Porsche izstrādā alternatīvās degvielas veidus

Degviela
Auto Bild
Auto Bild
15. aprīlis
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Publicitātes foto
Siltumnīcas efektu izraisošo gāzu emisiju samazināšanai vācu autoražotājs Porsche un amerikāņu naftas kompānija ExxonMobil attīsta un testē jaunus alternatīvās degvielas veidus – atjaunīgo sacīkšu biodegvielu un e-degvielu, teikts abu uzņēmumu kopējā paziņojumā.

Atjaunīgā sacīkšu automobiļu degviela Esso ir Porsche un ExxonMobil kopdarbs. Degvielas pirmās versijas sastāvā ir ExxonMobil zinātnieku un inženieru īpaši izstrādātās progresīvās biodegvielas.

Analīzes liecina, ka minētā šķidrā degviela spēj ievērojami samazināt siltumnīcas efektu izraisošo gāzu emisijas. Pirmo reizi šo atjaunīgo degvielu Porsche trasē izmēģināja 30. martā Zandvortā, Nīderlandē. Savukārt sacīkstēs to pārbaudīs Porsche Mobil 1 2021. gada superkausa sezonā, kas sāksies 23. maijā Monako trasē, Montekarlo.

Nozīmīgs solis ceļā uz kaitīgo izmešu samazināšanu ir arī ExxonMobil un Porsche kopīgais darbs e-degvielas jeb uztvertā oglekļa dioksīda un ūdeņraža sintētiskās degvielas izgatavošana. Abi uzņēmumi plāno, ka jau 2022. gadā izmēģinās otru Esso versiju ar e-degvielas sastāvdaļām. Sagaidāms, ka e-degviela pēc pielāgošanas mūsdienu vieglo auto degvielas standartiem (1), samazinās siltumnīcas efektu izraisošo gāzu emisijas līdz pat 85%.

“Uzņēmuma galvenā prioritāte ir mūsu auto elektrifikācija,” norāda Porsche AG valdes loceklis un atbildīgais par pētniecību un izstrādi Mihaels Šteiners (Michael Steiner).



Pēc Šteinera teiktā, e-degviela ir vērtīgs papildinājums Porsche elektriskās piedziņas stratēģijai. “Tā ļauj Porsche klientiem izmantot videi draudzīgāku degvielu gan ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotos automobiļos, gan arī “plug-in” hibrīdos. Sadarbība ar ExxonMobil ļauj mums izmēģināt e-degvielu sarežģītos apstākļos sacīkšu trasē. Šis ir nākamais solis, lai e-degviela kļūtu par pieejamu aizvietotāju tradicionālajai degvielai ar zemāku siltumnīcas efektu izraisošo gāzu izmešu līmeni,” piebilst Šteiners.

E-degvielu plānots iegūt Hori Oni izmēģinājumu rūpnīcā Čīlē. Tur no atmosfēras uztverto oglekļa dioksīdu apvienos ar saražoto ūdeņradi, lai ražotu metanolu. Exxon-Mobil nodrošina patentētās tehnoloģijas licenci un atbalstu, lai pārvērstu metanolu benzīnā, no kā, savukārt, iegūst degvielu ar zemāku oglekļa izmešu daudzumu. Izmēģinājuma posmā 2022. gadā plānots saražot aptuveni 130 000 litru e-degvielas. Kā degvielas galvenais patērētājs, Porsche to izmantos Porsche Mobil 1 2022. gada superkausa sezonā.

“Pēdējos 25 gados mēs esam sadarbojušies ar Porsche, izstrādājot augstas veiktspējas produktus, kas atbalsta šī vācu autoražotāja spēkratu veiktspēju gan sacīkstēs, gan uz ceļiem,” stāsta ExxonMobil Fuels & Lubricants stratēģijas un plānošanas viceprezidents Endrjū Madens (Andrew Madden). “Mūsu sadarbība pie atjaunīgās un e-degvielas ir svarīgs solis, lai novērtētu šo degvielu tehniskās iespējas un komerciālo dzīvotspēju, jo tās varētu ievērojami samazināt kaitīgos izmešus,” tā Madens.

Sadarbība ar Porsche balstās uz ExxonMobil pastāvīgajiem centieniem izstrādāt un nodrošināt zemu izmešu enerģijas risinājumus, kas var palīdzēt automobiļiem un kravas automašīnām samazināt degvielas patēriņu. Piemēram, augstas efektivitātes degviela, smērvielas, mūsdienīgi plastmasas un citi produkti. Abi uzņēmumi sadarbo-jušies elektrisko automobiļu tirgum īpaši veidotas smērvielu līnijas Mobil EV™range izstrādē.

Pievienojies dzīvesstila portāla Santa.lv Facebook un Instagram: uzzini vērtīgo, lasi kvalitatīvo.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+