Kā auto maina mūsu raksturu — salīdzinām Porsche Panamera, Škoda Yeti un Toyota Prius

    Aizraujoši
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    11. oktobris, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Braukšana ar Prius ir ticība, mīlestība, cerība. Ticība, ka šis auto padarīs mani par labāku cilvēku, mīlestība pret dabu un cerība, ka pēc iespējas vairāk līdzpilsoņu sekos manam spožajam piemēram. Tehniskā ziņā šis hibrīdauto ir ripojošs brīnums
    Braukšana ar Prius ir ticība, mīlestība, cerība. Ticība, ka šis auto padarīs mani par labāku cilvēku, mīlestība pret dabu un cerība, ka pēc iespējas vairāk līdzpilsoņu sekos manam spožajam piemēram. Tehniskā ziņā šis hibrīdauto ir ripojošs brīnums
    3/4Toyota Prius

    Toyota Prius

    Patiesībā šāds Prius ir pretrunā ar visiem tirgus ekonomikas likumiem, jo tas ir ārkārtīgi komplicēts un tā ražošana ir sarežģīta, bet priekšrocību nav nemaz tik daudz. Taču pārdošanas rezultāti ir spīdoši. Tā pēkšņie panākumi gan vairāk saistāmi ar gadījumu, nevis gudru stratēģiju. Atcerēsimies 2003. gada beigas: tika gan uzskatīts, ka karš Irākā veiksmīgi beidzies ar uzvaru, bet daudzi amerikāņi nebija apmierināti ar Buša valdības nekontrolēto militāro rīcību.

    Un tad pēkšņi gadu mijā parādās šis dīvainais auto no Japānas otrās paaudzes un uzreiz kļūst par protesta kustības simbolu. Prius ir diametrāli pretējs tam, ko Detroitā būvē Buša dvēseles radinieki. General Motors, Ford un Chrysler ar viņu bēdīgi slaveno ietiepību kļuva pilnīgi nepieņemami apgaismoto amerikāņu vidū – ar sekām, kuras labi jūtamas līdz pat šodienai.

    Prius tādējādi mantoja to lomu, ko puķubērnu laikā sešdesmitajos gados spēlēja VW vabolīte, proti, tas kļuva par auto, kura cilvēku pārvadāšanas funkcija ir otršķirīga.

    Svarīgāka ir vēstījuma nodošana: es nepiedalos procesā, kas ir mūsdienu Amerikas oficiālā ideoloģija. Un nu Prius nes gan savu zīmogu, gan arī braucēju. Es šajā auto jūtos pavisam maigs, jo pasaule sagaida, ka es būšu jauks cilvēks vai arī, kā to nodēvējuši amerikāņu sociologi, – LOHAS, kas ir saīsinājums no Lifestyle of Health and Sustainability (veselīgs un noturīgs dzīvesveids). Ar šo abreviatūru domāti pārtikušie lielpilsētu iedzīvotāji, kuri vadā savus bērnus no baleta nodarbības uz jogas kursiem un, protams, iepērkas tikai ekoloģisko produktu tirdziņos. Un es cenšos uzvesties atbilstoši.

     Glāžu turētājā Coca Cola bundžas vietā burkāns: ar maigu čukstu cauri pilsētai. Prius es vadu kā rāms jērs, mana godkāre aprobežojas ar degvielas patēriņa samazināšanu. Labais auto padara mani par labu cilvēku

    Mana godkāre veltīta degvielas patēriņa samazināšanai un mierīgas atmosfēras radīšanai uz ielas. Toyota hibrīds čukst man ausī, ka pasaule ir vieta, kurā ir vērts dzīvot, taču tās labā man vajadzētu upurēt dažas no savām arhaiskajām tieksmēm. Šajā auto satiksme pati no sevis kļūst par sabiedrisku pasākumu, un, ripojot garām, jūtu, kā man uzsmaida koki. Taču priekam tad ir jāatrod jauna definīcija, jo izbaudīt īstu motora rūkoņu tā arī neizdosies.

    Kā modernu prieka paveidu šis auto piedāvā vērot sarežģīto enerģijas plūsmu monitorā. Prieks galvai vēdera baudas vietā. Šī auto elektriskās piedziņas klusā gaita ir īsta sensācija. Kamēr Porsche nodarbina skaņas dizainerus, Prius ir gājis soli tālāk – tas klusē. Diemžēl klusi un ar elektrību tas brauc tikai maksimāli divus kilometrus, tad pieslēdzas nemelodiskais četrcilindru agregāts.

    Nākamā lapa

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē