Volkswagen T-Roc R pirmais testa brauciens

Karstais hečbeks
Toms Timoško
Toms Timoško
3. augusts
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Toms Timoško
Runā, ka viss jaunais esot labi aizmirsts vecais. Ja tā, tad pasakiet to mūsdienās strauju popularitāti gūstošajam krosoveru segmentam. Agrāk šādu auto nebija, bet tagad to ir pilnas ielas. Turklāt nebija arī tādu krosoveru, kas līdz 100 km/h aiztrauktos 4,8 sekundēs. Bet tagad ir.

Augstāk, tālāk, stiprāk – ir ne tikai nosaukums kāda Latvijā populāra repera izdotam kulta albumam 21. gs. sākumā, bet arī jaunā sporta kros­overu segmenta moto. Būtībā jūs skatāties uz Golf R karsto hečbeku, kas atrāvies augstāk no zemes un pastiepies nedaudz garumā, vienlaikus pildot šobrīd tik populārās SUV klases misiju. Tā saukto hot hatch pārstāvju tirgū netrūkst, taču 300 zirgspēku mazie SUV ir jāmeklē ar uguni.

Pirms pasludināt T-Roc R par uzvarētāju paša izveidotā spēlē, jāatceras, ka sportisko krosoveru nišas segmentā uz lauriem cer arī BMW X2 M35i, Audi SQ2 un Cupra Ateca. Pēdējie divi no tiem mūsu testētajam censonim ir īpaši radniecīgi – visi trīs veidoti uz kopīgas Volkswagen MQB arhitektūras, kopīgi dalot arī 2,0 litru 300 ZS benzīna turbomotoru, kas savienots ar septiņpakāpju automātisko transmisiju un pilnpiedziņas sistēmu. Konkurenti ir – varam dot startu!

T-Roc R sportiskajai kompānijai pievienojās pēdējais, tādējādi iegūstot visvairāk laika mācīties no sāncenšu labajām un sliktajām īpašībām. Ārēji nav daudz pazīmju, kas nodotu suviņa tehniskos parametrus. Atskaitot uz virsbūves dažviet izvietotās R emblēmas, spilgtākā iezīme ir četri izplūdes uzgaļi, kas pabāzuši galvas no bampera apakšas. Uz dižajām rorēm gozējas uzraksts Akrapovič. Šā zīmola izplūdes sistēma, kas īpaši populāra mūsu austrumu kaimiņzemē, pieejama par papildu 3618 eiro. Auto raksturā šim elementam ir īpaša nozīme.

Ko ar šādu SUV iesākt? Patiesībā T-Roc R prot būt piezemēts, lai derētu kā kompanjons darbos, kas ikdienā tiek uzticēti SUV klasei. Nokļūšana uz darbu, bērnu aizvešana uz pulciņu un citi pienākumi tiek izpildīti godam. Mierīgā braukšanas režīmā degvielas patēriņš itin viegli var nesasniegt 10 litru atzīmi. Aizmugurē varēs iesēsties arī ­garāki pasažieri, savukārt bagāžnieka nodalījuma 392 litru ietilpība ir labāka nekā Audi, iepaliekot no BMW. Ieslēdzot komforta režīmu, klusumā un bez raizēm varam tikt pāri guļošajiem policistiem un citiem šķēršļiem. Tomēr tas prot ko vairāk nekā klasisks SUV.

Centrālajā displejā ­pieejams dažādu braukšanas režīmu klāsts, kur standarta izvēli papildina sporta un sacīkšu režīmi. Aktivizējot kādu no tiem, T-Roc beidzot parāda, kādēļ tā nosaukumam pievienots maģiskais R burts. Iepriekšminētā Akrapovič izplūde uzreiz iegūst pavisam citu skanējumu, dobji reaģējot uz katru pārnesumu maiņu un darbībām ar akseleratora pedāli.

Gluži kā regulāra ledusskapja virināšana karantīnas laikā, arī pielāgošanās pareizākajam ­motora apgriezienu diapazonam, cerot noķert skaļos izplūdes paukšķus, nemanāmi kļūst par ieradumu.

Par 803 eiro pieejamā adaptīvā piekares regulēšana ietver arī progresīvo stūres iekārtu. Tas nozīmē, ka balstiekārta sporta režīmā kļūst stingrāka un vairāk piemērota līkumotiem ceļiem, bet stūre vairāk līdzinās kartingam – manevrēšanai jāpieliek lielāks roku spēks un pagriešanas leņķis tiek būtiski ierobežots, ļaujot veikli lavierēt līkumu kaskādēs. Precīzā stūres sistēmas darbība ļauj apēst katru iekšmalu precīzi, auto degungalam spītīgi nebēgot ārpus izvēlētās trajektorijas, kā tas ir daļai karsto hečbeku. 

T-Roc R izstrādes process risinājās arī leģendārajā Nirburgringas sacīkšu trasē, tomēr nemaz nevajag trasi vai pārmērīgu ātrumu, lai lūpu kaktiņos iezagtos smaids. Tie, kuri zina ceļa posmu no Kangaru kalniem uz Ērgļu pusi, kas atgādina Skotijas 287 jūdžu maršrutu, novērtēs automašīnas stabilitāti. Netipiski SUV klasei, T-Roc R asos līkumos saglabā stingru stāju gluži kā hečbeks.

Attīstot maksimālo jaudu diapazonā no 2000 līdz 5200 motora apgriezieniem, septiņpakāpju automātam nenākas pārlieku bieži mainīt pārnesumus. Ja vēlaties uzņemties virsvadību, pārnesumu maiņa var notikt mehāniski ar lāpstiņām, kas novietotas aiz stūres. Ne mazāk svarīga par ātruma palielināšanu ir arī ātruma laikus samazināšana, tāpēc par efektīvu ātruma slāpēšanu rūpējas 17 collu bremžu diski, kas iepriekš bija pieejami vien VW Golf R Performance modelī.

Atšķirībā no vairuma karsto hečbeku, kur daži simti zirgspēku tiek novadīti uz priekšējo tiltu, T-Roc R rīcībā ir 4Motion pilnpiedziņa. Papildu saķere ir nenovērtējams bonuss, ne tikai riņķojot pa trasi, bet arī cenšoties sa­sniegt iespējami ātru paātrinājumu. Šim nolūkam automašīnās pieejama launch control sistēma, lai pēc iespējas ierobežotu riteņu izslīdēšanu, sabalansējot to ar maksimālu griezes momentu.

Vārdsakot – šajā brīdī Akrapovič izplūdes pērkondārdi atgādina WRC automašīnu, tahometra bultiņai nemierīgi dauzoties, uz starta gaidot zaļo gaismu. Tiklīdz atlaižam kāju no bremzēm, sākas ceļojums laikā. Vientilta piedziņas hečbekiem ar šādu jaudu nepieciešama teju perfekta laikapstākļu un riepu temperatūras kombinācija, lai paātrinājums izdotos veiksmīgs, taču šeit pilnpiedziņas sistēma ļauj paātrināties, kad un kur vēlaties.

Riepām iekrampējoties asfaltā, ar šādu saķeri pietiek, lai liktu zemeslodei griezties pretējā virzienā.

Sajūtas ir līdzīgas kā lidmašīnas pacelšanās brīdī, ķermenim cīnoties ar g-spēka iedarbību. Viens mirklis, un pirmais simts ir sasniegts. Tālākais jau atkarīgs no jūsu saprāta.

Raugoties no ergonomikas viedokļa, T-Roc R salonā ir izmantota vadītājam ērta formula. Digitālajā instrumentu panelī var pārlūkot navigācijas karti, priekšā atrodas ar ādu apšūta sporta stūre, alkantaras sēdekļi ieskauj vadītāju, pret vadītāju pavērsta multimediju sistēma ar 20,3 cm ekrānu. Pēdējais, bet ne mazāk svarīgais – zem ekrāna novietota klimata kontrole ar fiziskiem slēdžiem. Ērti un viegli.

Vai T-Roc R sekmīgi pabeidzis mūsu eksāmenu? Dinamiku un veiktspēju var vērtēt kā teicamu, arī izmantotās tehnoloģijas ir modernas, taču pamanījām, ka vienā sadaļā mājasdarbs nav izpildīts līdz galam.

FOTO: Toms Timoško
FOTO: Toms Timoško

Jaunās ierīces tiek kombinētas ar salona apdares materiāliem, kas daudzviet ir cieti un neliecina par augstu kvalitāti. Pievērt acis uz šādiem risinājumiem var ekonomiskajā klasē, taču teju 50 000 eiro vērtā biznesa klases sēdvieta uzliek pavisam citus standartus (konkrētā auto cena ir 49 150 eiro, sākumcena – 44 310 eiro). Tiem, kuri vīpsnā par skrupulozu pieeju apdares materiālu vētīšanā, sakot: «Te uz ceļu jāskatās, nevis salona paneļi jāpēta,» – jāatgādina, ka viss nav tik vienkārši. Pat ja estētiski šāds ražotāja piegājiens jums netraucē, zemākas kvalitātes apdare ātri vien atsauksies uz salona pastiprinātu rezonēšanu paātrinājuma brīdī, paneļu savienojuma vietu grabēšanu uz mūsu ceļiem un citām likstām, kuras jaunā auto nevēlētos pieredzēt neviens.

Vai T-Roc R varētu jūs atturēt no Golf R iegādes? Diezin vai. Tomēr tas ir pirmais SUV, kas liek to apsvērt. Kompaktais auto paplašinājis arī SUV segmenta horizontu, paverot tam plašākas iespējas un lielāku auditoriju. Varētu domāt, kamdēļ ierobežojumu un likumu pārpildītajā pasaulē T-Roc R ir nepieciešams, taču tieši tādi auto mūsu šķietami racionālajā ikdienā atgriež neracionālu prieku. Varbūt muļķīgi, bet nenoliedzami aizraujoši.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+