• Šobrīd

    weather img

    Rīga +15°C

    Cupra Formentor pirmais brauciens

    Krosovers
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    12. septembris
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Cupra vārds dažādos veidos tici pielietots jau kopš 90. gadiem, apzīmējot Seat sportiskās modifikācijas. Kopš 2018. gada Cupra kļuvis par patstāvīgu zīmolu un kļūdās tie, kuri uzskata, ka šis ir vienkārši “pārbrendots” Seat. Pirmais pilnvērtīgais Cupra modelis to pierāda. Formentor krosovers.

    Augstas veiktspējas modeļi un elektrifikācijas virziens ir jaunā Cupra zīmola misija. Līdzīgi kā iepriekš, arī šobrīd Ateca krosovers un jaunās paaudzes Leon būs redzami arī Seat rindās, taču Formentor ir pirmais modelis, kuru zem Seat karoga neredzēsim.

    Aizguvis nosaukumu no pussalas Maljorkā, Formentor izmanto mūsdienu auto industrijā populāru triku, apvienojot SUV un kupejas tēlu. Tas krosoveru padara sportiskāku un mazāk ikdienišķu.

    Pievienojam tam platu stāju, izteiktu plecu līniju, horizontālu aizmugures optiku Porsche Taycan stilā, masīvas izplūdes uzgaļus, lielizmēra diskus, niknu skatienu un… Pircēji stājas rindā!

    Lai arī šodien iestājoties rindā, savu Formentor dabūsiet, visticamāk, ne ātrāk kā nākamajā vasarā, Rīgas ielās manīti jau kupls skaits jaudīgā krosovera īpašnieku.

    Ņemot vērā, ka nospiedošais vairākums izvēlējies pelēko krāsu, šķiet, ka redzam vienu un to pašu auto, tikai ar citu numurzīmi. Par laimi, latviskais pelēcītis nav vienīgais Formentor virsbūves tonis.

    Bāzes versija iegūst nemetālisku balto krāsu, to papildina metāliski un pat matēti pelēkie un zilie toņi, taču krosovers tiek piedāvāts arī sarkanā krāsā, kas dzīvē izskatās iespaidīgi un ļoti labi piestāv šim auto. Tas papildus izmaksās 949 eiro.

    Cupra interjers ir krietni askētiskāks nekā tā ārējais tēls. Formentor nebūt nav pārbrendots Seat, bet tas pavisam noteikti ir daļa no Volkswagen grupas un vācu saknes var just dažādās niansēs. Digitālo mērinstrumentu paneli papildina paneļa vidusdaļā novietots 10 collu multimediju ekrāns, kuram pievienota skārienjosla klimata kontroles vadībai un audio skaļuma regulācijai. Tiem, kuri pieraduši atbalstīt īkšķi pret ekrāna pamatni, kamēr operējat ar displeja funkcijām, var nākties nejauši pazemināt vai paaugstināt temperatūru salonā.

    Arī dažu biežāk izmantoto funkciju aktivizēšana pieejama tikai caur vairākām darbībām, piemēram, sēdekļu apsildes ieslēgšana. Līdzīgas īpatnības novērotas arī vairākās citās VAG grupas automašīnās. Tāpat šeit būs arī VAG grupai ierastās USB-C ligzdas un miniatūriska transmisijas svira.

    Kausveida sēdekļi un Alfa Romeo stila iedarbināšanas poga uz stūres ir patīkami elementi, kas Formentor interjeru atšķir no kuplā krosoveru pulka.

    Tehnika

    Cupra ir ekskluzīvs, bet pieejams zīmols. Interesantā kārtā pat ļoti pieejams. Jauno Formentor iespējams iegādāties, sākot no 29 500 eiro. Tas var pārsteigt, bet Formentor dzinēju klāstā ir ne tikai mūsu izmēģinātais 2,0 litru 310 ZS motors, bet arī priekšpiedziņas 1,5 l un 4Drive pilnpiedziņas 2,0 l versijas, kas attiecīgi attīsta 150 un 190 ZS.

    310 ZS versijai dots nosaukums VZ jeb Veloz (ātrs – tulkojumā no spāņu valodas), bet mazāk jaudīgās versijas ieguvušas Cupra nosaukumu. Var rasties jautājums, ko 150 ZS agregāts, kas tiek izmantots arī pavisam vienkāršos VAG grupas automobiļos, meklē tik ugunīgā auto kā Formentor. Meklējot atbildi uz šo jautājumu, der atcerēties, ka ar Porsche Macan mēs saprotam ne tikai GTS modifikācijas 2,9 litru V6 440 ZS krosoveru, bet arī standarta 2,0 l 245 ZS benzīna agregātu. Lētākās versijas ārēji pratīs atšķirt vien lietpratēji, tomēr vienlaikus jūs sēžat pie šķietami dārga Porsche stūres. Ar Formentor ir līdzīgi.

    Vizuāli 150 un 310 ZS versijas atšķirt ir sarežģīti, lai neteiktu, ka neiespējami.

    Nedaudz mazāks vieglmetāla disku izmērs un cita dizaina aizmugures bampers ir vienīgie indikatori, kas norāda uz VZ un Cupra atšķirībām. Lētāka cena un iespēja saplūst ar pārējiem Formentor devusi vēlamo rezultātu. Aptuveni 20 – 30% iegādājas tieši mazjaudīgās versijas.

    Pastāv arī kāda ekskluzīva Formentor modifikācija. Cupra zīmola trīs gadu jubileja tika atzīmēta ar Formentor VZ5 versiju. Tas aprīkots ar piecu cilindru dzinēju, kas attīsta 390 ZS jaudu un 480 Nm lielu griezes momentu. Pilnpiedziņas Formentor VZ5 paātrināsies līdz 100/h 4,2 sekundēs un sasniegs 250 km/h maksimālo ātrumu. Šī versija saražota vien 7000 eksemplāros.

    Kas attiecas uz 310 ZS versiju, tā izveidota pārsteidzoši adekvāti, lai kļūtu par sabiedroto arī ikdienas ritējumā. Ja nesteidzaties, pilnpiedziņas krosovera degvielas patēriņš būs zem 10 l/100km. Septriņpakāpju DSG strādā bez vilcināšanās un 4Drive sistēma rūpējas, lai katrs launch control izdotos perfekts. Interesanti, ka viduskonsolē iestrādāta uzkrītoši liela pretslīdes poga, kas ir kā radīta, lai ātri sagatavotu krosoveru kartējam launčam. Piemēram, Cupra Ateca tas aizņem visai ilgu laiku, līdz sagatavojam krosoveru straujam paātrinājumam.

    Ražotājs izstrādājis vairākus braukšanas režīmus. Niknākie un sportiskākie iestatījumi uzticēti Cupra režīmam, taču šādos regulējumos krosovers kļūst krietni par cietu mūsu ceļiem, savukārt trases apstākļos diez vai akmens cietie amortizatori automašīnai ar šādu klīrensu dotu lielu pienesumu.

    Patiesībā Formentor ir visai augsts auto, klīrensam ļaujot pieveikt arī meža ceļus, kuru bedrēm un ieplakām mēs ar standarta auto neatļautos tuvoties. Mēs ieteiktu izvēlēties individuālo režīmu, kurā iespējams sabalansēt dzinēja, transmisijas, balstiekārtas un izplūdes sistēmas regulējumus pēc saviem ieskatiem. Kas attiecas uz skaņu…

    Izplūdes skaņas simulācija – izmantot automašīnas skaļruņus – tiek pielietota ne tikai Formentor, bet ar premium segmenta automašīnās – salonā sēdošajiem tas sniedz papildus emocijas, vienlaikus autoražotājam atvieglojot iekļaušanos arvien striktākajos decibelu testos. Dažkārt šī tehnoloģija ir tik advancēta, ka braucējs nemaz nenojauš par klusumu, kas valda ārpus automašīnas.

    Formentor gadījumā skaļruņos dzirdamais troksnis ir visai sintētisks, turklāt šī funkcija tiek aktivizēta, tiklīdz ieslēdzam Cupra braukšanas režīmu. Lai no tās atteiktos, būs jāizmanto individuālais režīms.

    Papildaprīkojuma sarakstā mēs noteikti vēlētos redzēt Akrapovich izplūdes sistēmu, kas uzstādīta arī karstajā Volkswagen T-Roc R.

    Dārdošās metāla rores maksās aptuveni 3000 eiro, taču automašīnai ar šādu filozofiju šī investīcija ir katra centa vērta.

    Šobrīd šī izplūdes sistēma piedāvāta netiek, tomēr kā mēs zinām – dzīvē nekas nav neiespējams. Atliek tikai par to izrādīt pastiprinātu interesi.

    Rezumējums

    Tā vien šķiet, ka Formentor radījuši nevis dizaineri, inženieri un citi augsta līmeņa autobūves speciālisti, bet gan mārketologi un reklāmas speciālisti. Tas izskatās tieši tik pievilcīgi, lai nekļūtu pārlieku uzkrītošs. Tā 310 ZS aizraus elpu daudziem, vienlaikus ļaujot dinamiski un droši braukt arī svētdienas braucējiem. Tas nav lēts, bet arī nav arī nesasniedzams. Lieliska mārketinga rezultāts ir garas rindas pēc produkta un apmierināts pircējs.

    Pievienojies dzīvesstila portāla Santa.lv Facebook un Instagram: uzzini vērtīgo, lasi kvalitatīvo.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

     

     

    Veselība - Parūpējies par savu sirdi!

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Privātā Dzīve

    Vairāk

    Ieva

    Vairāk

    Mans Mazais

    Vairāk

    Māja un Dārzs

    Vairāk

    AutoBild.lv

    Vairāk

    Astes

    Vairāk

    Klubs

    Vairāk

    Santa+