• Šobrīd

    weather img

    Rīga +8°C

    Imunitāte ir tik svarīga

    Eksperiments - kuru auto Keyless Go sistēmas ir visnedrošākās?

    BMW
    29. novembris, 2018
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Auto Bild
    Vairs nekad. Vairs nekādu Keyless Go. Šādi izsakās daļa auto īpašnieku, kuru lolojums ticis nozagts. Atvērto durvju diena jeb cik nedrošs ir Keyless Go?

    Kā maizītes pie beķera. Tieši tik viegli paņemams šajā lietainajā rītā ir Kvaku ģimenes jaunais Ford Galaxy. Pavisam bez atslēgas, proti, jo tā atrodas mašīnas īpašnieka Patrika Kvaka bikšu kabatā. Viņš naivi domā, ka tur tā ir drošībā. Taču tad ierodas trīs uzlauzēji: Matiass Rēčs un Robins Mālke no Chaos Computer Club Āhenē (CCCAC), kā arī Klaudiuss Maincs no Auto Bild.

     Pirms starta: Robins Mālke precīzi noregulē distances pagarinātāju.

    Jautājums: «Atvainojiet, vai drīkstam uzlauzt jūsu automašīnu?» Mēs drīkstam. Kamēr Rēčs nostājas tieši pie Ford vadītāja durvīm un pieskaras rokturim, tikmēr Mālke dodas pie īpašnieka. Jau pēc dažām sekundēm šai spēlei ir rezultāti. Atskan klikšķis, mirkli uzmirgo pagriezienu rādītāji, Rēčs var iekāpt. Taču ar to vēl nepietiek.

    CCCAC aktīvistam rokā ir auduma maisiņš, kuru viņš tur blakus stūrei un nospiež starta pogu. Motors sāk darboties, jaunā mašīna tagad varētu mainīt īpašnieku, bet Rēčs varētu vēlāk vienā mierā pielāgot savu jauno atslēgu. Patriks Kvaks ir pārsteigts: «Tas taču tā nevar būt! Ražotājiem vajadzētu kaut ko darīt ar šo lietu!» Tomēr viņi nedara.

    Auto Bild un CCCAC signāla diapazona pagarinātājs izmaksāja 90 eiro. Šī vienkārši veidotā ierīce vispirms pagarina signālu, kuru automašīna raida atslēgai. Šis signāls rodas, tiklīdz kāds rokturi atkarībā no modeļa pavelk, pieskaras tam vai arī nospiež pogu. Atslēga kabatā uztver (pagarināto) signālu un nosūta atvēršanas signālu automašīnai. Arīdzan šī signāla diapazons var tikt pagarināts.

     Soma Nr. 1 raida automobiļa signālu, uztver atslēgas signālu. Zilajā pusdienu kārbiņā cita starpā atrodas arī pastiprinātājs, bet melnajā kastītē – akumulators. Automašīna 125 kHz frekvencē jautā atslēgai, vai tā atrodas tuvumā.

    Tad automašīna notic, ka oriģinālā atslēga atrodas tuvumā un kļūst iespējams atvērt durvis un iedarbināt motoru. Bez mašīnas nozagšanas aparatūras signāla diapazons būtu maksimāli līdz diviem metriem. Par Keyless Go drošības riskiem Auto Bild jau rakstījis vairākkārt, tāpat par to ir ziņojis ADAC un vairāki TV kanāli. Kopš tā laika maz kas ir mainījies...

    Patiesi droši tālvadības atslēgas glabāt ir tikai ledusskapī vai īpaši izolētos makos, kuri nu jau ir pieejami pārdošanā.

    Taču nepieciešams steidzami rīkoties – 2016. gadā Ķelnē vien tālvadības uzbrukumu laikā ir pazudušas vismaz 50 automašīnu. Berlīnes policija brīdina par pirātiem ar raidītājiem, kas nolasa atslēgas signālu, kamēr tā karājas pie sienas mājas priekšnamā.

     Soma Nr. 2 uztver automobiļa signālu un noraida to tālāk atslēgai. Ja tās 433 MHz signāls ir pietiekami spēcīgs, tad to bieži vien (citādi kā automašīnas signāla gadījumā) nemaz nevajag pagarināt.

    Pārbaudām Keyless Go drošību

    BMW 5. sērija - atvērto durvju diena!

    Lai aizdzītu šo auto, tika kalibrēts automašīnu nozagšanas aparāts. Attiecīgu rezultātu varēja jau sagaidīt. Šis Āhenes uzņēmēja 5. sērijas BMW tika atvērts bez problēmām – un arī iedarbināts! Īpašnieka viedoklis: «Neviena sistēma nav izturīga. Taču es sagaidu, lai autoražotājs reaģē.»

    Nissan Qashqai - Sezam, atveries, un tad prom!

    Beļģa Jana Koksa vecāka gadagājuma Nissan Qashqai nemaz nepretojās, taču arī tagadējā modeļa gadījumā atslēgas signālu izdotos pagarināt tikpat vienkārši. Īpašnieka viedoklis: «Šis bija negatīvs pārsteigums. Tā tam nevajadzētu notikt.»

    Ford Galaxy - Tik viegli kā paņemt maizi maiznīcā!

    Kvaku ģimenes jaunais Ford Galaxy ir tikko noripojis no konveijera, tāpēc kā jauna automašīna zagļu vidū tā ir īpaši iecienīta. Šis minivens – uzreiz aiz BMW – bija visātrāk atvērtā automašīna. Īpašnieka viedoklis: «Tas bija pārāk vienkārši. Ražotājiem tagad ir pienākums kaut ko darīt!»

    «Pašlaik nozarē nav pieejami pasākumi, kas spētu principiāli un rezultatīvi novērst mašīnas atvēršanu ar signāla pagarinātāju ierīču palīdzību,» saka Ford.

    Renault Megane Cabrio - Laipni lūgi!

    Renault atslēgas signālu izsauc mazas pogas pie durvju roktura nospiešana. Praktiska īpatnība: kolīdz atslēga ir ārpus signāla diapazona, automobilis automātiski nobloķējas. Īpašnieka viedoklis: «Kaut kas traks! Pret šo nozagšanas metodi taču ir jābūt kādiem līdzekļiem!»

    «Mēs pastāvīgi pielāgojam mūsu tehniskos risinājumus, lai spētu nodrošināt mūsu automobiļu drošību. Ja pircējs vēlas, viņš var bez problēmām atslēgt Keyless Entry funkciju,» skan Renault kodolīgā atbilde.

    Audi A8 - Mānīgā drošība

    Tas, ka Audi A8 pretojās zādzībai, visticamāk, bija tāpēc, ka atslēga un automašīna komunicēja citā frekvencē. Taču signāla distances pagarinātāju var pārregulēt. Īpašnieka viedoklis: «Nomierinoši, ka mūsu automašīnu nebija tik vienkārši atvērt.»

    Toyota Auris - Gluži bez skaņas te nesanāks

    Lai atvērtu Pētera Rokela Toyota Auris, zagļiem būtu jāizdauza logs vai arī jānobloķē aizslēgšanas signāls ar rācijas palīdzību. Motora starta signāla diapazonu gan izdevās pagarināt - tīrā bērnu spēle. Motora iedarbināšana ir iespējama, lai gan atslēga atrodas desmit metru attālumā – Rokela bikšu kabatā. Īpašnieka viedoklis: «Es jau tā arī domāju. Starp noziedzniekiem un industriju notiek nemitīga bruņošanās konkurence.»

    Japāņiem Keyless Go saucas Smart Key, gudrā atslēga daudziem modeļiem atver arī durvis. «Keyless funkciju var viegli deaktivizēt, nospiežot pogu, piemēram, ja novietojat automašīnu nedrošā rajonā. Taču noziegumus neizdosies patiesi apkarot arī ar vislabāko tehniku,» tā Toyota pārstāvis. 1:0 zagļu labā. Vismaz.

    Autoražotāju viedoklis

    BMW: «Autoražotāji nemitīgi un veiksmīgi strādā pie tā, lai attīstītu aizsargmehānismus pret jūsu automobiļu nozagšanas mēģinājumiem. Tas nozīmē, ka šie aizsargmehānismi darbojas un tiek visu laiku uzlaboti. BMW grupa ļoti nopietni uztver drošības jautājumu.»

    FORD: «Pašlaik visā nozarē nav pieejami pasākumi, kas principiāli un veiksmīgi spētu novērst mašīnu atvēršanu ar signāla diapazona pagarināšanas ierīcēm. Tāpēc Ford pašlaik ļoti intensīvi strādā pie jaunām tehnoloģijām, kuras diemžēl vēl nav gatavas tirgum.»

    NISSAN: «Automašīnu drošība un aizsardzība pret zādzībām mūsu uzņēmumā ir galvenā prioritāte. Jūsu aprakstīto metodi mēs uztveram ļoti nopietni un pārbaudām to ar vislielāko rūpību. Visi mūsu atzinumi tiek likti lietā jaunajos modeļos, bet tehniskie risinājumi tiek nepārtraukti pielāgoti.»

    RENAULT: «Pircējs var bez problēmām atslēgt funkciju Keyless Entry. Mēs mūsu automašīnas izstrādājam tā, ka drošības funkcijas tiek pēc iespējas plašākā mērogā šķirtas no dažādajiem asistentiem, komforta funkcijām un multimediju aprīkojuma.»

    TOYOTA: «Funkciju Smart Key var viegli deaktivēt, nospiežot pogu, piemēram, novietojot automašīnu nedrošā vietā. Auto aizdzīšanu neizdosies veiksmīgi apkarot pat ar vislabāko tehniku. Notiek nemitīga konkurence starp autoražotājiem un noziedzniekiem.»

    Keyless Go drošības maki

    Mazie maki, kasveiksmīgi izolē atslēgas signālu, maksā 20–25 eiro. Piemēram, ražotāja Thermis gadījumā (fotogrāfijā no e-bay) tiek izmantots trīs vai četru kārtu metālisks audums. Kā alternatīvu iespējams izmantot metāla cepumu kārbas (neparocīgi) vai alumīnija foliju (sarežģīti).

    Visdrošākais variants? Nepasūtīt Keyless Go sistēmu. Mūsu eksperimentā piedalījās arī kāds Kia, taču tā īpašnieks ir labi informēts: «Keyless Go? Tas ir pārāk nedroši, es kā radioamatieris kaut ko tādu nemūžam nepasūtītu,» viņš saka un nospiež – pavisam klasiski – pogu uz atslēgas.

    Autoražotāji nerūpējas par drošību

    Bankrota pieteikums: Porsche īpašnieks pēc sava Cayenne nozagšanas no autodīlera saņēma mazu maciņu. Tam vajadzētu izolēt Porsche atslēgas signālu pret pirātu ar raidītājiem uzbrukumu. Protams, vīrietim tagad pirms katras atslēgšanas un aizslēgšanas atslēga jāizņem no maciņa. Komfortam ir beigas, jo tagad ir tā, it kā viņš nemaz nebūtu pasūtījis šo dārgo aprīkojumu. Kamēr zādzības turpinās, Keyless Go būtu jāpazūd no cenu lapām. Taču tā nenotiks. Jo pēc katras nozagtas automašīnas ražotāji pārdod jaunu. Tad kāpēc kaut ko mainīt?

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

     

     

    Veselība - Parūpējies par savu sirdi!

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Privātā Dzīve

    Vairāk

    Ieva

    Vairāk

    Mans Mazais

    Vairāk

    Māja un Dārzs

    Vairāk

    AutoBild.lv

    Vairāk

    Astes

    Vairāk

    Klubs

    Vairāk

    Santa+