• Hyundai Tucson pirmais brauciens

    Hibrīds
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    9. februāris, 2021
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    2/5Dizains & praktiskums

    Dizains & praktiskums

    Uzreiz jāsāk ar pašu galveno – varat aizmirst jebko, ko zinājāt par iepriekšējo Tucson. Ceturtajā paaudzē Dienvidkorejas SUV izmainījies līdz nepazīšanai, izmantojot dažādus trikus, kas Tucson burtiski izrauj no budžeta klases. Dizaina revolūcijas rezultātā Tucson priekšējais tēls kādam atgādina zirnekļa acis, citam neapstrādātu dimantu, tomēr viens ir skaidrs – jaunais modelis prot izcelties pieblīvētajā SUV segmentā.

    Šis ir pirmais Hyundai modelis, kas izmanto tā saukto Sensuous Sportiness dizaina identitāti. Virsbūve kļuvusi lielāka un platāka, papildinot sānu reljefu ar dažādām šķautnēm un izliekumiem. Galveno efektu sniedz Parametric Hidden Lights priekšējie lukturi, kas maskējas dekoratīvajā radiatora režģī. Brīdī, kad to ieslēdzam, Tucson vairāk līdzinās uz ielas nonākušam konceptauto nekā sērijveidā ražotam modelim.  Interesanti, ka tālo gaismu lukturi vairāk vērsti uz sāniem. Naktī tos ieslēdzot, šķita, ka esam aktivizējuši spilgtas līkumgaismas, jo stars tiecas izgaismot ceļu ne tikai uz priekšu, bet arī uz sāniem.

    Aizmugures LED lukturi atsauc atmiņā Peugeot niknās kaķa acis un lauvas ilkņus. Interesanti, ka Tucson kļuvis par pirmo zīmola modeli, kura aizmugures vējstikla tīrītājs ir paslēpts zem spoilera. Neuzkrītoši! Kopumā pieejamas deviņas virsbūves krāsas ar iespēju izvēlēties arī divtoņu krāsojumu.

    Eksterjers viennozīmīgi ir piesaistījis mūsu uzmanību, taču līdz šim Hyundai modeļu interjera dizains radīja gaužām neitrālas emocijas. Piemēram, i30 N interjers ir diametrāli pretējs visādi citādi aizraujošajam un azartiskajam auto. Jaunais Tucson ir ilgi gaidīts malks svaiga gaisa – SUV interjers ir patiesi augstā līmenī!

    Salīdzinot ierīču izvietojumu ar iepriekšējo modeli, būtiskākās pārmaiņas piedzīvojis centrālais ekrāns, kas novietots zemāk. 10,25 collu displeja integrācija panelī izdevusies tik veiksmīga, ka tas pilnībā saplūst ar spīdīgas virsmas paneli. Otrs svarīgais aspekts – teju viss kļuvis skārienjūtīgs. Fiziskās pogas atstātas vien uz jaunā dizaina stūres un durvīm. Pāreja uz skārienjūtīgo konceptu lielākoties nozīmē vairāk apgrūtinājumu vadītājam, ko īpaši var attiecināt uz klimata kontroli. Lai atvieglotu temperatūras vai gaisa plūsmas maiņu, Hyundai izvairījies no dažādu apakšizvēļņu izveides, tā vietā visas iespējamās kontroles novietotas līdzās viena otrai.

    Sēdekļu apsildes, ventilācijas, atpakaļskata kameras un citu funkciju īsceļi novietoti horizontālā slejā piepaceltajā viduskonsolē. Augstāka pozīcija visdrīzāk panākta uz neesošās pārnesumkārbas sviras rēķina, ko tagad aizstāj vien dažas pogas – P, R, N un D. Nu gluži kā McLaren 650S. Augstāka viduskonsole veicina sajūtu, ka atrodamies pilota kabīnē ar savu privāto telpu, kas īpaši svarīgi ir vadītājam. Ne velti Hyundai izstrādē piedalās arī bijušie BMW darbinieki.

    Pat tāds sīkums kā pagrieziena slēdzis un vējstikla slotiņu kontroles svira radīta īpašāka. VAG grupas sāncenšiem būtu ko pamācīties. Salona atmosfēras radīšanai paredzēts noskaņas apgaismojums 64 dažādās krāsās un patiesi liela panorāmas lūka. Tāpat pieejams arī garastāvoklim atbilstošs muzikālais fons – sniega gurkstoņa, kamīna liesma, jūras šalkoņa, džungļu skaņas vai kafejnīca. Pēdējais no tiem ļauj atgriezties laikā, kad ar pasaulē ikdienas ritējumu nebija skāris vārda nesaucamais.

    Jāsecina, ka šis ir interjers, ar kuru iespējams noķert arī vienu otru premium segmenta pircēju.

    Tāpat kā Sorento, arī Tucson apguvis dažādas tehnoloģiskās gudrības, kas konkurentu modeļos pagaidām nav pieejamas. Mūsu skatījumā noderīgākā no tām – aklās zonas skats 10,25 collu instrumentu panelī. Tiklīdz ieslēdzam pagriezienu, tā attiecīgās puses kamera attēlo automašīnas sānu skatu mūsu acu priekšā. Ja pieradīsiet pie šīs sistēmas, joslu maiņu var veikt bez galvas pagriešanas uz spoguļu pusi. Protams, lietainā laikā un ziemas apstākļos paļaušanās uz kameras lēcu ne vienmēr būs pilnībā droša, taču šī funkcija ir tik ērta, ka tas liek aizdomāties, kādēļ tā netika izmantota jau agrāk.

    Otra funkcija ir attālinātā auto iedarbināšana un pat braukšana. Līdzīgi kā to spēj BMW 5. sērija, arī Tucson no šauras stāvvietas spēj patstāvīgi izbraukt, neliekot mums rīvēties gar citiem auto, riskējot apskādēt virsbūves krāsojumu. Mums atliek tikai, turot roku uz pults, vadīt auto vēlamajā virzienā.

    Aizmugurē sēdošie atzinīgi novērtēja arī sēdekļu komfortu, salīdzinot, piemēram,  ar izmēros lielāko Peugeot 5008. To īpaši var attiecināt uz sēdekļa pamatni. Otrās rindas sēdeklis ir viens no plašākajiem savā klasē un zem tā guļ hibrīda akumulators.

    Pateicoties lielākai virsbūvei, pasažieriem ir vairāk brīvas vietas. Tāpat kā Santa Fe, arī šeit labās puses pasažieris no otrās rindas var regulēt priekšējā sēdekļa pozīciju, mainot gan atzveltnes slīpumu, gan sēdekļa attālumu. 

    Bagāžnieka ietilpība sniedzas no 600 līdz 1800 litriem.

    Apskata turpinājums:

    Nākamā lapa

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē