10 iekārojami motocikli no Japānas un ASV

Motocikli
Edgars Groševs
15. aprīlis, 2019
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
Esam izvēlējušies, mūsuprāt, interesantākos populāro mototehnikas ražotāju spēkratus, kas tika prezentēti jau 2016. gada nogalē, bet vēljoprojām ir iekārojami. Mūsu TOP 10 sastāv no vairākām moto nozares leģendām – Harley-Davidson, Suzuki, Yamaha, Kawasaki un Honda.

1. Harley-Davidson XL 1200 Roadster

Jaunais Sportster saimes pārstāvis mūs patīkami pārsteidz ar savu garāžā veidoto custom stilu, kurā saskatāma leģendārā XR 1000 un mūsdienu Cafe Racer stila kvintesence. Tam joprojām ir nemainīgā ikoniskās formas Sportster degvielas tvertne. Motocikla piekarē darbojas uzlabota 43 mm apgrieztā dakša un modernizēti regulējami aizmugures amortizatori.

XL 1200 R ir aprīkots ar modernizētām dubulto peldošo disku un divu virzuļu skavu bremžu sistēmu priekšpusē un viena diska, divu virzuļu skavu sistēmu aizmugurē. Motociklam ir jauns duālo mērinstrumentu panelis. Kontroles mehānismi šim modelim novietoti vidējā līmenī, stūre atrodas pazeminātā pozīcijā.

Evolution V-veida 1202 cm3 divu cilindru gaisa dzeses dzinējs, kura saknes sniedzas 30 gadu tālā vēsturē, ir viens no visvairāk modernizētajiem un labi pārbaudītajiem dzinējiem uzņēmuma vēsturē, mūsdienās tam ir moderna ESPFI degvielas iesmidzināšanas sistēma, izplūdes gāzu katalītiskais konvertors, tā 96 Nm tiek sasniegti jau pie 4000 apgr./min, kas nodrošina patīkamu griezes momentu zemos apgriezienos. Motocikla garums 2185 mm, sēdekļa augstums 785 mm, svars 250 kg.

2. Harley-Davidson FLHTK ULTRA LIMITED

Twin-Cooled Milwaukee-Eight 107 V-veida divcilindru dzinējs ar četriem vārstiem uz cilindru, 1746 cm3 tilpumu un 153 Nm griezes momentu jau pie 3250 apgr./min. Pateicoties jaunai dzinēja konstrukcijai, tiek solīts ievērojams komforta uzlabojums – par 75% mazākas vibrācijas un, pateicoties jaunajai izplūdes sistēmai, īpaši salāgotai ar degvielas iešprices un aizdedzes regulējumiem – beidzot samazināta karstuma atdeve, kas tik ilgi ir kaitinājusi H-D vadītājus, pārvietojoties intensīvā satiksmē.

Ērtāku pārvietošanos arī padarīs par 7% atvieglota sajūga sviras darbība. Ievērojami uzlabota arī lielā Harley balstiekārta, kaut vizuāli priekšējā dakša nav mainījusies, tā ieguvusi jaunu Showa speciālistu izstrādātu vārstu sistēmu, savukārt aizmugurējo amortizatoru konstruktīvās izmaiņas ļauj tos regulēt par 30% plašākā diapazonā nekā iepriekšējam modelim. Motocikla garums 2600 mm, sēdekļa augstums 740 mm, svars 398 kg.

3. Yamaha YZF R6 ABS

Jaunais R6 ir īstens R sērijas pārstāvis ar jauno agresīvo aptecētāja dizainu, tā gaisa pretestības koeficients ir par 8% mazāks nekā priekštecim. Daudzus dizaina elementus R6 ir aizguvis no lielā brāļa R1, tas skaidri redzams tā agresīvajā dizainā, priekšējo LED lukturu risinājumā.

No tehniskā viedokļa jaunais modelis saglabājis daudzus konstruktīvos risinājumus, kas bija lietoti iepriekšējā modelī. Tas attiecas uz šasiju un dzinēja konfigurāciju, KYB piekares elementi gan tikuši modificēti – priekšējā dakša nu līdzinās R1 dakšai, taču tā tikusi īpaši pielāgota R6, pilnīgi jauns ir arī aizmugures mono amortizators. Bremžu sistēmā ar 320 mm dubultiem diskiem un radiālām 4 virzuļu skavām priekšā un vienu 220 mm disku aizmugurē, parādījies ABS, kā arī ieviesta Traction control sistēma ar ride-by-wire vadību un sešiem režīmiem.

Motocikls aprīkots ar jaunu alumīnija degvielas tvertni, kas ir par 1,13 kg vieglāka nekā iepriekšējā modeļa tērauda tvertne. Pārstrādāts ir arī analogais/ciparu mērinstrumentu panelis. Motocikla četru cilindru 499 cm3 DOHC dzinēja jauda un griezes moments vēl nav paziņots. R6 garums 2040 mm, sēdekļa augstums 850 mm, svars 190 kg.

4. Yamaha XSR900 Abarth

Sadarbojoties Yamaha un leģendārajam Itālijas Fiat sastāvā ietilpstošajam tūninga uzņēmumam Abarth, ir radies šis vieglais, jaudīgais 60. gadu Cafe Racer estētikā veidotais motocikls Yamaha XSR 900 Abarth. Spēkrata pamatā ir pārbaudītais Yamaha standarta modelis XSR 900 ar ūdens dzeses 847 cm3, triju cilindru 113 ZS dzinēju un vilkmes kontroles sistēmu.

Abarth speciālisti ir pamatīgi pacentušies, piešķirot spēkratam īpašu retro sporta garu – tam ir jauni oglekļa šķiedras dizaina elementi, Clip-on ģeometrijas stūre, vienvietīgs zamšādas sēdeklis ar sarkanām šuvuma vīlēm, sacīkšu stila aizmugures lukturis un numura zīmes turētājs, un speciāli izgatavota Akrapovic titāna izplūdes sistēma, kā arī īpaša krāsojuma shēma ar Abarth logotipu uz degvielas tvertnes un priekšējā dubļusarga.

Motocikla masa ir 196 kg, sēdekļa augstums 830 mm. Plāksnīte ar kārtas numuru liecina, ka spēkrats tiks izgatavots ierobežotā skaitā, plānots saražot vien 965 vienības.

5. Suzuki GSX-R1000/GSX-R1000R

Suzuki atjaunojis savu ikonisko Superbike klases motociklu Suzuki GSX-R1000 un tā sacīkšu versiju GSX-R1000R. Motocikla izmaiņas ir skārušas pilnīgi visu – sākot no nesošā rāmja konstrukcijas līdz pat motoram, elektronikai un aerodinamikai.

Galvenās izmaiņas ir motociklu GSX-R elektronikā, Suzuki ieviesis jaunu, apvienotu motora vadības, bremžu un saķeres kontroles sistēmu, kura ļauj regulēt motocikla atsaucību paātrinoties, noturību un saķeres kontroli trases līkumā vai palīdzēt to visu kontrolēt ar ātruma samazinājumu un jaudīgu apstāšanos pirms katra nākamā trases līkuma.

Motion Track TCS (Traction Control System) kontroles sistēma paredz 10 režīmu vilces kontroles variantus, bremžu sistēma Motion Track Brake sistēma analizē motocikla ātrumu, riteņu griešanos, motocikla sānsveri līkumā, neatļaujot, piemēram, aizmugurējā riteņa atraušanos no trases virsmas bremzējot, trīs dažādas jaudas līknes Suzuki Drive Mode Selector (S-DMS).

6. Suzuki GSX-R125

Japāņu ražotājs radījis jaunu ielas motociklu, kas lieliski piemērots jaunajai paaudzei, to var vadīt no 16 gadu vecuma vai arī ar B kategoriju. Šis ir vieglākais motocikls 125 cm3 klasē. Šī modeļa attīstība seko tai pašai filozofijai, kas ir izmantota visos GSX-R modeļos jau pēdējos 30 gadus.

Šim modelim ir labākā jaudas un svaru attiecība, griezes un svaru attiecība un labākais paātrinājums savā klasē, pateicoties jaunajam viencilindra DOHC 125 cm3 dzinējam, ko papildina lieliskā degvielas ekonomija. Motocikla priekšējā luktura dizains liecina par piederību GSX-R saimei. Mazais GSX-R ir aprīkots ar jaunu LCD un bezatslēgas iedarbināšanas sistēmu. Motocikla garums ir 1975 mm, sēdekļa augstums 785 mm.

7. Kawasaki Versys-X

 

Kawasaki izstrādājis jaunu tūrisma enduro motociklu Versys-X. Spēkrats labi derēs motopasaules jaunpienācējiem un jaunajiem motoceļotājiem. Motocikla pamatā ir absolūti jauna šasija ar priekšējo 41 mm diametra teleskopisko dakšu, Uni-Trak pakaļējo piekari un 20 l tilpuma benzīnbāku.

296 cm3 rindas divcilindru šķidruma dzeses dzinējs gan atceļojis no Ninja 300, taču tam ir mainīts regulējums, novirzot griezes momentu uz vidējiem un zemajiem apgriezieniem. Ērta un ergonomiska sēdpozīcija, liels vējstikls un plata stūre paaugstina komforta līmeni un manevrētspēju gan pilsētas ielās, gan ārpus tām. Standartaprīkojuma paketē ietilpst ABS un ciparu mērinstrumentu panelis.

Panelī arī atrodams ekorežīma indikators, kas braucējam palīdz palielināt uzpildes intervālu vismaz līdz 400 km. Tiks piedāvāti arī divi papildaprīkojuma komplekti Urban un Adventure. Versys-X svars ir 170 kg, pārējie parametri vēl nav publiski pieejami.

8. Kawasaki Z900

Jaunais Kawasaki Supernaked klases pārstāvis ar agresīvo dizainu un leģendāro nosaukumu Z900 nomainīs novecojušo Z800 priekšteci. Tas ir apgādāts ar jaunu 948 cm3 četru cilindru DOHC rindas šķidruma dzeses dzinēju ar elektronisko degvielas iesmidzināšanas sistēmu, 125 ZS jaudu un 98,6 Nm 7700 apgr./min lielu griezes momentu. Tā regulējums īpaši paredzēts darbam zemos un vidējos apgriezienos.

Par raksturīgu Z900 iezīmi var minēt aizmugurēju LED lukturi Z burta formā, piecu spieķu riteņu diskus, kā arī slīdošo sajūgu drošākai bremzēšanai ar dzinēju un vieglākai ātrumu pārslēgšanai. Z ir aprīkots ar triju režīmu mērinstrumentu paneli. Motocikla galvenie parametri: garums 2065 mm, sēdekļa augstums 795 mm, svars 210 kg.

9. Honda CBR1000RR Fireblade

2017. gadā Fireblade atzīmēs savu 25. dzimšanas dienu. Jaunais CBR1000RR jubilejas Fireblade ar 90% pārprojektētām galvenajām komponentēm ir izdevies par 16 kg samazināt svaru, nodrošinot līderību kategorijā ar 195 kg. Apvienojumā ar 8 kW jaudas pieaugumu pie augstiem apgriezieniem tas par 14% uzlabo jaunā Fireblade jaudas un svara attiecību.

2017. gadā Fireblade iegūs modernizētu elektrovadības paketi, kurā ietilpst jauna žiroskopiska ABS sistēma, Honda Selectable Torque Control (griezes momenta kontrole), Selectable Engine Brake (bremzēšana ar dzinēju) un Power Selector (jaudas selektors). Lielas izmaiņas piedzīvojusi CBR šasija – jauno alumīnija rāmi papildina pilnībā regulējama pusaktīva Ohlins piekare. Fireblade parametri: garums 2065 mm, sēdekļa augstums 820 mm, svars 195 kg.

10. Honda CRF250 Rally

Gadu pēc iepazīstināšanas ar CRF1000L Africa Twin 2017. gadā tiek papildināta Honda bezceļnieku CRF saime. Tagad tai ir gluži jauns loceklis, kam iedvesma aizgūta no CRF450 ralliju motocikla CRF250 Rally. Spēkrats sola pārliecinošu bezceļu sniegumu, ar 10 l degvielas tvertni, lielu priekšējo bremžu disku, garu Showa piekares gājienu un augstu klīrensu.

Dakaras stils – ar roku sargiem un augsto aizsargstiklu – nodrošina lielisku aizsardzību pret laikapstākļiem, padarot CRF250 Rally par ideālu braucamrīku gan īsiem braucieniem, gan pasaules apceļošanai. CRF sola piedzīvojumus un īpašu pieredzi tur, kur beidzas asfalta segums.

CRF250 L modernizētais viencilindra DOHC dzinējs ir kļuvis jaudīgāks – 24,4 ZS, 22,6 Nm pie 6700 apgr./min. Parametri: garums 2210 mm, sēdekļa augstums 895 mm, svars 157 kg.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

Noderīgi un interesanti

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs

Santa+