Volvo S60 pirmais testa brauciens

Pēdējo piecu gadu laikā šis ir jau septītais jaunais modelis no Volvo. Gūstot plašus panākumus krosoveru segmentā, zviedru ražotājs nav aizmirsis par klasiskām vērtībām – S60 sedanu. Kā izrādās, tas līdzi atvedis vairāk pārsteigumu, nekā bijām gaidījuši.
Premium segments
Toms Timoško
1. jūlijs

Drukāt

Saglabāt

Foto: Toms Timoško

Jauno S60 sedanu Volvo dēvē par premium klases sporta sedanu. Tas nozīmē, ka tas iekļuvis vai vismaz cenšas iekļūt teritorijā, kurā jau vairākus gadu desmitus saimnieko BMW 3. sērija, Audi A4 un Mercedes-Benz C-klase. Vācu trio ilglaicīgā savstarpējā rīvēšanās tos padarījusi par grūti ievainojamiem konkurentiem. Atliek noskaidrot, vai jaunā S60 sakodiens būs pietiekami spēcīgs.

Neraugoties uz to, ka S60 seko pa pēdām jau iepriekš testētajam V60 universālim un Latvijai piemērotajam V60 Cross Country, šis modelis spēj būt visai atšķirīgs no saviem līdzgājējiem. Runa nav tikai par virsbūves formu, kas seko aiz aizmugures durvīm.

Volvo tehnika

Pirmkārt, šis ir pirmais un pagaidām vienīgais Volvo, kas tiek ražots Amerikā. Kamēr citi koncerni pamanās zem viena jumta apvienot pat vairāku zīmolu ražošanu, ASV ražotnē Čarlstonā, Dienvidkarolīnas štatā uz konveijera atrodas tikai viena modifikācija – S60. Jaunais sedans ir garāks un zemāks, nekā tā priekštecis, virsbūvei sasniedzot 4761 mm, bet riteņu bāzei 2872 mm.

Otrkārt, šis ir pirmais Volvo, kuram nav un nebūs pieejami dīzeļdzinēji. Lai arī mūsu valsts robežās Volvo un dīzeļdzinējs ir jau labākajām tradīcijām apvīts vārdu salikums, Volvo nolēmis savu nākotni saistīt ar elektrifikāciju, tāpēc S60 pieejams tikai ar benzīna un hibrīdmotoriem.

Visu modifikāciju pamatā ir 2,0 litru benzīnmotors, kas pieejams trīs dažādās jaudas variācijās – 190 (T4), 250 (T5) un 390 (T8) zirgspēkiem. Pēdējā no tām ir plug-in jeb spraudņa hibrīda versija. Līdzīgi kā Audi A4, arī S60 var iegūt gan priekšpiedziņas, gan pilnpiedziņas versijā un jau bāzes aprīkojumā visiem S60 būs astoņpakāpju automātiskā transmisija.     

Amerikā dzimušais

Nereti nākas dzirdēt, ka pēdējā desmitgadē automašīnas tiek ražotas pēc viena šablona, vizuāli to atšķiršanu padarot par visai sarežģītu uzdevumu. Daļēji tam var piekrist, bet Volvo modeļu savstarpējā līdzība nudien nav trūkums. Šis ir dizains, kas pārtrumpo vācu eksterjera veikumu kā dienā, tā arī naktī.

Par diennakts tumšo laiku lielāko atbildību uzņemas LED lukturi, kas ieņēmuši tā saukto Tora āmura formu. Ja kādam ir grūtības S60 atšķirt no S90, tad, atšķirībā no izmēros lielākā sedana, S60 T-veida lukturi vizuāli saplūst ar bamperu, LED starmetim izlaužoties ārpus luktura rāmjiem.

Mūsu testa auto ieguvis R-Design pakotni, kas ietver sportiskāka izskata bamperus, bet salonā R-Design simbolika būs redzama uz sēdekļu un ātrumpārslēga apdares, tekstila paklājiem, kā arī trīsspieķu stūres. Sportiskajā kopskatā pēdējos akcentus sadala zemais radiatora režģis un īsa priekšējā pārkare. Atkarībā no braukšanas vides, riteņu arkās var ievietot no 17 līdz pat 20 collām lielus vieglmetāla diskus.

Viens no moderno auto klupšanas akmeņiem ir multimediju sistēma. Volvo ar šo uzdevumu ticis galā labi, nodrošinot atsaucīgu un funkcijām bagātu izklaides sistēmu. Tiesa, tās lietošana nav pietiekami intuitīva, it īpaši, ja salīdzina ar BMW vai Audi. Lai nonāktu līdz sev nepieciešamajai funkcijai, var nākties kādu brīdi pavadīt rokoties cauri izvēlņu jūklim.

Līdzīgi kā XC60, arī S60 digitālās klimata kontroles vadība ietverta skārienjūtīgajā ekrānā. Lai arī pie šī risinājuma ar laiku var adaptēties, ikdienas lietošanai ērtāks izkārtojums būtu gadījumā, ja zem ekrāna esošā slejā, kur atrodas stiklu apsildes un dziesmu pārslēgšanas pogas, atrastos fiziski klimata kontroles slēdži. Ņemot vērā to, ka, atkarībā no reģiona, apsildes funkcija var tikt izmantota reti vai itin nemaz, bet dziesmu sarakstu varam kontrolēt arī no stūres, tad pašreizējā sleja vadītājam var neizrādīties pietiekami lietderīga.

Komforts

Lai arī kādi būtu piekares uzstādījumi vai disku izmērs, Volvo neplāno atteikties no savas firmas zīmes – komforta. Elektriski regulējams vadītāja sēdeklis ar regulējamu pamatni, kas burtiski ieskauj kājas, kā arī aizmugurē un priekšā valdošais plašums padara S60 par patīkamu auto garām distancēm. Par Skandināvu saknēm vēl joprojām norādīs Zviedrijas karodziņi uz sēdekļiem.

Arī 442 litru ietilpīgo bagāžas nodalījumu var palielināt, nolaižot aizmugures sēdekļu atzveltnes. Papildaprīkojuma sarakstā elektriski aizveramu bagāžnieka vāku vēl nevaram atrast, bet pogas vieta šeit ir paredzēta. Auto radīts Amerikai, galu gala. 

Pateicoties skaņas izolācijai, S60 ir kluss auto. Ja interjeru vēlaties piepildīt ar muzikālo pavadījumu, tad ikdienas lietotājam pietiks arī ar Hamman Kardon audiosistēmu, kas pieejama par 847 eiro. Ja koncertzāļu apmeklējums un augstvērtīgs muzikālais baudījums ir jums tuvāks, īstā izvēle būs Bowers & Wilkins audio sistēma ar zemfrekvenču skaļruni (3328 eiro). Volvo gadījumā šo izvēli nenāksies nožēlot.

Šādā izpildījumā S60 maksās 55 390 eiro, bet konkrēto eksemplāru var iegādāties par 46 990 eiro.

Uz premium fona

Papildus spēcīgākajam eksterjera raksturam, S60 aprīkots ar sporta balstiekārtu. Līkumojot stabilāk un sportiskas braukšanas piekritējiem patīkamāk, S60 pietuvojies tam, ko līdzšinējie premium konkurenti spējuši sniegt. Pirms izdarīt pārsteidzīgus secinājumus par vikinga atlētismu, gribam kam pievērst uzmanību.

Sauciet to par skandināvu miermīlīgumu vai uzsvaru uz amerikāņiem tik svarīgo komfortu, bet, neraugoties uz 250 ZS, S60 ir ļoti nosvērts. Pāri bedrēm tas vēl joprojām slīd pāri pietiekami komfortabli, piekarei un sēdekļiem uzsūcot lielāko daļu triecienus. Arī šķietami jaudīgā dzinēja paātrinājumam varam sekot līdzi vien 12,3 collu digitālajā instrumentu panelī, jo sajūtu ziņā 100 km/h sasniegšana (6,5 sekundēs pēc ražotāja datiem) līdzinās nesteidzīgai slīdēšanai pa ūdens virsmu ar lepnu jahtu. Tā vien šķiet, ka R-Design ietekme uz dizainu bija lielāka nekā uz tā gaitas īpašībām.

Komforta un sportiskuma sajaukuma rezultātā S60 ir izveicīgākais Volvo klāsta modelis, ar kādu līdz šim esam braukuši, tomēr šeit nevar likt vienādības zīmi ar BMW 3. sēriju vai Alfa Romeo Giulia, kas uz ceļa vēl joprojām būs vismaz sprīdi aizraujošāki nekā Amerikā dzimušais zviedrs.

Vienīgais Volvo untums, kas pierādījās arī V60 un Cross Country modifikācijās, ir pārlieku lielais optimisms attiecībā uz degvielas patēriņu. Ja esam raduši, ka papildus ražotāja datiem automātiski jāliek klāt 1 – 1,5 l/100km, lai iegūtu realitātei atbilstošu rādījumu, tad Volvo mums liek meklēt līdz šim vēl neatklātus ekonomiskos braukšanas pamatprincipus. Abu iepriekšminēto modeļu gadījumā, dīzeļdzinēja  patēriņa nobīde no ražotāja rādītāja bija aptuveni trīs litri uz katriem 100km.

Šajā gadījumā 2,0 litru benzīnmotors, kas darbina jauno S60, ataino līdzīgu situāciju. Ražotāja noteiktie 6,6 l/100km testa brauciena beigās bija pārvērtušies par 9,3 litriem, turklāt lielāko daļu braucām šosejas režīmā bez bagāžas. Tātad, lai būtu pilnīgi droši, rēķinieties uz apaļiem 10 l/100km. Tiem, kuri izvēlas 250 zirgspēku jaudīgu benzīnmotoru, šiem skaitļiem nevajadzētu biedēt.    

Drošība un autonomija

Jau bāzes (Inscription) versijā S60 ietver priekšējo sadursmju izvairīšanās sistēmu, kalnā braukšanas bremžu asistentu, parkošanās sensorus aizmugurē un ceļa zīmju atpazinēju. Par papildus maksu var iegūt vairākas drošības funkcijas. Parkošanās sensori priekšā/aizmugurē un atpakaļgaitas kamera maksās 706 eiro, savukārt adaptīvā kruīzkontrole un aklo zonu kontroles palīgs 1765 eiro.

Volvo ir ne tikai pionieris drošības sistēmu jomā, bet arī ir viens no aktīvākajiem autonomo sistēmu attīstītājiem. Pateicoties Pilot Assist kamerām un radariem, S60 jau šobrīd prot patstāvīgi bremzēt, uzņemt ātrumu un ar stūri ievērot joslu apzīmējumus. Protams, mūsu līdzdalība šajā procesā vēl joprojām ir nepieciešama, taču ir skaidri redzams, ka Volvo jau šobrīd ir gatavs nākotnes pavērsieniem autonomijas jomā.

Jaunā Volvo S60 cena ir sākot no 43 730 eiro, bet 390 ZS T8 modifikācija nopērkama no 61 280 eiro.

Plusi

  • Dizains
  • Interjera kvalitāte
  • Dzinēju sortiments ar plašu jaudas spektru

Mīnusi

  • Degvielas patēriņa nobīde no ražotāja datiem
  • Klimata kontroles pārvaldība varēja būt ērtāka

Rezumējums

Viens no izskatīgākajiem, drošākajiem un kvalitatīvākajiem premium sedaniem. Būdams sportiskāks par saviem sugas brāļiem, amerikāņu vikings savos tīklos varētu noķert arī kādu no pircējiem, kurš līdz šim bija gājis iemīto taciņu un izvēlējies vācu trijotni.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs