• Volkswagen prezentē pirmo elektrisko SUV — ID.4

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    24. septembris, 2020
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    ID.4 ir pirmā Volkswagen pilnīgi elektriskā apvidus automašīna un otrais zīmola modelis pēc ID.3, kurš radīts uz jaunas modulārās elektriskās piedziņas platformas (MEB).

    4,58 metrus garajam ID.4 ir īpaši izstrādāta aerodinamika – tā pretestības koeficients ir vien 0,28. ID.4 virsbūves radīšanā izmantoti jauni risinājumi, kas palīdzējuši samazināt automašīnas svaru, piemēram, automašīnas sāni ir ražoti no alumīnija un ļoti izturīga tērauda.

    Pateicoties īsajai pārkarei un 2,77 metru riteņu garenbāzei, mašīnas interjers ir plašs un gaišs, līdzinoties SUV no nākamās izmēra klases. Mašīnas panorāmas stikla jumts (standartā ID.4 1st Max modelim) ir gandrīz visā tā garumā un piepilda mašīnu ar gaismu. Bagāžas nodalījuma ietilpība ir 543 litri, bet to var palielināt līdz 1 575 litriem, ja nolaiž aizmugurējos sēdekļus.

    Elektrisko SUV pēc izvēles var papildināt ar vilkšanas kronšteinu, ar kuru iespējams vilkt piekabes ar svaru līdz 1000 kilogramiem.

    Elektroauto ir aprīkots ar tādām tehnoloģijām kā IQ.LIGHT Matrix LED gaismas (pieejamas jau standartā ID.4 1st Max modelim), kas sasveicinās ar automašīnas vadītāju tās atslēgšanas brīdī, pagriežot lukturu lēcu moduļus. 

    IQ.LIGHT Matrix LED viedi kontrolē tālās gaismas, izgaismojot ceļu, bet neapžilbinot citus braucējus. Standarta ID.Light asistents atrodas šaurā joslā zem priekšējā stikla. Paplašinātās realitātes head-up displejs (pieejamas jau standartā ID.4 1st Max modelim) uz priekšējā vējstikla projicē aktuālo informāciju. 

    Vvadības panelis ir bez pogām un slēdžiem. Vadītājs visu informāciju redz uz kompakta displeja, kuru kontrolē ar daudzfunkcionālo automašīnas stūri. Paneļa vidū ir skārienjutīgs displejs navigācijas sistēmai, tālruņa funkcijām, plašsaziņas līdzekļiem, palīgsistēmām un transportlīdzekļa iestatījumiem.

    ID.4 1st modelis aprīkots ar 10 collu ekrānu, bet ID.4 1st  Max – ar 12 collu. Balss kontroles funkcija Hello ID. atpazīst daudz ikdienas frāžu un veido automašīnas sekundāro darbības līmeni.

    Aizmugurējās ass priekšā atrodas elektriskais motors, kas darbina riteņus ar viena ātruma pārnesumkārbu. Abos modeļos motors nodrošina 150 kW (204 PS) jaudu un 310 Nm griezes momentu, jau uzsākot kustību. 

    ID.4 100 km/h sasniedz 8,5 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir ierobežots līdz 160 km/h.

    Modelis ar lielāku jaudu un visu riteņu piedziņu būs pieejams 2021. gadā.

    Enerģija tiek glabāta 493 kilogramu baterijā ar neto enerģijas saturu 77 kWh. Volkswagen garantē, ka pēc astoņiem gadiem vai 160 tūkstošu km nobraukuma baterija saglabās vismaz 70% no sākotnējās kapacitātes. Ātrās (DC) elektromobiļu uzlādes stacijā, kādu, piemēram, piedāvā Ionity, ID.4 un tā 77 kWh bateriju 320 kilometru braucienam var uzlādēt apmēram 30 minūtēs (WLPT), ar uzlādes jaudu līdz 125 kW.

    ID.4 būs daļa no pasaulē lielākā tirgus segmenta – kompakto apvidus automašīnu klases. Jaunie modeļi tiks ražoti un pārdoti Ķīnā, Amerikas Savienotajās Valstīs un Eiropā, un tas ir nozīmīgs atskaites punkts Volkswagen grupas e-mobilitātes stratēģijas attīstībā. Volkswagen plāno, ka līdz 2029. gadam uzņēmums piedāvās 75 pilnībā elektriskus modeļus un pārdos ap 26 miljoniem elektroauto.  

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē