728 eiro par lietota dīzeļauto reģistrāciju — nepatīkamas nodokļu izmaiņas ievestajiem spēkratiem

Nodokļi
Toms Timoško
Toms Timoško
2. oktobris
3 komentāri

Drukāt

Saglabāt

Foto: Preses Klubs
Ar mērķi novērst vecu un videi nedraudzīgu vieglo automašīnu reģistrēšanu Latvijā, no 2021.gada 1.janvāra plānots ieviest reģistrācijas nodokli.

Likumprojekts paredz ieviest jaunu vieglo automobiļu reģistrācijas nodokli, ar mērķi novērst vecu un ekoloģiski kaitīgu vieglo automobiļu reģistrēšanu Latvijā.

Auto Asociācijas prezidents Andris Kulbergs atklāj, ka jaunās izmaiņas valsts kasē nesīs papildus 24 miljonus eiro.

Viņš atzīst, ka jaunās nodokļu izmaiņas sagādājušas vilšanos, jo cilvēki šāda veidā tiekot apmuļķoti.

Lietotiem auto spēkā stāsies jauns reģistrācijas nodoklis.

Jāatgādina, ka šis nodoklis attieksies tikai uz importētajām automašīnām, kas ir vismaz piecus gadus vecas.

Jaunais reģistrācijas nodoklis mazāk ietekmēs spēkratus ar benzīna (vai benzīns+gāze) dzinēju, taču sadārdzinājumu stipri vairāk izjutīs dīzeļdzinēju īpašnieki.

Jaunās izmaiņas būtiski ietekmēs tos, kuri vēlēsies 10 gadus vecu auto ar liela tilpuma dīzeļdzinēju. Populārāko importēto lietoto auto piemēri:

  • Volkswagen Golf 1.4 TSI (2011g.) pirmās reģistrācijas nodeva būs 48 eiro.
  • Toyota Avensis 2.0l benzīns (2010g.) pirmās reģistrācijas nodeva būs 244 eiro.
  • BMW 320D (2007g.) pirmās reģistrācijas nodeva būs 488 eiro.
  • Audi A6 2,7 TDI (2008g.) pirmās reģistrācijas nodeva būs 728 eiro.

Nodokļu izmaiņas skars arī jaunas automašīnas. Kulbergs norāda, ka no nākamā gada tiks mainīta kārtība, kā tiek aprēķināts CO2, taču uz šīs bāzes veiktajos aprēķinos ir pieļauta kļūda, izmantojot nepareizu koeficientu. Tas ievērojami izmainīs šo automašīnu ikgadējo ekspluatācijas nodokli.

Piemēram, Toyota Aygo ar 1,0 litru motoru līdzšinējo 12 eiro vietā turpmāk būs jāmaksā 66 eiro, bet Nissan Qashqai esošo 48 eiro vietā būs 90 eiro.

Salīdzinot ar Baltijas valstīm, Latvijā jauna auto pircējiem būs krietni lielāks slogs nekā Lietuvā un Igaunijā. Piemēram, iegādājoties jaunu VW Tiguan ar dīzeļdzinēju, piecos gados īpašnieks nodokļos samaksās 924 eiro, kamēr Igaunijā 266, bet Lietuvā tikai 190 eiro.

Šo pārmaiņu uzdevums ir veicināt tīro un energoefektīvo transportlīdzekļu tirgu, ņemt vērā to darbmūža ietekmi uz enerģētiku un vidi, tostarp enerģijas patēriņu un oglekļa dioksīda un noteiktu piesārņotāju – slāpekļa oksīdu, metānu nesaturošo ogļūdeņražu un cieto daļiņu – emisiju apmēru.

3 komentāri

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

GADA KOSMĒTIKA 2020

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+