Renault Kadjar pirmais brauciens

Krosovers
Toms Timoško
22. augusts
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Toms Timoško
Sīvā konkurence un rīvēšanās krosoveru segmentā liek visiem pretendentiem stāvēt uz pirkstgaliem. Pieļaujamo kļūdu drīkst būt maz, bet vērtēšanas kritēriji ir bargi. Trīs gadus pēc dzīvescikla sākuma, Renault Kadjar ticis atjaunināts, lai potenciālajiem pircējiem kļūtu pievilcīgāks.

Ierindojoties starp Captur un Renault flagmani Koleos, atjauninātais Kadjar ieņēmis vietu vidējā izmēra SUV lauciņā. Izmērs, kas ģimenei nebūs nedz par mazu, nedz lielu. Tiesa, Kadjar nav vienīgais, kas tīko nokļūt ģimenes garāžā. Renault apgalvo, ka uz šo vietu pretendē vēl 40 konkurentu. Ne visiem no tiem ir zema sākumcena – Kadjar pieejams jau no 16 770 eiro.

Dizains

Atjauninātā Kadjar eksterjers piedzīvojis kosmētiskas izmaiņas un būs jābūt šī modeļa pazinējam, lai uzreiz identificētu atšķirības. Mēs varam nedaudz pateikt priekšā. Jauns bamperu dizains un lukturu optika, kura kļuvusi modernāka. Renault dizainam ir pietiekami daudz piekritēju, kas izskaidro to, kādēļ franču zīmols nav devis priekšroku būtiskām ārienes pārmaiņām. Virsbūves krāsu gamma sastāv no deviņām krāsām, ietverot dažādu toņu sarkanu, zilu, melnu, zaļu, pelēku un baltu krāsu.

Interjers

Interjera kvalitātes ziņā uzlabotais Kadjar apsteidzis Qashqai, iegūstot vairāk mīkstu apdares elementu. Ņemot vērā cenu kategoriju jāteic, ka salons izstrādāts veiksmīgi, lai arī tas var šķist pārāk pelēcīgs. Salīdzinot ar vācu censoņiem, pussolītis vēl pietrūkst – Škoda Karoq aizmugurējā rindā izmantota augstvērtīgāki materiāli.

Salonā pamanāmākais jaunums ir klimata kontroles dizains, kas kļuvis vēl vienkāršāks lietošanā, apvienojot gaisa plūsmas vadību trīs apaļos slēdžos. Acīgākie uzreiz pamanīs līdzību ar Jaguar F-Type vai Dacia Duster klimata vadības paneli, taču tas nebūt nav trūkums. Iepriekš izmantotie plastmasas slēdži bija zemas kvalitātes, taču jaunievedums situāciju ir krasi pārvērtis. Šie ir fiziski (nevis skārienjūtīgi) slēdži, kas ir ne vien pievilcīgi, bet arī patīkami lietošanā. Mazāk pogu – vienkāršāka funkciju pārvaldība. Labs darbs!

Septiņu collu multimediju sistēmas ekrāns ieguvis jaunu izskatu ar skārienjūtīgiem īsceļiem, lai arī tā pamatā vēl joprojām tiek izmantota visai novecojusī R-Link sistēma. Renault rīcībā ir modernā Easy Link multimediju sistēma, taču tā vietu atradusi jaunajā Clio, nevis modernizētajā Kadjar.

Kā jau pieņemts Renault zīmolam – slēdžu izvietojums nepazinējam ir mistērija. Iesēdiniet šeit vadītāju, kas ikdienā radis braukt ar Vācijā vai Japānā ražotiem auto un ņemiet rokās kalendāru – funkciju atrašana var aizņemt ilgu laiku. Viduskonsolē novietoti kruīza kontroles slēdži, zem centrālā roku balsta paslēpta sēdekļu apsilde, lielizmēra eko poga ekonomiskā režīma aktivizēšanai, radio skaļuma kontrole aiz stūres un citi risinājumi, kuri saprotami vien pašiem frančiem.

Aprīkojums

Renault Kadjar pieejams trīs aprīkojuma līmeņos – Life (no 16 770 eiro), Zen (18 840 eiro) un Intens (20 940 eiro). Life versija pieejama tikai vājākā benzīnmotora gadījumā. Nozīmīgāko ekstru vidū ir LED priekšējie lukturi, 7 collu multimediju ekrāns, USB ligzda, aktīvā vilces sistēma (HSA) un kruīza kontrole.

Lielākoties par bāzes versiju kalpos Zen, kas iepriekšminēto papildinās ar keyless sistēmu, 17 collu vieglmetāla diskiem, kā arī distances sensoriem priekšā un aizmugurē. Ja varat atļauties piemaksāt aptuveni 2500 eiro, Kadjar varēs iegūt bagātīgākajā Intens komplektācijā. Navigācijas sistēma, lietus sensors, divjoslu klimata kontrole, stūre ar ādas apdari, tonēti stikli, jumta reliņi, hromēts radiatora režģis, 18 collu diski un citi labumi.

Tieši Intens versijā Kadjar parūpējies par vairākām svarīgām drošības sistēmām, apvienojot divas kameras, 12 sensorus un radaru. Easy Park Assist atvieglos paralēlo parkošanos, ceļa zīmju atpazinējs neļaus palaist garām ātruma ierobežojumus, savukārt Full LED Pure Vision lukturi apgādāti ar automātisko tālo gaismu funkciju.

Ja iekārojamākā šķiet pilnpiedziņas modifikācija, nāksies izvēlēties lepnāko versiju, kas šādā izpildījumā būs dārgākā Kadjar klāstā – 26 820 eiro..

Ietilpība un praktiskums

Šeit sarūpēts viss vajadzīgais, lai vadītāja sēdpozīcijā varētu ērti iekārtoties. Plašas sēdekļu regulācijas iespējas, komfortabls sānu un kājas pamatnes atbalsts, kā arī maināma stūres pozīcija. Aizmugurē var iesēsties trīs pieaugušie. Brīvā vieta galvai ir pietiekama un nelielais transmisijas tunelis pārlieku netraucēs arī vidū sēdošajam, taču dažiem braucējiem var traucēt šaurība plecu rajonā, tāpēc ilgstošākā braucienā šeit labāk jutīsies divi līdzbraucēji. Isofix stiprinājumi ļaus doties ceļā arī ar bērnu sēdeklīšiem.

Bagāžas nodalījuma izmērs saglabāts iepriekšējais – 472 litri. Ar vienas sviras palīdzību aizmugurējo sēdekļu atzveltnes var ērti un vienkārši noguldīt, palielinot telpu līdz 1478 litriem. Noguldot priekšējā pasažiera sēdekļa atzveltni, salonā varēs vest virtuves iekārtas virsmu ar garumu līdz pat 2,5m. Kadjar var kalpot kā naktstmājas – atliek tikai ielikt matraci un gulēt nedaudz diagonāli.

Šim segmentam tas ir atbilstošs rādītājs, taču lielāku sajūsmu rada atjautīgie risinājumi, kas izmantoti bagāžniekā.

  • Dubulto grīdu var pacelt vertikāli, izmantojot to kā starpsienu.
  • Nolaižot sēdekļus, drošības siksnas ir piestiprinātas pie atzveltnēm, atvieglojot nolaišanas/pacelšanas procesu.
  • Tāpat šeit ir vairāki āķīši mantu nostiprināšanai.
  • Noņemot bagāžnieka nodalījuma pārvalku, tas ieguļas bagāžnieka grīdā, radot sakārtotāku kopskatu.

Ikdienu atvieglojoši sīkumi, bet ne visi konkurenti to piedāvā.

Gaita

Kādam jābūt ģimenes auto? Komfortablam, ietilpīgam un praktiskam. No braukšanas viedokļa ērti lietojamam, ar labu apkārtējo pārskatāmību. Kadjar izdevies veiksmīgi atzīmēties visos kritērijos. Neraugoties uz 18 collu diskiem, gaita ir visai mīksta, savukārt vieglā stūre palīdzēs veikt manevrus pilsētā. Lai arī tā gaita nav tik akurāta kā Seat Ateca, modernizētais Kadjar būs labs sabiedrotais ceļā uz skolu vai pikniku. Kadjar klīrenss nodrošina paaugstinātu sēdpozīciju, kā arī būs noderīgs izbraucieniem dabā, ļaujot mazākām grūtībām tikt pāri arī bez pilnpiedziņas. Piemērots ģimenes izbraucienam!

Uz šosejas būs dzirdams vēja troksnis un vieni no šīs fona mūzikas vaininiekiem ir redzami abos sānos. Kadjar ieguvis patiesi apjomīgus sānus spoguļus, kuri krustojumos var veidot nelielu aklo zonu, taču atpakaļskata redzamība šeit būs neatsverama.

Lai atvieglotu teju 4,5 metrus garā SUV novietošanu stāvvietā, būs nepieciešami distances sensori. Aprīkojumā pieejama arī atpakaļskata kamera. Izšķirtspējas kvalitāte nebūs atbilstoša 2019. gada standartiem, taču aizmugurē stāvošā auto un citu šķēršļu siluetus varēs saskatīt arī nakts melnumā.

Dzinēji

Jaunumi ir arī motoru gammā. Tagad 1,2 litru benzīna motoru aizstājis 1,3 l TCe turbodzinējs, kas atrodams ne vien Nissan Qashqai, bet arī Mercedes A klasē. Jā, Mercedes sadarbība ar Nissan nenotika vien X-klases un Navara pikapu gadījumā, bet arī ikdienai piemērotākā krosoverā. Jaunais 1,3 l TCe agregāts pieejamas divās jaudas modifikācijās – 140 ZS un 240 Nm vai 160 ZS un 260 Nm.

Mazlitrāžas dzinējs un teju 1500 kg SUV pašmasa nešķiet saticīgākie pāri, taču dzīvē pierādās pretējais. Atšķirībā no iepriekš izmantotā 1,2 litru motora, jaunais TCe ir piemērotāks krosoveram. Abas versijas nodrošina pietiekamu jaudu, lai veikli varētu iekļauties pilsētas satiksmē un apdzīt garāku konvoju arī uz šosejas.

Šī bija viena no retajām reizēm, kad reālais degvielas patēriņš pilnībā sakrīt ar ražotāja skaitļiem. Testa braucienu noslēdzām ar 6,7 l/100km rādījumu, kas ir precīzi pa vidu Renault noteiktajiem 6,6 – 6,8 l/100km. Vēl viena Renault īpašība – tiklīdz iedegas dzeltenā degvielas lampiņa, sākas nervus kutinoša rulete – vairs nav redzams, cik kilometrus iespējams nobraukt ar atlikušo degvielas daudzumu. Tieši brīdī, kad tas visvairāk būtu nepieciešams!

Griezes tīksmotājiem būs jālūkojas dīzeļdzinēju virzienā. Šeit klāstu pārstāv 1,5 l dīzelis 115 ZS (4×2) un 150 ZS (4×4) versijās. Kā norāda Renault, ekonomiskākais būs priekšpiedziņas dīzelis, kas uz katriem 100 km patērē 4,7 – 5,0 litrus degvielas. 55 litru degvielas bākai pievienota 16 litru AdBlue tvertne – tā ir nodeva ekoloģijas vārdā!

Dzinējus iespējams savienot ar sešpakāpju mehānisko vai septiņpakāpju automātisko transmisiju.

Plusi

  • Uzlabots dzinēju arsenāls
  • Plašs salons
  • Komfortabla gaita

Mīnusi

  • Multimediju sistēma šķiet novecojusi
  • Pie slēdžu izvietojuma nāksies pierast

Rezumējums

Uzlabotais Kadjar ieguvis diskrētas izmaiņas SUV dizainā un lielākais tā ieguvums būs jaunais 1,3 litru benzīna motors. Kadjar nepretendē uz šikākā vai tehnoloģijām bagātākā SUV titulu. Tā vietā tas ir praktisks un visai kvalitatīvs ģimenes SUV, kas pieejams par saprātīgu cenu un ar iespēju iegūt 5 gadu garantiju.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs