• Volkswagen Golf 8 pirmais testa brauciens

    Ekonomisks hečbeks
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    1. jūnijs, 2020
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    5/6Aprīkojums un tehnoloģijas

    Aprīkojums un tehnoloģijas

    Kādreiz tas varētu šķist neticami, bet tieši tehnoloģiju sadaļas apskatam Golf modelī jāvelta lielākā uzmanība.

    Lai iekļūtu automašīnā nav vairs vajadzīga atslēga. Runa gan par keyless sistēmu, bet gan par jūsu viedtālruni, kas var kalpot kā zelta atslēdziņa uz iekļūšanu automašīnā. Atliek lejupielādēt We Connect aplikāciju, savienot telefonu ar auto, pielikt ierīci pie auto roktura un tad novietot to uz bezvadu uzlādes virsmas, lai iedarbinātu dzinēju.

    Funkcija darbojas NFC frekvencē, tāpēc atšķirībā no atslēgas, telefons būs jāpieliek ļoti tuvu automašīnai. Tas, iespējams, nozīmē, ka viedtālrunis varētu apdrošinātāju acīs būt drošāks nekā auto garnadžiem tik mīļā keyless sistēma. Laiks rādīs. Jāatzīmē gan, ka pagaidām šī funkcija darbojas tikai Android viedtālruņos un šajā sarakstā dominē lielākoties tikai Samsung ierīces.

    Sekojot premium zīmolu piemēram, arī Volkswagen ieviesis jūsu personīgo komforta konsultantu. Atliek tikai pateikt frāzi Hello Volkswagen un ar balss vadību varēsiet mainīt dažādus uzstādījumus, piemēram, ieslēgt sēdekļu apsildi vai uzstādīt navigācijas maršrutu. Gadījumā, ja sistēmai ar pirmo reizi neizdodas pareizi saklausīt mūsu sakāmo, ātrāk vēlmes varēsim izpildīt pašu spēkiem.

    Šobrīd autoražotāji šādas funkcijas ievieš, jo tas ir viņu spēkos, komfortu un novitātes nostatot pretim faktam, ka šīs funkcijas paši varam aktivizēt ātrāk. Tiklīdz satiksmē tiks atļauti autonomie auto, tā šīs funkcijas ļaus atlaisties un pravietiski izteikt savas vēlmes.

    Vēl viens jaunums ir Car2X sistēma, ļaujot automašīnām savstarpēji sazināties, brīdinot par sastrēgumiem, bīstamām situācijām un citiem apdraudējumiem. Jo vairāk šādu automašīnu būs ielās, jo efektīvāka būs komunikācija un labāks rezultāts.

    Adaptīvā kruīza kontrole tagad pielāgo ātrumu ne vien priekšā braucošajai automašīnai, bet ņem vērā arī ceļa maršrutu, līkumus un ātruma ierobežojumus, kā arī iekļaujas joslu apzīmējumos, saviem spēkiem stūrējot arī līkumos. Tas īpaši noderīgi ir tā sauktajās caurbraucamajās pilsētās, kurās nav nedz luksoforu, nedz tādu krustojumu, kurā jums būtu jādod ceļš. Tuvojoties pilsētai, automašīna automātiski atpazīst apdzīvotas vietas sākumu, samazina ātrumu līdz 50 km/h vai cita veida ierobežojumam un, līdz ko sasniedz pilsētas beigās, tā atkal palielina ātrumu līdz iepriekš iestatītajam.

    Kā jau vairumam daļēji autonomo sistēmu, vadītāja klātbūtne šeit ir obligāta, jo tehnoloģija ne vienmēr strādā korekti. Vairākas reizes novērojām, ka pilsētas robežās atpazīstot zīmi “70 km/h”, sistēma pieņem šo ātrumu, taču pēc apdzīvotas vietas beigām turpina tālāko ceļu ar 70, nevis 90 km/h.

    Sistēma nosaka arī to, cik bīstams līkums gaidāms jūsu maršrutā. Asākos līkumos auto automātiski samazina ātrumu, piemēram, līdz 80 km/h, kas lielā mērā itin labi sakristu ar mūsu izvēlēto ātrumu. Vienā gadījumā gan novērojām, ka pavisam lēzenā asfalta līkumā ar diviem pienākošajiem grants ceļiem, auto nolēma ātrumu samazināt līdz 75 km/h, lai arī nekas neliecināja, ka tas vispār būtu nepieciešams. Tā vien šķiet, ka sistēmas iekšējais stūrmanis kļūst pārlieku piesardzīgs brīdī, kad redz līkumu, kas teorētiski uzskatāms arī par krustojumu – satiksmes intensitāte stundas laikā šeit būtu saskaitāma uz vienas rokas pirkstiem.

    Šeit ir funkcijas, kuras no Golf līdz šim negaidījām – Head-up displejs, aizmugurējo sēdekļu apsilde, IQ.LIGHT Matrix LED lukturi, apgaismojums durvju rokturos un automātiskā parkošanās sistēma, kas ļauj novietot auto stāvēšanai paralēlā veidā vai, piemēram, iebraukt ar degungalu pa priekšu. Vēlāk būs pieejama arī sportiskā R-Line versija.

    Mūsu testa auto Style modifikācija maksā 29 400 eiro, kas ir par nepilniem 10 000 eiro vairāk nekā Golf 8 sākumcena. Atskaitot atpakaļskata kameru, grūti iedomāties, kādas papildus ekstras šeit būtu nepieciešamas. Ja jūsu viedtālrunim nav bezvadu uzlāde, tad sagatavojiet USB-C uzlādes kabeļus, jo standarta USB ligzdas ir palikušas pagātnē.

    Lai tas viss darbotos bez raizēm, Volkswagen jaunajam Golf nodrošina arī piecu gadu vai 100 000 km garantiju.

    Testa turpinājums pēc reklāmas:

    Nākamā lapa

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē