Peugeot e-208 uzvar elektroauto sacensībās Lietuvā

Elektroauto
Auto Bild
Auto Bild
15. jūnijs
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Algimantas Brazaitis
Elektroautomobiļu sacensībās kopumā piedalījās 22 automašīnas, un tās tika sadalītas divās klasēs, par atskaites punktu ņemot to baterijas kapacitāti.

Braucot ar Peugeot e-208, par ātrāko ekipāžu elektrisko automobiļu sacensībās Ignitis ON: iepazīsti Lietuvu (Ignitis ON: get to know Lithuania), piektdien kļuva Vitolds Miļus (Vitoldas Milius) un Aidis Bubins (Aidas Bubinas).

Duets startēja ieskaites klasē līdz 50 kWh jeb ar auto, kuram uzstādītās baterijas kapacitāte nepārsniedz 50 kilovatstundas, un pārliecinoši uzvarēja par tradīciju kļuvušajās sacensībās, kas norisinājās jau sesto gadu pēc kārtas.

Vienā grupā tika iedalītas automašīnas ar bateriju kapacitāti virs 50 kWh, bet otrā – ar bateriju kapacitāti līdz 50 kWh. Pirmajai grupai sacensību ietvaros bija jāveic vismaz 500 kilometru distance, kamēr otrai grupai – vismaz 300 kilometri. Jaudīgo un arīdzan krietni dārgāko elektromobiļu klasē uzvaras laurus plūca Tesla Model 3.

Sacensības

Pirms sacensību starta katrai ekipāžai tika izsniegts saraksts ar dažādiem apskates objektiem Lietuvas teritorijā. Vadoties no tā, katra ekipāža patstāvīgi izveidoja savu braukšanas maršrutu ar vismaz trīs no norādītajiem apskates objektiem. Peugeot e-208 pārstāvētās klases ekipāžām starp starta punktu Viļņā un finišu Durskininkos bija jānobrauc vismaz 300 kilometri.

“Auto spēja nobraukt 300 kilometrus bez papildu lādēšanas, gluži kā bijām plānojuši. Mēs nolēmām, ka brauksim nedaudz ekonomiskāk, bez lādēšanas pauzēm, tādēļ arī izvēlējāmies tādus apskates punktus, kas ir viegli atrodami un neatrodas tālu no galvenajiem ceļiem,” par sacensībām izvēlēto taktiku pastāstīja V.Miļus.

Ekipāža gandrīz visu 305 kilometru distanci veica ar maksimālo atļauto ātrumu.

Vienīgais izņēmums bija sacensību sākuma posms uz maģistrāles starp Viļņu un Ukmerģi, kur enerģijas taupīšanas nolūkos V.Miļus un A.Bubins nebrauca ātrāk par 100 km/h, lai gan šajā posmā atļautais braukšanas ātrums ir 130 km/h.

Izvēlētā stratēģija, pārdomātā rīcība un sadarbība atmaksājās. Peugeot e-208 sacensību distanci veica 3 stundās un 59 minūtēs, otrās vietas ieguvēju finišā apsteidzot par 4 minūtēm.

Patēriņš un konkurence

Peugeot e-208 vidējais enerģijas patēriņš sacensībās bija 13,6 kWh/100 km. Tas gandrīz atbilst WLTP (vispasaules harmonizētā vieglo auto testu procedūra) ciklā noskaidrotajam, oficiālajam Peugeot e-208 patēriņam, kas ir 13,3 kWh/100 km.

Lielākā daļa no V.Miļus un A.Bubina veiktajiem 305 kilometriem bija lauku ceļi, gandrīz ceturtā daļa bija maģistrāle. Kaut gan elektroauto priekšrocības visuzskatāmāk izpaužas pilsētas braukšanas ciklā, apdzīvotās vietās V.Miļus un A.Bubins brauca ļoti maz. Ekipāžais vidējais ātrums bija 76 km/h.

Interesants fakts – tikai finiša šķērsošanas brīdī atklājās, cik precīzi bijuši abu braucēju aprēķini, jo pēc mašīnas borta datora aprēķiniem Peugeot e-208 varētu nobraukt vēl 5 kilometrus.

Peugeot 208 ir arī prestižā titula Eiropas Gada auto 2020 ieguvējs, kā arī saņēmis RedDot dizaina balvu.

Elektriskais Peugeot e-208 ar 50 kWh bateriju dīleru salonos Latvijā nonāks šī gada vasaras izskaņā.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Noderīgi un interesanti

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs

Santa+