• Cupra Ateca testa brauciens

    Auto testi
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    13. septembris, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Lielu un mazu SUV modeļu prezentācijas jau sākam uztvert par pašsaprotamu ikdienas normu, bet kā būtu, ja mēs atrastu kādu īpašu krosoveru? Tādu, kuram grūti atrast konkurentus gan sāncenšu dīleru salonos, gan pie sarkanās luksofora gaismas. Piemēram, Cupra Ateca!

    Piecvietīgs krosovers, kas ir divreiz dārgāks nekā standarta Seat Ateca. Pirms atzīt, ka pasaule ir sajukusi prātā, jāpievērš uzmanība sīkai niansei. Šis ir pavisam cits auto. Šis ir vilks jēra ādā jeb Golf R krosovera virsbūvē.

    Cupra

    Autoindustrijas zīmolu kuplajam pulkam pievienojies jauns biedrs – Cupra. Tiem, kas kaut reizi interesējušies vai pievērsuši uzmanību sportiskiem un kompaktiem automobiļiem, šis vārds būs jau kur dzirdēts. Kopš 90. gadiem Cupra vārds gozējas uz sportisko Seat Ibiza, Cordoba un Leon hečbeku virsbūvēm, bet tagad tas kļuvis par patstāvīgu sporta divīzijas zīmolu.

    Līdzīgu soli reiz spēra arī Fiat, no miermīlīgās itāļu ostas atdalot karstasinīgos Abarth. Starp citu, papēpot Cupra un Abarth zīmolu izveidi, var nākties sastapties ar līdzīgiem personāžiem. Pasaule ir maza!

    Iegūstot jaunu logo, Cupra pirmais solis nav vis dārga superauto ražošana, bet gan kāda esošā Seat modeļa uzlabojums. Atšķirībā no līdzšinējās pieredzes, kad papildus zirgspēkus ieguva hečbeki, Cupra ķēries klāt mūsdienās aktuālajiem krosoveriem. Turklāt ne kuram katram, bet gan Seat populārākajam SUVAteca.

    Dizains

    Ja tas vēl joprojām nēsā Ateca vārdu, kas ir mainījies? Atšķirībā no standarta krosovera, Cupra sarūpējis vairākas dizaina odziņas – 19 collu diskus, četras izplūdes caurules, melnus jumta reliņus un radiatora režģi ar vara krāsas logotipu, spoileri, masīvākus bamperus un citus akcentus. Nekas gan no tā nešķiet uzbāzīgs.

    Arī interjerā būs redzami galvenie elementi no standarta Ateca. Tas nozīmē – labas kvalitātes apdares materiāli un salona montāža. Virtual cockpit instrumentu panelis iekļauts jau bāzes aprīkojumā un tam pieejamas dažās izvēlnes, piemēram, displeja vidū var atstāt vien tahometru, imitējot skatu pie motocikla stūres. Var iet arī klasiskāku VW grupas ceļu, navigāciju novietojot starp spidometra un tahometra skalu. Papildus sporta stūrei ar Cupra logotipu, pieejami arī sporta sēdekļi un alumīnija pedāļi.

    Ja vien nebūsiet iepriekš iegalvojis Cupra uzraksta vai jaunā logotipa nozīmi, tad atrašanās līdzās šim auto pie krustojuma sarkanās gaismas nevienā neradīs aizdomas par to, ka šis ir kas vairāk par pelēcīgu ģimenes krosoveriņu. Ak, kāda vilšanās tiem, kuri skata vīru pēc cepures!

    Tehnika

    Zem neuzkrītošā krosovera motora pārsega mīt 2,0 litru benzīna turbomotors. Šāda paša tilpuma dzinēju izmanto arī Golf GTI un GTI TCR, taču, atšķirībā no attālā radinieka, spānis ieguvis nevis 230 vai 290, bet gan 300 ZS un 400 Nm griezes momentu. Uzlabotā balstiekārta krosoveru stingri notur līkumos, bet četrcilindru dzinējs 5,2 sekundēs ļauj sasniegt pirmo kilometru simtu.

    Mežonīgajā paātrinājumā liela artava ir septiņpakāpju DSG transmisijai, kas zibenīgi prot mainīt pārnesumus kā uz augšu, tā arī leju. Cilvēka rokām tik virtuozas, ātras un precīzas darbības nebūtu ar ātrumkloķi paredzētas – aizmirstiet. Vienīgais, kā varam paši piedalīties šajā procesā, ir izmantojot pārslēgšanas lāpstiņas aiz stūres.

    Jau testu sesijā Norvēģijā novērojām, ka lāpstiņas varētu būt garākas un veidotas no kvalitatīvāka materiāla, taču uzdevums tiek izpildīts. Aktivizējot manuālo pārslēgšanās režīmu, Cupra nemitīgi uzraudzīs vadītāja darbību. Ja pastāv risks, ka zāģēšana augstos apgriezienos ir jums tīkama nodarbe, tehnikas saudzēšanas nolūkos transmisija pati pārslēgs augstāku pārnesumu.

    Gaita

    Ieguvums attiecībā pret lielu daļu karstajiem hečbekiem? 4Drive pilnpiedziņa! 5,2 sekundes līdz 100 km/h nav rādītājs, kas spētu lauzt rekordus, taču visu četru riteņu piedziņa nodrošina saķeri, kādu ne vienmēr spēj sagādāt priekšpiedziņas hot hatch. Tas īpaši svarīgi ir launch control gadījumā, krosoveram burtiski aizšaujoties no vietas. Brīdinām – labāk, lai tobrīd vadītāja un pasažieru galvas atrodas uz galvas balstiem.

    Cupra Ateca ieguvis progresīvo stūres iekārtu. Tas nozīmē, ka pilnīgai riteņu izgriešanai nepieciešams vien neliels stūres rata pagrieziens. Parkojoties pilsētā, šī funkcija liks nedaudz adaptēties, taču dinamiska brauciena laikā tā nodrošina precīzu un veiklu vadāmību ar pavisam mazāk roku kustībām.

     

     

    Ja vēlaties doties nesteidzīgās ikdienas gaitās, 300 ZS jaudīgais krosovers pārlieku pat neatšķirsies no Ateca FR. Lielizmēra diski pietiekami mīksti ripos pāri dzelzceļa pārbrauktuvēm un samierināsies ar pērnās ziemas sāls izgrauztajām bedrēm. Papildus komforta, sporta, bezceļu, ziemas un individuālajam režīmam, krosovers ieguvis arī Cupra režīmu, ko uz apaļīgā centrālās konsoles slēdža apzīmē rūtots finiša karogs.

    Šajā brīdī adaptīvā balstiekārta un stūres sistēma tiek sasprindzināta, bet akseleratora pedālis un transmisija gatava straujam paātrinājumam. Arī izplūdes tonis ir īsts, taču ne pārāk skaļš. Lai arī režīmu slēdzis nav jālieto bieži, tomēr ir patīkami, ka maiņa no standarta uz Cupra režīmu iespējama ar vienas rokas kustību bez skārienjūtīgā ekrāna iesaistes.

    Teikt, ka Cupra Ateca gaita ir vienlīdzīga ar prestižākajiem hot hatch pārstāvjiem būtu pārsteidzīgi, taču 1,82 metrus augstais un 4,37 metrus garais krosovers tam nonācis apskaužami tuvu.

    Patēriņš

    Robu ģimenes budžetā var radīt ne tikai auto cena, bet arī degvielas patēriņš. Izmēģinot  krosoveru dažādos braukšanas režīmos un nekautrējoties sniegties tuvāk maksimālajiem jaudas rādītājiem, Cupra Ateca ar pilnu bāku spēja nobraukt aptuveni 450 km, uzrādot 14 l/100km vidējo degvielas patēriņu. Nesteidzīgā ritmā, iespējams, varētu palīst pat nedaudz zem 10 litriem.

    Praktiskums

    Cupra pārstāvji norāda, ka liela daļa šī zīmola auditorijas raduši stūrēt Subaru Impreza, Honda Civic Type-R un citus azartiskus auto.

    Cupra Ateca varētu kalpot par risinājumu situācijai, kad sportiskā ideoloģija sastopas ar ģimenes pieaugumu un jaunām prasībām pret auto. Tam jābūt ne tikai ātram, bet arī ietilpīgam.

    Vieta pieaugušajiem būs pietiekami plaša pat gariem braucējiem, droši ļaujot doties braucienā gan slēpju zābakos, gan cilindra cepurē. Bērnu krēsliņa drošu piesprādzēšanu garantēs ISOFIX stiprinājumi, bet viedierīču uzlādes funkciju atbalstīs divas USB pieslēgvietas. Bagāžniekā vieta būs par sprīdi mazāka nekā priekšpiedziņas Ateca (visiem Cupra krosoveriem ir pilnpiedziņa), taču starpība nebūs jūtama. Šeit vēl joprojām būs vieta vairumam iepirkumu un līdzi ņemamo lietu pat bez sēdekļu nolaišanas.

    Aprīkojums

    Cupra nav vēlējies sarežģīt aprīkojuma piedāvājumu, tāpēc pircējiem tiek piedāvāts viens aprīkojuma līmenis, kuru iespējams papildināt ar sev vēlamām ekstrām. Cupra Ateca sākumcena ir 39 510 eiro un par šo naudu sportiskais krosovers iegūs 19 collu diskus, dubulto izplūdes sistēmu, jumta spoileri, LED optiku priekšā un aizmugurē, sporta sēdekļus ar Alacantara un ādas imitācijas apdari, 8 collu multimediju ekrānu, 360 grādu apkārtskata kameru, Park Assist, priekšējo sēdekļu apsildi un daudz ko citu.

    Šis ir patiesi bagātīgs saraksts un neesam pat nonākuši pie saldā ēdiena. Priekšējā diferenciāļa elektroniskais bloķētājs, regulējama amortizatoru stingrība, progresīvā stūres iekārta, sporta stabilizatori priekšā un aizmugurē, ventilējamie bremžu diski – tagad 40 000 eiro jau šķiet saprotamāka investīcija.

     

    Mūsu testētais Cupra Ateca maksā 49 500 eiro un starpību starp bāzes modeli veido dažas papildaprīkojuma izvēles, piemēram, Cupra Copper R19 diski (1200 eiro), Brembo augstas veiktspējas bremžu sistēma priekšā (2965 eiro), panorāmas jumts, jauniešu vidū iecienītā Beats Audio skaņas sistēma ar 9 skaļruņiem un 340W skaņas pastiprinātāju (499 eiro) un dažas drošības sistēmas.

    Tie, kuri bieži viesosies kādā no Baltijas vai citu Eiropas valstu autošosejas trasēm, novērtēs Brembo bremžu sistēmas efektivitāti. Pat, ja sacīkšu gars ir otrajā plānā, mēs ieteiktu pievērst uzmanību Cupra kausveida sēdekļiem (1746 eiro). Tos izmēģinājām pirmajos testa braucienos Norvēģijā un varam apliecināt, ka arī ikdienas braucieniem tie nodrošina pietiekami augstu komforta līmeni, vienlaikus radot krosoveram neierastu sportiskumu.

    Iespaids

    Krosovers par 50 000 eiro ar 300 ZS un 5,2 sekunžu lidojumu līdz 100 km/h. Šī ir pilsēta, kurā šerifs Cupra Ateca pats var noteikt likumus, jo gan Porsche Macan S, gan Audi SQ5 dzīvo pavisam citās cenu metropolēs.  

    Plusi

    • Praktiskuma un sportiskuma apvienojums
    • Unikāls piedāvājums šajā cenu kategorijā
    • Pārsteidzoša dinamika

    Mīnusi

    • Izplūdes troksnis varēja būt agresīvāks
    • Cupra zīmolam būs nepieciešams laiks, lai kļūtu atpazīstamāks

    Rezumējums

    Šīs filozofijas piekritējiem auto cena un degvielas patēriņš allaž bijis otršķirīgs. Cupra Ateca ir unikāls modelis unikālā lauciņā, spējot apvienot praktiskumu ar spožu dinamiku, par kuru sapņot varētu pat daža laba hot hatch īpašnieks.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē