• Porsche, Bugatti un Rimac apvienojas, lai radītu jaunu auto ražošanas uzņēmumu

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    25. novembris, 2021
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Autoražošana nozares vēsturē sākas jauna nodaļa – mazāk nekā četrus mēnešus kopš izziņošanas, startējis viens no automobiļu pasaules aizraujošākajiem sadarbības projektiem Bugatti-Rimac, teikts uzņēmuma paziņojumā.

    Kopuzņēmums Bugatti-Rimac atradīsies Svetā Nedeljā, Horvātijā. Tā vadītājs būs elektrisko hiperautomobiļu pionieris Mate Rimaks, kurš ir Rimac Automobili dibinātājs un izpilddirektors. Porsche AG šajā projektā būs nozīmīga loma kā stratēģiskajam partnerim. Porsche valdes priekšsēdētājs Olivers Blūme un valdes priekšsēdētāja vietnieks un par finansēm un IT atbildīgais valdes loceklis Lucs Meške būs iekļauti uzraudzības padomē.

    Bugatti-Rimac piederēs Rimac Group (55% akciju), un Porsche AG (45% akciju). Šī kopuzņēmuma ietvaros abas kompānijas turpinās darboties kā neatkarīgi zīmoli un ražotāji, saglabājot savas attiecīgās ražotnes Zagrebā (Horvātija) un Molšheimā (Francija), kā arī savus izplatīšanas kanālus.

    Spoža nākotne un ambīcijas

    “Šī apvienošanās ir ideāls risinājums visām iesaistītajām pusēm. Kopā mēs veidojam jaudīgu autoražošanas uzņēmumu,” norāda Olivers Blūme.

    Pēc Blūmes teiktā, Porsche veiksmīgi izdevies pievienot vērtību prestižajam un tradicionālajam Bugatti zīmolam, to vairāk orientējot pretī nākotnei. Bugatti iedvesmo ar šarmu un kaislību, bet Rimac ir inovators ar ievērojamām tehniskajām zināšanām. “Mēs vēlamies pateikties Stefanam Vinkelmanam par viņa pirmšķirīgo ieguldījumu. Viņš paveicis lielisku darbu,” piebilst Porsche valdes priekšsēdētājs.

    Bez Mates Rimaka jaunajā vadības komandā ir arī Bugatti Automobiles bijušais ražošanas vadītājs un rīkotājdirektors Kristofs Piošons. Viņš kļūs par kopuzņēmuma izpilddirektoru. Ražošana turpināsies rūpnīcā Molšheimā, Elzasā, kas ir pasaulē pazīstama ar savu dizaina un meistarības perfekcionismu un izcilību.

    Larisa Fleišere kļūs par finanšu direktori. Viņa vēl pavisam nesen bija Porsche kontroles direktore digitalizācijas un jaunu biznesa modeļu izstrādes jomā. Emilio Skervo, kurš iepriekš bija McLaren galvenais inženieris, ieņems tehnoloģiju direktora amatu.

    “Esmu pārliecināts, ka mūsu vadības komandā esam ideāli apvienojuši pieredzi un zināšanas, inovācijas un komandas garu. Tāpēc esmu ārkārtīgi optimistiski noskaņots, un, tā kā šis projekts ir tuvs manai sirdij, es tam turpināšu sniegt pilnīgu un patiesu atbalstu,” norāda Lucs Meške.

    Bugatti Rimac solis pretim jaunam birojam

    Porsche šo kopuzņēmumu dēvē par Operācija steiga. “Atbilstoši nosaukumam, tas viss norisinājās ārkārtīgi ātri,” skaidro Meške. Porsche kļuva par Rimac akcionāru 2018. gadā, un kopš tā laika uzņēmums pakāpeniski palielinājis savu iesaisti.

    “Mūsu stratēģisko investīciju ķēde tagad tuvojas veiksmīgam noslēgumam. Iesākumā daudzās jomās bija nepieciešamas lielas pārliecināšanas pūles. Pēdējais darbs paredzēja pēdējo organizatorisko šķēršļu pārvarēšanu. Komandas Zagrebā, Molšheimā, Volfsburgā un Štutgartē ārkārtīgi smagi strādājušas un nešaubīgi vadīs jauno uzņēmumu pretī gaišai nākotnei,” uzsver Meške.

    Kopuzņēmuma Bugatti Rimac izveide ir vēl viens liels solis tā topošajam vadītājam Matem Rimakam, to piedzīvojot vien 12 gadus kopš viņa jaunuzņēmuma izveides garāžā.

    “Esmu pagodināts vadīt šo jauno kopuzņēmumu un aizsākt to, kas nešaubīgi būs veiksmīga, revolucionāra un aizraujoša jauna nodaļa visiem iesaistītajiem. Grūti atrast labāku pāri par Rimac un Bugatti. Rimac ātrās darbības un elektrifikācijas prasmes ideāli papildina Bugatti pirmšķirīgo mantojumu un meistarību. Nākotnē gaidāmi patiesi izcili projekti,” saka saka Mate Rimaks.

    Bugatti Rimac galvenais pārvaldes birojs ir Svetā Nedeļā, netālu no Zagrebas. Pārvākšanās uz jauno Rimac centru, kas šobrīd tiek būvēts un izmaksās 200 miljonus eiro, tiek plānota 2023. gadā. Šeit arī atradīsies Bugatti Rimac kopīgais izpētes un izstrādes centrs. 200 000 kvadrātmetru plašajā teritorijā strādās 2500 cilvēki.

    Tajā pašā laikā visu Bugatti modeļu ražošana turpināsies Molšheimas rūpnīcā. Tāpēc darbavietas šajā ražotnē ir ilgtermiņā pasargātas. Kopuzņēmums Bugatti Rimac darbību sāks ar aptuveni 435 darbiniekiem – aptuveni 300 bāzēti Zagrebā un apmēram 135 Molšheimā. Šī pozicionēšana palīdzēs saglabāt un attīstīt Bugatti un Rimac zīmolus.

    Pašreizējais Bugatti vadītājs Stefans Vinkelmans atkāpās no šī amata 2021. gada 31. oktobrī, lai koncentrētos uz saviem pienākumiem Lamborghini prezidenta amatā.

    Pievienojies dzīvesstila portāla Santa.lv Facebook un Instagram: uzzini vērtīgo, lasi kvalitatīvo.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē