• Audi e-tron elektroauto pirmais testa brauciens

    Auto testi
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    17. oktobris, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    6/11Nobraucamā distance

    Nobraucamā distance

    Viens no ekonomisko iekšdedzes motoru galvenajiem parametriem ir to degvielas patēriņš litros. e-tron gadījumā atbilde būtu 22 – 26 kWh (WLTP ciklā) uz katriem 100 km. Mulsinoši. Tā vietā elektroauto interesentu pirmais jautājums ir vēl vienkāršāks – cik tālu varēs aizbraukt? Sākotnēji par elektroauto mērķauditoriju uzskatīja cilvēkus, kas dzīvo pilsētā. Vēlāk loks tika paplašināts līdz piepilsētā dzīvojošajiem, bet tagad robežas gandrīz nojauktas pilnībā.

    Audi norāda, ka ideālos apstākļos e-tron spēj nobraukt līdz pat 417 km (WLTP ciklā). Gandrīz pilnvērtīgs Rīga – Liepāja – Rīga maršruts! Mērot kilometrāžu, šeit tiek ņemti vērā vairāki faktori – braukšanas režīma izvēle (auto, efficiency, eco), izvēlētais apvidus (pilsēta, ārpus pilsētas, šoseja), gaisa temperatūra, ceļa segums, disku izmērs, vēja pretestība, pasažieru skaits, bagāžas apmērs utt.

    Liriskai atkāpei varam minēt, ka Jaguar I-Pace pēc WLTP datiem var nobraukt 470 km, bet Tesla Model X līdz pat 575 km. Tāpat savu pirmo elektrisko SUV radījis arī Mercedes-Benz. Jaunajam EQC nobraucamā distance pēc WLTP datiem ir līdzvērtīga kā e-tron, bet tas tiek panākts ar 80 kWh akumulatoru.

    Testējot auto ar 21 collu diskiem un lavierējot starp dažādiem braukšanas režīmiem un apvidiem, reālā nobraucamā distance ar e-tron ir aptuveni 300 km.

    Par 103 000 eiro kāds varētu vēlēties vairāk, tomēr jāņem vērā, ka šis ir 2,5 tonnas smags SUV ar ļoti bagātīgu elektrisko sistēmu klāstu, nevis divvietīga pilsētvides blusiņa. Dažiem pilsētā un pat piepilsētā dzīvojošajiem pilnībā pietiks ar šiem 300 km, lai uzlādi veiktu tikai vienu vai divas reizes nedēļā.

    Būtiski atzīmēt, ka elektroauto prot izmantot to enerģiju, kas vairumā automašīnu aiziet zudumā. Rekuperācijas sistēma automātiski sāk akumulatora uzlādi tiklīdz vadītājs atlaiž akseleratora pedāli vai bremzē. Ar lāpstiņām pie stūres iespējams nevis pārslēgt pārnesumus, bet gan izvēlēties kādu no trim rekuperācijas režīmiem. Jo ražīgāks režīms, jo negribīgāk auto ripos brīvgaitā pēc gāzes pedāļa atlaišanas. Šī sistēma ir īpaši efektīva kalnainās pilsētās. Ja zināt, ka kalna pakājē būs jāapstājas, laikus varat ieslēgt maksimālo reģenerāciju – auto patstāvīgi bremzēs un uzkrās nobraucamos kilometrus.

    Testa turpinājums:

    Nākamā lapa

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē