Hyundai iepazīstina ar jauno elektroauto modeļu līniju – IONIQ

Elektroauto
Auto Bild
Auto Bild
23. februāris
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Publicitātes foto
IONIQ 5 ir pirmais modelis Hyundai jaunā IONIQ zīmola klāstā, kuru veidos akumulatora elektroautomobiļi (BEV). Tas ir veidots uz arhitektūras ar nosaukumu E-GMP (elektriskā globālā moduļveida platforma). Tā ir ļāvusi IONIQ 5 izveidot unikālas proporcijas ar pagarinātu garenbāzi, inovatīvu salona dizainu, efektīvu dinamiku, mūsdienīgu savienojamību un vadītāja palīdzības funkcijas.

Futūristisks dizains

Dizains atsauc atmiņā uzņēmuma pirmā sērijveidā ražotā automobiļa Hyundai Pony drosmīgo stilu, simbolizē 45 gadus ilgo Hyundai dizaina attīstības ceļu un ar paceltu galvu raugās nākotnē.

IONIQ 5 dizainu raksturo akurātas un asas līnijas. Akumulatora elektroautomobiļa precīzi veidotās virsmas un formas rada šķautņainu, gandrīz ģeometrisku izskatu. Priekšpusē un aizmugurē Hyundai dizaineri ir iekļāvuši modernus Parametric Pixel lukturus.

Lai samazinātu spraugas starp paneļiem un optimizētu aerodinamiku, priekšpusē pirmo reizi Hyundai modelim ir uzstādīts integrēts pārsegs. Priekšējo buferi raksturo V veida forma, kurā iekļauti oriģinālie dienas gaitas lukturi.

Slēptie durvju rokturi IONIQ 5 sānos uzlabo aerodinamisko efektivitāti. Automobiļa priekšdaļa un aizmugure vizuāli satiekas pie durvīm un ir vēl viens Hyundai jaunā, pirmo reizi jaunajā Tucson modelī redzētā, Parametric Dynamics dizaina piemērs. Spēcīgais C statnis, kas radīts, iedvesmojoties no 45 EV konceptautomobiļa, piešķir IONIQ 5 pārliecinošu stāju un ļauj to nekļūdīgi atpazīt jau pa gabalu.

Parametric Pixel dizaina motīvus turpina arī aerodinamiski optimizētie diski, kas ir pieejami 19 collu izmērā. Vēlāk būs pieejami arī lielāki 20 collu diski.

IONIQ 5 krosovera virsbūvei ir unikālas proporcijas, pateicoties īsajām pārkarēm un pagarinātajai garenbāzei. IONIQ 5 piedāvā D segmentam atbilstošu ietilpību kompaktā krosovera formātā ar 4635 mm garumu, 1890 mm platumu, 1605 mm augstumu un 3000 mm garenbāzi. 

Ir pieejamas deviņas virsbūves krāsas, tostarp pieci jauni, dabas iedvesmoti toņi, kas pieejami tikai šim modelim. To skaitā ir divas matētas krāsas: unikālā Gravity Gold matētā un Shooting-Star Gray matētā, kā arī Digital Teal-Green perlamutra, Mystic Olive-Green perlamutra un Lucid Blue perlamutra krāsa. Papildus tam virsbūvei var izvēlēties Atlas White, Galactic Gray metālisko, Cyber Gray metālisko vai Phantom Black perlamutra krāsu.

Ietilpīgs, pielāgojams salons

IONIQ 5 atšķiras no citiem kompaktajiem krosoveriem ar plakano grīdu, kas ir iespējama, pateicoties E-GMP arhitektūrai un kurā atrodas akumulatori. Tā ļauj iegūt inovatīvu salona dizainu un vairāk vietas pasažieru kājām.

Universal Island ir pārvietojama viduskonsole, kuru var pārbīdīt uz aizmuguri par 140 mm. Tā nodrošina pasažieriem kustības brīvību, ērtāku iekāpšanu un izkāpšanu no abām pusēm, kad automobilis ir novietots šaurā stāvvietā.

IONIQ 5 ir elektroniski regulējami priekšējie sēdekļi. Sēdekļus var nolocīt optimālā leņķī. Priekšējo sēdekļu biezums ir samazināts par aptuveni 30%, lai nodrošinātu vairāk vietas aizmugurē sēdošajiem. Caurspīdīgais jumts rada salonā plašuma sajūtu. Griesti ir veidoti no viena vesela stikla paneļa bez papildu atbalsta konstrukcijām.

IONIQ 5 bagāžas nodalījuma ietilpība ir 531 litri (palielināma līdz 1600 litriem). Otrās rindas sēdekļus var pārbīdīt par 135 mm un nolocīt 6:4 proporcijā. Priekšējā bagāžas nodalījuma ietilpība ir līdz 57 litriem.

Moduļveida priekšējā panelī ir 12 collu infoizklaides skārienekrāns bez fiziskām pogām un 12 collu digitālais mērinstrumentu panelis. IONIQ 5 infoizklaides sistēmā pirmo reizi ir izmantots jauns dizaina motīvs ar nosaukumu Jong-e grafiskā lietotāja saskarne, kas piedāvā dažādus salona noskaņas iestatījumus.

Salona apdarei ir pieejamas trīs krāsas. Pamata komplektācijā ietilpst Obsidian Black un Dark Pebble Gray/Dove Gray, bet izvēles krāsu paketē ir pieejamas Dark Teal/Dove Gray krāsas.

Ilgtspējīgas un videi draudzīgas elektroautomobiļa funkcijas

Daudziem IONIQ salona elementiem – sēdekļiem, griestu apšuvumam, durvju apdarei, grīdai un roku balstam – ir izmantoti videi draudzīgi, ilgtspējīgi iegūti materiāli, piemēram, pārstrādātas PET pudeles un no augiem iegūtas (bio PET) šķiedras, kā arī dabiskās vilnas dzija un ekoloģiskā āda un bioloģiskā krāsa ar augu ekstraktiem.

IONIQ 5 ir iespējams aprīkot ar videi draudzīgu solāro jumtu, kas palīdz uzlādēt automobiļa akumulatoru, tā paaugstinot enerģijas efektivitāti un mazinot izmešus. Solārais jumts palīdz novērst akumulatora izlādēšanos un ļauj nobraukt lielāku attālumu ar vienu uzlādi.

Divi elektromotori

Sākotnēji IONIQ 5 Latvijā būs pieejams ar 72,6 kWh akumulatoru un diviem elektriskās piedziņas variantiem: tikai ar aizmugures elektromotoru vai ar diviem elektromotoriem – vienu priekšā un vienu aizmugurē.

Visaugstākā līmeņa versijā ir 155 kW aizmugures motors kopā ar 70 kW priekšējo motoru, kas piedāvā pilnpiedziņu. Aizmugurējais motors attīsta 350 Nm griezes momentu, bet priekšējais motors 255 Nm. Apvienojumā ar 72,6 kWh akumulatoru automobilis spēj paātrināties no 0 līdz 100 km/h 5,2 sekundēs.

Ar vienu uzlādi IONIQ 5 spēs nobraukt aptuveni 470–480 km WLTP ciklā.

Turklāt IONIQ 5 var vilkt līdz 1600 kg smagu piekabi.

Ultraātra akumulatora uzlāde 

IONIQ 5 E-GMP arhitektūra atbalsta gan 400 V, gan 800 V uzlādes infrastruktūru. Platforma standarta versijā ļauj veikt lādēšanu gan ar 800 V, gan 400 V spriegumu bez nepieciešamības izmantot papildu komponentus vai adapterus. Universālā uzlādes sistēma ir pasaulē pirmā patentētā tehnoloģija, kas pārslēdz motora un invertora darbību no 400 V uz 800 V, lai nodrošinātu lādēšanas stabilitāti un saderību.

Ar 350 kW lādētāju IONIQ 5 akumulatoru var uzlādēt no 10 procentiem līdz 80 procentiem tikai 18 minūtēs.

Lai varētu nobraukt 100 km WLTP ciklā, IONIQ 5 pietiek pieslēgt lādētājam uz piecām minūtēm.

Funkcija „no transportlīdzekļa uz patērētāju“

Tā ļauj lietotājiem brīvi uzlādēt jebkādas elektroierīces, piemēram, elektrovelosipēdus, elektroskūterus vai kempinga aprīkojumu, esot ceļā vai stāvot uz vietas.

Tā nodrošina līdz 3,6 kW jaudu. Tam paredzētā pieslēgvieta atrodas zem otrās rindas sēdekļiem, un to var lietot, kad automobilis ir iedarbināts. Vēl viena pieslēgvieta atrodas pie ārējās uzlādes ligzdas. Izmantojot pārveidotāju, lietotāji var lādēt lieljaudas elektroierīces. Ārējā pieslēgvieta nodrošina barošanu arī tad, kad automobilis ir izslēgts.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+