• Porsche prezentē jauno 718 Cayman GT4 Clubsport

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    16. janvāris, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Porsche Media
    Trīs gadus pēc pirmā Cayman GT4 Clubsport izlaišanas tagad Porsche iepazīstina ar tā pēcteci: jaunais 718 Cayman GT4 Clubsport reprezentē Veisahas sekmīgā modeļa konsekventu tālāko attīstību. Pirmo reizi gandrīz standarta sacīkšu automobilis ar vidū novietotu motoru tiek izlaists no rūpnīcas divos variantos: modelis „Trackday” ir domāts ambicioziem sacīkšu amatierbraucējiem, bet variants „Competition” — valstu un starptautiskajām autosacīkstēm.

    Izstrādājot jauno 718 Cayman GT4 Clubsport, liela uzmanība tika pievērsta ne tikai turpmākai vadāmības uzlabošanai un ātrākiem distances laikiem, bet arī izejmateriālu ilgtspējīgai izmantošanai. 718 Cayman GT4 Clubsport ir pirmais sērijveida sacīkšu automobilis ar virsbūves daļām, kas izgatavotas no dabiskas šķiedras kompozītmateriāla.

    Pilota un stūrmaņa durvis, kā arī aizmugurējais spoilers ir izgatavots no organiskās šķiedras maisījuma, ko galvenokārt iegūst no lauksaimniecības blakusproduktiem, piemēram, linu vai kaņepju šķiedrām, un kam ir oglekļa šķiedrai līdzīgas masas un stingrības īpašības.

    Porsche tehnika

    718 GT4 Clubsport darbina 3,8 litru sešcilindru horizontālais motors, kas nodrošina 313 kW (425 ZS) jaudu. Tas nozīmē veiktspējas pieaugumu par 40 ZS salīdzinājumā ar priekšgājēju. Jaudu uz aizmugurējiem riteņiem pārnes Porsche divsajūgu pārnesumkārba ar sešiem pārnesumiem un mehānisko aizmugurējās ass diferenciāļa bloķētāju. Vieglā atsperes statņu priekšējā piekare ir pārņemta no lielā brāļa 911 GT3 Cup.

    Iespaidīgajai sacīkšu bremžu sistēmai ir tērauda bremžu diski, kuru diametrs ir 380 milimetru. Patiešām vieglais 718 Cayman GT4 Clubsport, kas nospiež svarus līdz 1 320 kilogramu iezīmei, no rūpnīcas tiek piegādāts ar iemetinātu drošības karkasu, sacīkšu kausveida sēdekli, kā arī sešpunktu drošības jostu.

    Divas versijas

    Pamatversija „Trackday” ir domāta amatierbraucējiem, kas bez lielas piepūles un izdevumiem grib sacensties privātās trasēs un klubu sporta sarīkojumos. Automobilim ir nemainīgs amortizatoru stāvoklis.

    Palīgsistēmas ABS, ESC un vilces vadība allaž atvieglo automobiļa vadīšanu, un tās var izslēgt. Rūpnīcā tiek uzstādīti arī gaisa kondicionēšanas sistēma, glābšanas lūka jumtā, pārnēsājamais ugunsdzēsības aparāts un drošs 80 litru degvielas elements FT3. Šī ceļu satiksmei nepielāgotā automobiļa apkopi var veikt visos Porsche centros.

    Modelim „Competition” ir milzums sacīkstēm svarīgu detaļu. Amortizatorus var noregulēt trijos stāvokļos. Droša degvielas tvertne ar 115 litru ietilpību ir piemērota gargabala sacīkstēm.

    Bremžu balansēšanas sistēma ļauj laideni regulēt līdzsvara novirzes starp priekšējo un aizmugurējo asi. Iebūvētā pneimatisko domkratu sistēma garantē īsus apkopes pārtraukumus.

    No 911 GT3 R pārņemtā ātri atbrīvojamā sacīkšu stūre nodrošina plašas regulēšanas iespējas, lai to pielāgotu autovadītāju individuālajām vajadzībām. Automātiskā ugunsdzēšanas sistēma ir papildu drošības funkcija sacīkšu trasē.
    „Jaunajam Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport ir daudz vairāk sacīkšu gēnu nekā tā sekmīgajam priekštecim,” saka Porsche motorsporta vadītājs Fricis Encingers.

    „Ir ievērojami augusi motora jauda, turklāt mums izdevās palielināt piespiedējspēku un pilota kabīne tagad ir pat labāk piemērota autovadītāja vajadzībām. Esmu pārliecināts, ka varam pārspēt priekšgājēja izcilos pārdošanas rādītājus — mēs piegādājām 421 automobili.”

    Tehniskie dati

    Motors
    • Vidū novietots alumīnija sešcilindru boksermotors ar stingro stiprinājumu
    • 3 800 kubikcentimetru; virzuļa gājiens 77,5 mm, cilindra diametrs 102 mm
    • Maksimālā jauda 313 kW (425 ZS) ar 7 500 apgriezieniem minūtē
    • Maksimālais apgriezienu skaits 7 800 apgriezienu minūtē
    • Maksimālais griezes moments 425 Nm ar 6 600 apgriezieniem minūtē
    • Kompresijas pakāpe 12,5 : 1
    • Sacīkstēm optimizēta ūdensdzese ar motora un pārnesumkārbas termouzraudzību
    • Četrvārstu tehnoloģija ar regulējamu sadales vārpstas fazēšanu un mainīgu vārstu laikiestati VarioCam Plus
    • Degvielas kvalitāte Super Plus bezsvina, oktānskaitlis vismaz 98
    • Sacīkstēm optimizēta motora elektroniskā pārvaldība (Continental SDI 9)
    • Iebūvētā sausā kartera eļļošana


    Transmisija
    • Aizmugurējo riteņu piedziņa
    • Sešpakāpju PDK pārnesumkārba ar cieto balstiekārtu un sacīkstēm optimizētu elektronisko vadības bloku
    • Pastiprināts dubultmasas spararats
    • Iekšējā eļļošana zem spiediena ar aktīvu eļļas dzesēšanu
    • Sacīkstēm optimizēts diferenciāļa bloķētājs

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē